کد خبر: 20773
A

پیروزی مقصودلو و تساوی خادم الشریعه در دور سوم رقابت‌های شطرنج آسیا

دور سوم رقابت های شطرنج قهرمانی آسیا چین به پایان رسید و یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست برای نمایندگان ایران حاصل شد.

پیروزی مقصودلو و تساوی خادم الشریعه در دور سوم رقابت‌های شطرنج آسیا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دور سوم مسابقات شطرنج انفرادی مردان و زنان آسیا به میزبانی شهر چنگدو چین 2017 به پایان رسید. در این دور پرهام مقصودلو مقابل حریف چینی خود "وانگ هاو" به پیروزی رسید. سارا خام الشریعه و وصال حامدی نیا نیز مقابل حریفان چینی خود به تساوی رسیدند. سید محمد امین طباطبایی هم مقابل حریف خود شکست خورد.

در دور اول نیز پرهام مقصودلو  در برابر حریف چینی خود به تساوی رسید و سید محمد امین طباطبایی در برابر حریف ترکمنستانی خود نتیجه را واگذار کرد. اما سارا خادم الشریعه دور اول را با پیروزی در برابر حریف ترکمنستانی پشت سر گذاشت و وصال حامدی نیا در برابر حریف هندی نتیجه را واگذار کرد.

در دور دوم هم پرهام مقصودلو و سیدمحمد امین طباطبایی مقابل حریفانشان به برتری دست یافتند و سارا سادات خادم الشریعه در مقابل حریفش به تساوی رسید. وصال حامدی نیا نیز نتیجه را به حریفش واگذار کرد.

مسابقات شطرنج قهرمانی انفرادی آسیا به میزبانی کشور چین از 22 اردیبهشت ماه با برگزاری  مسابقات دور اول آغاز شد. ایران در این رقابت ها با دو نماینده در بخش آزاد و دو نماینده در بخش بانوان شرکت کرده است. این مسابقات جواز حضور در رقابت های جهانی را در بردارد که در بخش بانوان تنها قهرمان به مسابقات قهرمانی بانوان جهان راه می یابد، اما در بخش آقایان ۴ نفر اول به مسابقات جام جهانی فیده که شهریور ماه سال جاری در کشور گرجستان برگزار می شود اعزام خواهند شد. این مسابقات در مجموع بالغ بر  ۷۵۰۰۰ دلار جایزه نقدی در بر دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر