کد خبر: 21217
A

از اولین حضور در سال ۱۳۵۶ تا امروز در سال ۱۳۹۶

از اولین حضور در سال ۱۳۵۶ تا امروز در سال ۱۳۹۶ تاریخچه حضور تیم ملی جوانان در جام جهانی تیم ملی جوانان ایران برای سومین بار در جام جهانی جوانان حضور یافته است و امیرحسین پیروانی توانست اینبار طلسم 16 ساله را بشکند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،تیم ملی جوانان در تاریخ حضورش در ۲۰دوره جام جهانی و پیش از صعود به کره جنوبی، تنها دو بار توانسته بود در جام جهانی حضور پیدا کند.

*اولین دوره و اولین حضور

اولین حضور به سال ۱۹۷۷ یا سال ۱۳۵۵ باز می گشت. جایی که از قاره آسیا تیم های جوانان ایران و عراق به جام جهانی صعود کرده بودند. جام جهانی ۱۹۷۷ که اولین دوره برگزاری رقابتهای جام جهانی بود، در کشور تونس برگزار می شد.

ایران در مرحله گروهی با تیمهای برزیل، ایتالیا و ساحل عاج همگروه شده بود. گروهی سخت که هیچ کس کمترین شانسی برای تیم ملی فوتبال جوانان ایران قائل نبود. ایران در بازی اول مقابل برزیل ۵ بر یک مغلوب شد. تک گل ایران را رضا رجبی به ثمررساند.

در بازی دوم ایران توانست ایتالیا را متوقف کند. بازی بدون گل مساوی به پایان رسید. در بازی سوم مقابل ساحل عاج سه بر صفر به پیروزی رسید و تیم دوم گروهش شد، اما آن زمان قوانین مسابقات می گفت که از گروههای چهارگانه فقط چهار اول به مرحله نیمه نهایی صعود می کنند و به همین دلیل تیم ایران ازدور رقابتها حذف شد. ایران در آن رقابتها در گروه سوم مسابقات قرار گرفته بود. درست مثل همین جام جهانی ۲۰۱۷ کره جنوبی!

*دومین دوره در آرژانتین

دومین باری که تیم ملی توانست به جام جهانی صعود کند، ۲۴ سال بعد بود که تیم ملی جوانان با سرمربیگری مهدی مناجاتی به جام جهانی ۲۰۰۱ آرژانتین صعود کرد. از آسیا تیم های چین، ژاپن، عراق و ایران به این رقابتها صعود کردند. تیم ملی جوانان ایران در دوره دوم و در گروه ششم با تیم های فرانسه، غنا و پاراگوئه همگروه بود. ایران در بازی اول ۵ بر صفر از فرانسه شکست خورد. در بازی دوم یک بر صفر از غنا شکست خورد و در بازی سوم هم دو بر صفر مغلوب پاراگوئه شد تا با سه شکست جام جهانی را ترک کند.

*دوره سوم در کره جنوبی

پس از این دوره بود که تیم ملی جوانان طلسم شد و حدود ۱۶ سال طول کشید تا امیرحسین پیروانی تیم ملی جوانان را به جام جهانی جوانان ببرد. حالا در این دوره که بیستمین دوره رقابتهای جام جهانی جوانان است، تیم ملی جوانان در گروه سوم مسابقات با تیم های زامبیا، کاستاریکا و پرتغال همگروه شده است. تیمی که با امیرحسین پیروانی و بازیکنانی که در اکثر آنها تجربه بازی در لیگ برتر را دارند، بسیار امیدوار است تا از دور گروهی اش صعود کند و بتواند پدیده جام جهانی این دوره در کره جنوبی لقب بگیرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر