کد خبر: 21075
A

خطر محرومیت بیخ گوش استقلالی‌ها برابر العین

به جریان افتادن محرومیت پرسپولیس بعد از دو سال نشان می دهد فدراسیون فوتبال آسیا با رویکردی جدید به تخلفات هواداران نظارت می کند.

خطر محرومیت بیخ گوش استقلالی‌ها برابر العین

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روز چهارشنبه باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که بر اساس نامه ی AFC به فدراسیون فوتبال این باشگاه از حضور تماشاگران خود در دیدار برابر لخویا محروم است. اتفاقی که مطمئنا برای تیم برانکو در نبرد حساس برابر نماینده ی قطر یک اتفاق منفی خواهد بود و تاثیر پر رنگی در روند این تیم خواهد داشت.


بررسی چرایی صدور این حکم نشان می دهد که تخلف هواداران پرسپولیس در سال 2015 منتج به صدور این حکم شده و AFC که دوسال قبل هواداران پرسپولیس را به دلیل تخلفات با یک جلسه محرومیت تعلیقی جریمه کرده بود، بعد از 2 سال و بعد از اولین تخلف قرمزها را جریمه کرد.


جریمه ی سنگین پرسپولیس توسط  AFC نشان می دهد که خطر محرومیت همچنان استقلال را در مسابقات آسیایی تهدید می کند. آبی پوشان بعد از دیدار با لوکوموتیو تاشکند از سوی این کنفدراسیون 50 هزار دلار و البته یک جلسه محرومیت از حضور هواداران جریمه شدند اما با عدم انجام تخلف در دیدار برابر الاهلی، به نظر می رسید فدراسیون فوتبال آسیا دیگر توجه کمتری به تخلفات استقلالی ها خواهد داشت اما به نظر می رسد این فدراسیون در سال جاری با دقت و جدیت بیشتری اینگونه تخلفات را پیگیری می کند.


استقلالی ها روز دوشنبه یکم خردادماه در ورزشگاه آزادی میزبان العین هستند و با توجه به انتخاب ناظر ویژه ی امنیتی از سوی فدراسیون فوتبال آسیا برای این بازی، به نظر می رسد خطر محرومیت بیش از گذشته استقلالی ها را تهدید می کند. آبی پوشان در صورت وقوع حتی یک تخلف(پرتاب نارنجک و یا استفاده از لیزر) در کنار جریمه ی سنگین مالی، باید اولین نبرد آسیایی خود را در غیاب هواداران برگزار کنند که این موضوع برای آنها اتفاق بسیار بدی است زیرا آبی ها امید زیادی به حضور در مراحل بالاتر لیگ قهرمانان دارند و به همین دلیل نبرد در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی در مراحل بالای آسیایی یک امتیاز منفی برای آبی ها است.


محرومیت پرسپولیس ثابت می کند که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین تیم ملی فوتبال ایران باید بیش از گذشته مواظب رفتار تماشاگران خود باشند تا با دردسرهایی مانند آنچه قرمزها تجربه می کنند، رو به رو نشوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر