کد خبر: 20974
A

افتتاح ۴۵ باب خانه جوان در دولت یازدهم

وزیر ورزش و جوانان گفت: ۴۵ باب خانه جوان در دولت یازدهم افتتاح شده که قبل از آن این رقم صفر بود.

افتتاح ۴۵ باب خانه جوان در دولت یازدهم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مسعود سلطانی‌فر امروز در مراسم افتتاح خانه جوان استان زنجان و دیدار با دبیران سمن‌ها، اظهار کرد: طی ۱۶ سال گذشته در شش استان کار کردم که یکی از این استان‌ها، زنجان بود که به مدت چهار سال در این استان به عنوان استاندار فعالیت کردم و خوشبختانه ارتباط قوی با مردم زنجان دارم.

این مسئول با اشاره به استقبال پرشکوه مردم از سخنرانی صبح امروز دکتر روحانی، اظهار کرد: امروز روز خوبی را تجربه کردم و شاهد حضور پرشور و تاریخی مردم زنجان از دکتر روحانی بودیم.

وی افزود: مردم در ۲۴ اردیبهشت سال ۹۲ مسیری را انتخاب کردند و قدم دوم را در این مسیر در ۷ اسفند ۹۴ برداشتند و قدم سوم و اساسی را در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ برخواهند داشت که همان استمرار این راه است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه دولت در بخش جوانان کارنامه خوبی دارد، گفت: تاکید و خواسته‌های دولت به خصوص شخص رئیس‌جمهور بیش از این اقدامات است و با وجود اینکه رسیدگی و اقداماتی شده است ولی باید گفت که انتظارات بیش از این‌ها است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۲ در کشور حدود ۴۰ تا ۵۰ سمن وجود داشت که در حال حاضر با رشد ۴۰ برابری به دو هزار سمن رسیده است. همچنین در سال ۹۲ بودجه بخش جوانان ۶ میلیارد تومان بود که با ۷۰ برابر رشد، این بودجه در حال حاضر به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است و خانه جوان نیز از صفر به ۴۵ واحد رسیده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر مشاوره ازدواج، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دفتر مشاوره ازدواج که از ضرورت‌های جوامع امروزی است برای این است که جوانان پیش از ازدواج مشاوره بگیرند و این مهم سبب تحکیم بنیان خانواده‌ها می‌شود و در این صورت آمار طلاق‌ها کاهش می‌یابد. در این مشاوره‌ها با آموزش صبر و حوصله می‌توان بنیان خانواده‌ها را در سال‌های ابتدایی زندگی مشترک افزایش داد؛ چرا که بر اساس آمار، بیشتر طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می‌افتد.

سلطانی‌فر با اشاره به افزایش مبلغ وام ازدواج از سه میلیون به ۱۰ میلیون تومان، یادآور شد: در سال ۹۲ دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شد و این رقم با رشد ۳.۵ الی ۴ برابری در سال ۹۵ به ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است و ستاد ساماندهی جوانان نیز اقدامات مناسبی را انجام دادند.

وی افزود: ادارات کل این وزارتخانه اهتمام لازم را در جهت اعتلای این بخش نداشتند و انتظار بر این است که معاونان و مدیران کل در استان‌ها با تعامل بهتر جوانان و سمن‌ها به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی کنند و امیدواریم شاهد همکاری دستگاه‌های اجرایی در خانه‌های جوان باشیم که حضور این بخش‌ها علاوه‌ بر اینکه سبب یافتن راهکار برای حل مشکلات می‌شود، آشنایی جوانان با بخش‌های اجرایی و ایجاد تجربه اجرایی برای جوانان را نیز به همراه دارد؛ چرا که آنان به عنوان نسل جدید شناخته می‌شوند و مدیران آینده کشور خواهند شد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: در بحث اشتغال قدم‌هایی برداشته شده ولی نمی‌توان گفت کار خارق‌العاده‌ای انجام شده است که این‌ هم به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها و رکود بود ولی اتفاقاتی که پس از برجام رخ داد، تاریخی بود و خوشبختانه جوانان حرکت و اقدامات دولت را درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال ۹۶ سال خوبی خواهد بود، اظهار کرد: مردم با حضور پرشور در انتخابات می‌توانند بر این مهم صحه بگذارند تا مشکلات باقی‌مانده از تحریم‌ها از میان برداشته شود و با سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی بتوان مشکل اصلی جوانان که شغل است را حل کرد_ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر