کد خبر: 19971
A

سفر بی روادید به روسیه برای فوتبال!

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن تماشاگران فوتبال دارای کارت ویژه تماشاگری می توانند، برای دیدن رقابت های جام فوتبال کنفدراسیون ها در تابستان آینده و جام جهانی سال 2018، بدون روادید به این کشور سفر کنند.

سفر بی روادید به روسیه برای فوتبال!

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، برپایه این قانون که روز پنجشنبه در پورتال اخبار رسمی روسیه انتشار یافته، اصلاحاتی در قانون روادید سفر اتباع خارجی به این کشور اعمال شده است. 

مطابق این قانون، سفر بدون روادید به روسیه با برخورداری از کارت شناسایی ویژه طرفداران هر تیم موسوم به «Fan-Id» ممکن خواهد بود و تماشاگران خارجی باید مدارک هویتی معتبر و نخست گذرنامه داشته باشند.

دولت روسیه در جریان مسابقات المپیک زمستانی سال 2014 نیز برای تماشاگران خارجی چنین فرصتی را فراهم کرده بود. 

روسیه که سال 2017 میزبان جام کنفدراسیون های فیفا و 2018 نیز برگزار کننده جام جهانی فوتبال است، سعی می کند، همزمان با ارتقای جایگاه بین المللی این کشور بویژه ورزش، گردشگران بیشتری هم جذب کند.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته، سه ورزشگاه در قازان، سوچی و مسکو ساخته و تحویل شده و 9 ورزشگاه دیگر نیز در حال اجرا است و همچنین بازسازی ورزشگاه لوژنیکی مسکو مرکز اصلی جام جهانی فوتبال 2018 هم جریان دارد. 

جام جهانی فوتبال 2018 در 11 شهر و 12 ورزشگاه از 24 خرداد تا 24 تیرماه 1397 برگزار می شود. -ایرنا


 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر