کد خبر: 21045
A

نافرجامی نقل و انتقالاتی پرسپولیس

سرخپوشان تهرانی در طول فصول گذشته بارها برای پوشاندن ضعف و خلا خود در سمت چپ دفاعی به دنبال جذب بازیکنان مدنظر خود بوده‌اند که در نهایت ناکامی پروسه جذب را به همراه داشته است.

نافرجامی نقل و انتقالاتی پرسپولیس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پرسپولیس که سال‌ها با حضور مدافعان چپ قدرتمند و صاحب سبکی مثل مجتبی محرمی، رضا شاهرودی، جواد منافی مهرداد میناوند و... در ترکیب سرخپوشان و تیم ملی حرف اول را در این پست می‌زد، چند فصلی است که در جذب بازیکن مدنظر و ستاره در آن ناکام بوده است. 


شرایطی که به نظر می‌رسد به طلسم آنها در این پست منتهی شده است و علاوه بر عدم توافق با بازیکنانی که قصد جذب آنها را داشتند، معمولاً از گزینه‌های غیر تخصصی به عنوان دفاع چپ استفاده می‌کردند. بازیکنانی مثل پژمان نوری، بابک حاتمی و اخیراً محسن ربیع‌خواه، حسین ماهینی و فرشاد احمدزاده دفاع چپ پرسپولیس در سال‌های اخیر بوده‌اند. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به بازیکنانی که پرسپولیس طی فصول اخیر برای حضور در پست دفاع چپ با آنها به مذاکره پرداخت و البته در آنها ناکام بوده است. 


نکته جالب اینکه این اتفاق بیشتر از زمان رفتن مهرداد پولادی به قطر بیشتر برای این تیم نمود داشته و آنها طی این مدت با هیچکدام از گزینه‌های مدنظر خود نتوانستند به توافق دست یابند.

 


ضرغام اسماعیل
مدافع عراقی در چند مقطع جزو گزینه‌های پرسپولیس بوده و با این باشگاه مذاکراتی داشته که بعضاً توافقاتی هم حاصل شده ولی هرگز به سرانجام نرسیده است. ضرغام اسماعیل حتی در یک مقطع در کشور خود با نشان دادن عدد 6 به عنوان نماد هواداران پرسپولیس برای حضور در این تیم چراغ سبز نشان داد ولی در نهایت موفق به حضور در ایران نشد.

 


مهرداد جماعتی
مدافع چپ فولادخوزستان هم از جمله بازیکنانی بوده که در چند سال اخیر کم و بیش مد نظر باشگاه پرسپولیس قرار داشته. جماعتی ابتدای لیگ پانزدهم فاصله بسیار کمی با حضور در پرسپولیس داشت و ظاهرا مذاکرات موفقی را هم با این تیم پشت‌سر گذاشته بود اما در نهایت در فولاد باقی ماند و در دو فصل اخیر با توجه به مصدومیت و سایر مسائل به ندرت برای این تیم بازی‌کرده است.

 


حبیب گردانی
دیگر بازیکنی که این تیم برای حضور او در پرسپولیس امید زیادی داشت، حبیب گردانی بود. مدافعی که دو فصل گذشته توانسته بود در اتفاقی جالب نظر کارلوس کی‌روش را نیز به خود جلب کند. او البته در آخرین لحظات از لیست خط خورد و در نهایت نیز قراردادش با پرسپولیس نیز نهایی نشد. او در نهایت راهی سپاهان شد و در این فصل هم در کنار ماشین سازی به لیگ دسته اول سقوط کرد. 

 


احسان حاج‌صفی
ستاره سپاهان نیز از آن دسته بازیکنانی است که همیشه در موردش گفته‌اند یک روز پرسپولیسی خواهد شد. برخی شایعات از علاقه قلبی احسان به پرسپولیس حکایت دارد اما او هرگز این مساله را تایید نکرده. تا به حال چند نوبت تلاش پرسپولیس و اخیرا استقلال برای جذب حاج‌صفی به بن‌بست رسیده و در کل بعید هم به نظر می‌رسد این بازیکن در ایران برای تیمی غیر از سپاهان توپ بزند.

 


شایان مصلح
پدیده سپیدرود رشت را کمتر کسی در فوتبال ایران می‌شناخت اما پرسپولیسی‌ها در طول نقل‌وانتقالات زمستانی بدجوری اسم او را سر زبان‌ها انداختند. این بازیکن نهایتاً در شرایطی که حضورش در پرسپولیس قطعی به نظر می‌رسید موفق به دریافت رضایتنامه از باشگاه خود نشد تا فصل را در سپیدرود به پایان برساند. مصلح در حال حاضر گزینه مورد توجه استقلال و منصوریان است.

 


  سعید آقایی
از اواسط فصل شانزدهم صحبت از حضور آقایی در پرسپولیس بود. این بازیکن که عملکرد خوبی در تراکتورسازی داشت به توافقاتی هم با سرخپوشان تهران دست پیدا کرده بود و به نظر می‌رسید با شروع فصل نقل و انتقالات نامش در کنار منشا و خلیل‌زاده به عنوان خرید جدید باشگاه معرفی شود ولی این اتفاق نیفتاد. در حال حاضر مسئولان تراکتورسازی سعی دارند به هر قیمتی آقایی را به ماندن راضی کنند و البته در این میان سپاهان هم نسبت به جذب او علاقه نشان داده است. البته آقایی برای دریافت رضایت‌نامه و پیوستن به هر تیمی نیاز به تسویه حساب کامل با گسترش فولاد دارد.

 


سعد ناطق
مشکلات اخیر سرخپوشان در جذب بازیکن خارجی و ممانعت فدراسیون فوتبال در ثبت قرارداد منشا باعث شده پرونده پرسپولیسی شدن این بازیکن فعلاً معلق شود. ناطق چند پیشنهاد خوب دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها برای جذب او کار دشواری داشته باشند. در هر صورت این بازیکن فعلا نزدیک‌تررین و جدی‌ترین گزینه برای دفاع چپ پرسپولیس است و اگر در نهایت به عضویت این تیم در نیاید ممکن است فصل آینده هم سرخپوشان یک گزینه غیر تخصصی دیگر را برای این پست بکارگیری کنند.

 

پرسپولیس خصوصا در این مصائب بزرگی در سمت چپ دفاعی خود داشته و مجبور به سود بردن از بازیکنان غیرمتخصص مثل حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده، محسن ربیع خواه شده است و برانکو برای پوشاندن تنها ضعف لیست سرخپوشان امیدوار است لیگ هفدهم فصل پایانی نحسی این تیم در جذب مدافع چپ باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر