کد خبر: 20876
A
"سازمان لیگ ۱۰۰ درصد به تیم ملی و ۵ درصد به باشگاه‌ها بها دهد"!

منصوریان: پیروزی مقابل العین کلید موفقیت در سال ۹۶ است

سرمربی استقلال معتقد است اگر تیمش بتواند از سد العین عبور کند، در سال ۹۶ موفق خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علیرضا منصوریان در حاشیه تمرین استقلال پیش از دیدار با العین در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: با توجه به شرایط لیگ برتر که بازی‌ها پشت سر هم بود و ما ۴ روز یک بار به میدان می‌رفتیم، در حال حاضر تیم را آماده دیدار با العین می‌کنیم. قبل از داربی پایتخت این شرایط را داشتیم و خیلی سخت بود که بتوانیم تیم‌مان را حفظ کنیم. کار بزرگی را انجام دادیم. همیشه در اواخر لیگ این فشردگی بازی‌ها وجود دارد. به دوستان‌مان هم گفته‌ام که تیم‌های آسیایی بیش از همه این فشار را احساس می‌کنند و فشردگی بازی‌ها بسیار زیاد است. کادر فنی خیلی خوب تیم را آماده دیدار با العین می‌کند.

او اضافه کرد: بازی با العین بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است. این دیدار کلید موفقیت ما در سال ۹۶ است و برای رسیدن به رویاهای بزرگمان باید از صخره العین رد شویم. امتیاز العین نسبت به ما این است که آن‌ها در بازی رفت مهمان هستند و در بازی برگشت میزبان خواهند بود. باید تمام سعی‌مان را بکنیم که در بازی رفت گل نخوریم و به پیروزی برسیم. اگر این اتفاق بیفتد می‌دانیم در بازی برگشت چطور بازی کنیم.

سرمربی استقلال در ادامه درباره آسیب دیدگی چند بازیکن این تیم در آستانه دیدار با العین، گفت: اواخر فصل بازی‌های فشرده‌ای انجام دادیم که برای بازیکنانمان شرایط سختی ایجاد کرد. کاوه رضایی، پادوانی، رابسون و امید ابراهیمی با این مشکل روبرو هستند ولی سعی می‌کنیم بهترین تیم را راهی بازی‌ها کنیم و امیدوارم در بازی رفت با العین بدون گل خورده پیروز شویم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا با وجود چنین مشکلاتی به امید نورافکن اجازه داد با تیم ملی جوانان به کره‌جنوبی برود، گفت: من سال‌ها در تیم امید حضور داشتم و کنار کی‌روش و قطبی کار کرده‌ام. آن زمان از این مسائل زجر می‌کشیدیم. هیچگاه نمی‌توانیم اولویت بودن پرچم ایران را نادیده بگیریم. شرایط ما خیلی سخت است اما اول به خاطر تیم ملی جوانان و دوم به خاطر اینکه نورافکن حضور در جام جهانی را تجربه کند و امتیازی برای آینده‌اش به دست بیاید او را با تیم ملی فرستادیم.

منصوریان افزود: ریسک بزرگی کردیم که نورافکن را به تیم ملی دادیم. او کم و سن سال است اما همیشه جزو ۱۱ بازیکن اصلی ماست. به امیرحسین پیروانی گفتم که در کره برای تیم ما دعا کند تا از این صخره عبور کنیم.

سرمربی استقلال درباره اینکه جای خالی نورافکن را چگونه پر خواهد کرد هم گفت: خدا را شکر این روزها فرشید باقری بسیار آماده و سرحال باز گشته و نگاه ما به او نسبت به چند ماه قبل ۱۸۰ درجه تغییر کرده است. او خودش باعث شد که نگاه ما به او مثبت‌تر شود. او در بازی با سپاهان یک گل دو سه میلیاردی برای ما زد. برخی دوستان نگران بودند که چرا برای این بازیکن پول خرج شده اما بعد از آن گل گفتم که این پول حلالش باشد.

وی ادامه داد: در بازی با التعاون هم خودش را کامل کرد و نشان داد که می‌تواند در میانه میدان حضور داشته باشد. به جای نورافکن، او را داریم اما از جانب امید ابراهیمی هم نگرانیم. اگر پزشکان تیم او را برسانند که خوب است وگرنه باید در بازی رفت با العین با شرایط کاملا حرفه‌ای به بازی بپردازیم.

منصوریان همچنین گفت: کار خوبی که امسال کردیم این بود که ساختار تیم را از ۱۱ یا ۱۴ بازیکن به ۲۱ بازیکن تغییر دادیم. امیدوارم این مساله در بازی با العین به ما کمک کند تا در بازی رفت بدون گل خورده پیروز شویم.

وی درباره وضعیت جابر انصاری هم گفت: او به خاطر فشردگی مسابقات آخر فصل دچار مصدومیت شد. ما در ۱۶ روز چهار بازی کردیم. یک بار به دوستم سعید فتاحی گفتم که وقتی برنامه لیگ را تنظیم می‌کنید صددرصد منافع تیم ملی را در نظر بگیرید اما پنج درصد هم به باشگاه‌ها بها بدهید. در ماه‌های بهمن و اسفند و بعد از آن فروردین و اردیبهشت، باشگاه‌ها چهار ماه فشرده را پشت سر می‌گذارند. بازیکنان از باشگاه‌ها به تیم ملی می‌رسند پس باید شرایط مناسبی در تیم‌های خود داشته باشیم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر