کد خبر: 20255
A

اشرفی: حضور کریون در ایران فرصت خوبی برای معلولان خواهد بود

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به حمایت‌های رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک از ورزش معلولان گفت: حضور فیلیپ کریون در ایران را فرصت خوبی برای ورزش معلولان بود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مسعود اشرفی در نشست خبری که در محل کمیته بین‌المللی پارالمپیک برگزار شد افزود: طی ۱۶ سالی که کریون ریاست IPC را بر عهده داشته این برای بار سوم است که به ایران سفر می‌کند و همواره سعی کرده یک مدل و توسعه خوبی را برای ورزش معلولان در دنیا طراحی و حمایت‌های همه جانبه خود را از ورزش معلولان داشته باشد. قطعا سفر وی به ایران می‌تواند همکاری نزدیک و تنگاتنگی را بین کمیته ملی پارالمپیک ایران و مجموعه IPC ایجاد کند و نتایج خوبی را برای ورزش معلولان ایران به دنبال داشته باشد.

او گفت: مسابقه‌های قهرمانی کشور دوومیدانی طی چند روز گذشته با حضور وی و نماینده کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک با حضور ۷۰۰ ورزشکار برگزار شد که موجب ابراز رضایت کریون از ورزش معلولان ایران شد و وی اظهار کرد با برگزاری چنین رقابتی با این تعداد ورزشکاران، ظرفیت ورزش معلولان ایران در رشته دوومیدانی برای ۴ سال آینده مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: حضور رییس کمیته بین‌الملللی پارالمپیک در ایران فرصت خوبی بود تا ضمن آشنایی با ورزشکاران ایران، در جهت توسعه بیش‌تر و بهتر پارالمپیک ایران گام‌های موثری بردارد. هم‌چنین در ملاقاتی که وی با وزیر ورزش و جوانان داشت، به تبادل نظر و حمایت بیش‌تر خود از ورزش معلولان در این نشست تاکید کرد.

دبیرکل کمیته بین‌المللی پارالمپیک هم‌چنین به سفر سه روزه کریون به شیراز و اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در این سفر سه روزه وی توانست ملاقات‌هایی را با ورزشکاران بازنشسته پارالمپیک و هم‌چنین ساره جوانمردی، قهرمان نامدار پارالمپیک ایران داشته باشد و حمایت‌های خود را از هیات ورزش جانبازان و معلولان در شیراز و اصفهان اعلام کند. من معتقدم این حضور می‌تواند برای ورزش جانبازان و معلولان دو استان ارمغان زیادی را به دنبال داشته باشد و فرصت خوبی برای ورزشکاران این دو استان خواهد بود.

اشرفی در پایان هم‌چنین از بازدید رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک از استادیوم تازه تاسیس ورزش جانبازان و معلولان در اصفهان خبر داد و گفت: این فرصت خوبی بود که کریون از امکانات ایران بازدید کند تا بداند ورزش معلولان در ایران از چه امکاناتی برخوردار است. امیدوارم این حضور در نهایت به نفع ورزش معلولان در آینده باشد.-ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر