کد خبر: 20548
A
۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

مهدی‌زاده هم به مدال طلا رسید/ کولاک شاگردان اشکانی با ۳ طلا و یک برنز

نماینده وزن ۱۳۰کیلوگرم کشتی فرنگی ایران نیز بر سکوی نخست آسیا ایستاد تا تیم ایران در پایان ۵ وزن رقابت‌های روز نخست قهرمانی آسیا با نمایشی تحسین‌برانگیز به ۳ مدال طلا و یک برنز برسد.

مهدی‌زاده هم به مدال طلا رسید/ کولاک شاگردان اشکانی با ۳ طلا و یک برنز

 

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در ادامه رقابت‌های روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که در دهلی‌نو، پایتخت هند در حال برگزاری است، بهنام مهدی‌زاده، نماینده سنگین‌وزن ایران در دیدار نهایی به مصاف دمیر کاظم‌بایف از قزاقستان رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و سومین مدال طلای ایران در روز نخست را بر گردن آویخت.

مهدی‌زاده پیش از این در دور اول با نتیجه ۳ بر یک مین سئوک کیم از کره‌جنوبی را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه ۹ بر صفر آراتا سونودا از ژاپن را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.

پیش از این رامین طاهری در وزن ۸۰ کیلوگرم و سیدمصطفی صالحی‌زاده در وزن ۹۸ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و علی ارسلان نیز در وزن ۶۶ کیلوگرم به گردن‌آویز برنز رسید.

پژمان پشتام نیز در وزن ۷۵ کیلوگرم با یک پیروزی و یک شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به این ترتیب شاگردان علی اشکانی در پایان ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با نمایشی تحسین برانگیز به ۳ مدال طلا و یک برنز رسیدند.

وزن‌کشی رقابت‌های اوزان ۵۹، ۷۱ و ۸۵ کیلوگرم نیز عصر چهارشنبه برگزار شد و سامان عبدولی، افشین بیابانگرد و حسین نوری نمایندگان ایران در این اوزان از صبح فردا (پنج‌شنبه) به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

رده‌بندی تیمی در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که با سه مدال طلا و یک مدال برنز برای نمایندگان ایران به پایان رسید، به ترتیب زیر است:

١- کره جنوبی ٤٥ امتیاز

٢- ایران ٤٢ امتیاز

٢- قزاقستان ٤٢ امتیاز

٣- چین ٣٣ امتیاز

٤- ازبکستان ٢٩ امتیاز

٥- هند ٢٤ امتیاز

٦- ژاپن ٢٢ امتیاز

٧- تاجیکستان ١٦ امتیاز

٨- قرقیزستان ١٢ امتیاز

_ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر