کد خبر: 19794
A
با حمایت وزارت ورزش و جوانان از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس؛

بلیت فروشی به استقلال و پرسپولیس واگذار می شود

با حمایت وزارت ورزش و جوانان از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، فدراسیون و سازمان لیگ برتر فوتبال مجبور هستند از سال آینده بلیت‌فروشی مسابقات خانگی دو باشگاه بزرگ و مردمی پایتخت را به خودشان واگذار کنند.

بلیت فروشی به استقلال و پرسپولیس واگذار می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بلیت‌فروشی سازمان لیگ فوتبال را از ابتدا شرکت برهان مبین که یک شرکت نوبنیاد و دولتی بود در اختیار داشت.
 
در گذشته معاهده‌ای میان وزیر سابق ورزش و جوانان و معاون فناوری ریاست جمهوری منعقد شده بود که شرکت دانش‌بنیان بلیت‌فروشی سازمان لیگ را انجام بدهد. در ادامه شرکت برهان مبین از حالت دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد. همین موضوع، سند همکاری آنها با سازمان لیگ را تحت‌الشعاع قرار داد.
 
قرارداد این شرکت با سازمان لیگ یازده ساله است و تا سال 1404 اعتبار دارد. هفته‌های ابتدایی لیگ برتر سال جاری هم در برنامه تلویزیونی 90 و سایر رسانه‌ها افشاگری‌هایی درباره فرمول تقسیم پول حاصل از بلیت‌فروشی و مبلغ درآمد‌ها انجام دادند.
 
با افشاگری‌های انجام شده مشخص شد از سهم درآمدهای بلیت‌فروشی لیگ 35 درصد به شرکت مجری یعنی هوشمند برهان مبین می‌رسد، 10 درصد به فدراسیون فوتبال، 5 درصد به سازمان لیگ، 5 درصد به هیئت فوتبال، 5 درصد به نیروی انتظامی و تنها 40 درصد درآمد به باشگاه‌ها تعلق می‌گیرد.

 

 
نکته قابل تأمل ولی این است که مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مدعی هستند حتی یک ریال هم از پول بلیت‌فروشی به آنها داده نشده و اصلاً نمی‌دانند میزان دقیق بلیت‌فروشی چه مقدار بوده است.

 

 
محمدعلی ترکاشوند، معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس درباره پرونده بلیت‌فروشی به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: «یک سال است مدام به ما وعده می‌دهند که بلیت فروشی در اختیار باشگاه قرار می‌گیرد. بار‌ها و بار‌ها مقدمات اجرایی شدن این کار را انجام دادیم اما تا آمدیم قدم آخر را برداریم، آقایان دوباره بلیت‌فروشی را خودشان انجام دادند. باشگاهی مثل پرسپولیس برای هر سال می‌تواند 6 تا 7 میلیارد توان از بلیت‌فروشی درآمد داشته باشد اما این حق را از ما گرفته و پولی به ما نمی‌دهند. رسانه‌ها و مردم باید به باشگاه کمک کنند که بتواند خودش مجری بلیت‌فروشی باشد.»

 

 
در این رابطه، چند هفته قبل جلسه‌ای با حضور علی‌اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس، سید رضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال، حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ و علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون در دفتر مهدی تاج برگزار شده است.

  

 
در این نشست مدیران سرخابی به بلیت‌فروشی مسابقات توسط شرکت برهان مبین اعتراض داشته و معتقد بودند این امتیاز باید در اختیار خودشان باشد. آنها رسماً درخواست فسخ قرارداد با شرکت مورد نظر را به فدراسیون ارائه دادند تا بتوانند با آغاز مسابقات سال جدید، مجری بلیت‌فروشی مسابقات خود باشند.

 

 
چند روز پیش به دنبال جنجال‌های به وجود آمده ناشی از اعتصاب بازیکنان پرسپولیس، مهدی تاج به همراه حمیدرضا گرشاسبی، عضو هیأت مدیره این باشگاه به وزارت ورزش و جوانان فراخوانده شدند. با توجه به شکایت‌های رسمی صورت گرفته از طرف پرسپولیس و استقلال و درخواست آنها برای در اختیار داشتن حق قانونی بلیت‌فروشی مسابقات خودشان، مسئولان وزارت ورزش به رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرده‌اند مقدمات فسخ قرارداد با شرکت برهان مبین را در دستور کار خود قرار بدهد و امتیاز بلیت‌فروشی مسابقات را به خود باشگاه‌ها واگذار کند. به همین ترتیب کمیته‌ای تشکیل شده تا جزئیات حقوقی فسخ قرارداد با شرکت برهان مبین را بررسی کند.
  
موضوع جلوگیری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از ادامه فعالیت فدراسیون و سازمان لیگ در پرونده بلیت‌فروشی آنها خیلی جدی است و حالا که وزارت ورزش هم به حمایت ازاین دو باشگاه پرداخته، مدیران فوتبال ایران چاره‌ای ندارند جز اینکه به فکر فسخ قرارداد با شرکت برهان مبین باشند. شنیده‌ها حکایت از این مسئله دارد که از سال آینده قطعاً بلیت‌فروشی بازی‌ها توسط استقلال و پرسپولیس انجام می‌شود و آنها می‌توانند سالانه بیش از 7 میلیارد تومان درآمدزایی از این راه داشته باشند.

منبع: میزان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر