کد خبر: 20491
A
قهرمانی جوانان شطرنج باز ایران در بخش آزاد آسیا

پایان کار قهرمانی شطرنج آسیا به میزبانی ایران/ کسب ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز برای ایران

در رقابت‌های شطرنج قهرمانی آسیا که به میزبانی شیراز برگزار شد، از مجموع ۱۸ مدال توزیع شده، هشت مدال سهم نمایندگان ایران شد.

پایان کار قهرمانی شطرنج آسیا به میزبانی ایران/ کسب ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز برای ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ،رقابت‌های شطرنج جوانان زیر ۲۰ سال قهرمانی آسیا با حضور ۷۰ ورزشکار از کشورهای ایران، لبنان، هند، قزاقستان، سوریه، ویتنام، تاجیکستان و قرقیزستان به میزبانی ایران و در سالن شهید آیت‌الله دستغیب شیراز از ۱۲ تا ۲۰ اردیبهشت ماه پیگیری شد. این رقابت‌ها در بخش سریع، استاندارد و در دو قسمت پسران و دختران برگزار شد. در بخش سریع دختران این مسابقات، نماینده هند با شش امتیاز قهرمان شد. آنوشا مهدیان با کسب پنج امتیاز نایب قهرمان و دیگر نماینده هند به مقام سوم رسید. در بخش سریع پسران نیز نماینده ویتنامی قهرمان شد و مسعود مصدق‌پور نقره و مرصاد خداشناس برنز را دریافت کردند.

در بخش استاندارد دختران رقابت‌های شطرنج آسیا ۲۰۱۷ نیز، نمایندگان هند هر سه جایگاه اول تا سوم را تصاحب کردند. محدثه علیجانزاده با پوئن شکنی کمتر در جایگاه چهارم قرار گرفت. در بخش استاندارد پسران نیز مسعود مصدق‌پور، علیرضا فیروزجاه و آرش طاهباز، سه نماینده ایران به ترتیب قهرمان، نایب‌قهرمان و سوم شدند.

در بخش برق‌آسای قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ نماینده ویتنام قهرمان٬ نماینده هند دوم و امیرمسعود مرادی با کسب ۷ امتیاز از ۹ بازی سوم شد. در بخش برق آسای بانوان نیز مبینا علی‌نسب با کسب ۸ امتیاز از ۹ بازی قهرمان، نماینده هند دوم و نماینده تاجیکستان سوم شد.

بنابراین تیم ایران با کسب ۲ طلا، سه نقره و سه برنز در مجموع قهرمان رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ شیراز شد. هند با ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز و ویتنام با ۲ طلا و تاجیکستان با یک برنز در رده‌های بعدی ایستادند.-ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر