کد خبر: 18555
A

بانوان ایرانی موفق به دریافت اولین مدال طلا در سال 96 شدند

مسابقات تکواندوی دانشجویی جهان در شهر آگادیر کشور مراکش به پایان رسید.

بانوان ایرانی موفق به دریافت اولین مدال طلا در سال 96 شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اولین دوره مسابقات جام ریاست آفریقا (G2) با حضور 339 تکواندوکار از 34 کشور در سالن "ایبیات" آگادیر به پایان رسید.

تیم ایران که در این تورنمنت فقط در بخش بانوان ورزشکارانی را اعزام کرده بود، با درخشش تکواندوکار کرجی موفق به ثبت مدال طلا در کارنامه خود شد.

اکرم خدابنده برای کسب این نشان ارزشمند، ابتدا 8 بر 2 «نجوا مزیان» از مراکش را شکست داد، سپس برابر «روسانا سیمونالامو» از اسپانیا دارنده مدال برنز گرندپری 2014 و برنز مسابقات قهرمانی اروپا 2016 قرار گرفت که با توجه به آسیب تکواندوکار اسپانیایی، وی از ادامه رقابت‌ها انصراف داد و خدابنده پیروز این میدان شد.

نماینده پیام نوری کشورمان در دیدار پایانی خود توانست «ویام دیسلام» از مراکش را که در بازی های المپیک ریو 2016 با عملکردی خوب تا مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرده بود را با نتیجه 6 بر 4 از پیش رو بردارد و بر سکوی قهرمانی این رقابت‌ها بایستد.

مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور، سارا خوش جمال فکری و ریحانه فولادى به عنوان مربی، هدایت تیم ایران را در این تورنمنت بر عهده داشتند. ضمن اینکه زهرا سروی نیز به عنوان سرپرست تیم را همراهی می کرد.

تکواندوکاران طلایی، نقره ای و برنزی این تورنمنت به ترتیب 20، 12 و 7.20 امتیاز برای صعود در جدول رنکینگ المپیکی تکواندوکاران جهان، دریافت می کنند.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر