کد خبر: 21574
A

افزایش صندلی تماشاگران سالن 12 هزار نفری برای لیگ جهانی والیبال

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره واگذاری سالن شهید افراسیابی به این شرکت گفت: برای واگذاری سالن افراسیابی به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور منتظر دستور وزیر ورزش و جوانان هستیم. وی همچنین خبر از افزایش صندلی تماشاگران تا کنار زمین خبر داد.

افزایش صندلی تماشاگران سالن 12 هزار نفری برای لیگ جهانی والیبال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مصطفی مدبر درباره گرفته شدن سالن شهید افراسیابی از فدراسیون جودو و واگذاری به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، اظهار کرد: در حال‌ حاضر تعمیرات جزیی این سالن از جمله نوردهی، هواسازی، سرویس بهداشتی و سایر تعمیرات که نیاز داشت را انجام دادیم اما برای انجام تعمیرات نهایی و بازسازی این سالن نیازمند تصمیم نهایی وزیر ورزش و جوانان هستیم که این سالن در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گذاشته شود یا دوباره به فدراسیون جودو باز گردانده شود.

وی همچنین درباره وضعیت سالن 12 هزار نفری والیبال برای برگزاری مسابقات لیگ جهانی که از نوزدهم خرداد ماه به میزبانی ایران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به این که یکی از شرایط فدراسیون جهانی برای میزبانی ایران در خصوص نحوه صندلی گذاری سالن بود، ما سعی کردیم مشکل ضلع جنوبی داخل زمین را با گذاشتن صندلی‌های پرتابل برطرف کنیم و تا نزدیک خط مسابقه با چیدن صندلی مشکلی برای برگزاری این رقابت‌ها نداشته باشیم. در این زمینه نیز قراردادی با یکی از شرکت های معتبر پیرامون نوع صندلیها و نحوه گذاشتن صندلیها منعقد کرده‌ایم و این قول را به ما داده‌اند که تا شروع زمان مسابقات صندلی گذاری تا کنار زمین مسابقات صورت بگیرد. البته این صندلی‌ها به شکلی است که تنها برای برگزاری لیگ جهانی والیبال گذاشته خواهد شد و بعد از اتمام مسابقات صندلی‌ها را جمع‌آوری خواهیم کرد. 

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در ادامه‌  همچنین در باره نحوه نور دهی این سالن، خاطر نشان کرد: سالن والیبال 12 هزار نفری آزادی به خاطر این که نوردهی آن قدیمی است و امکان دارد به خاطر قطع برق مدت زمان زیادی طول بکشد تا برق در سالن دوباره جریان پیدا کند و نور کافی برای برگزاری  رقابت‌ها وجود نداشته باشد، سعی کردیم با نصب ژنراتورهای قوی و تبدیل آن به ال دیهای قوی در داخل زمین این مساله را مرتفع کنیم تا نور کافی برای برگزاری بازیها را تامین کنیم. در این زمینه قرارداد بسته شده تا در زمان شروع مسابقات نوردهی کافی برای برگزاری رقابت‌ها وجود داشته باشد. البته در حال‌ حاضر نیز مشکلی از نظر نوردهی وجود ندارد، اما چون امکان دارد هنگام قطع برق زمان طولانی برای نور دهی دوباره  وجود داشته باشد سعی داریم این مشکل را نیز تا حد امکان بر طرف کنیم.

مدبر همچنین در پایان به تهویه هوای داخل سالن اشاره کرد و گفت‌: طبق  آیین‌نامه‌ فدراسیون جهانی مقدار درجه سالن هنگام برگزاری مسابقات باید 24 درجه باشد. ما برای این که هوای سالن از این میزان درجه افزایش پیدا نکند و هوای مطبوع سالن حفظ شود، سعی کرده‌ایم با تمهیدات لازم و با حفظ هوا سازی داخل سالن مشکلی از نظر تهویه هوا در طی سه روز برگزاری این مسابقات نداشته باشیم.


منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر