کد خبر: 21767
A

فرانچسکو توتی اعلام بازنشستگی کرد

اسطوره تیم رم ایتالیا به طور رسمی اعلام بازنشستگی کرد.

فرانچسکو توتی اعلام بازنشستگی کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فرانچسکو توتی، اسطوره ۴۰ ساله رم در بازی برابر جنوا در هفته پایانی سری آ برای آخرین بار پیراهن رم را بر تن می کند. این بازیکن ۴۰ ساله که ۲۵ سال در تیم رم بود و یکی از باسابقه ترین بازیکنان فوتبال جهان محسوب می شود، سرانجام پس از کش و قوس های فراوان خداحافظی خود را از فوتبال اعلام کرد.

توتی در صفحه رسمی خود در فیسبوک این خبر را اعلام کرد و نوشت: بازی با جنوا در روز یکشنبه آخرین بازی من با پیراهن رم خواهد بود. غیرممکن است که بخواهم احساساتم را به رم در چند کلمه بیان کنم ولی همیشه حمایت خود را از رم اعلام خواهم کرد وهمیشه کنار این تیم خواهم بود.

توتی قرار است روز یکشنبه در بازی برابر جنوا برای آخرین بار با پیراهن تیم محبوب خود به میدان برود.توتی به عنوان سمبل رم شناخته می‌شود، چون باشگاه را علی رغم پیشنهادهای بسیار از تیم‌های قوی‌تر و ثروتمندتر ترک نکرد و به عنوان بهترین گلزن باشگاه با بیشترین بازی انجام داده برای تیم در تاریخ باشگاه ثبت شده است.

فرانچسکو توتی یکی از پرافتخارترین بازیکنان فوتبال ایتالیا است که تمام دوران فوتبالش را در تیم رم گذراند. او موفق شد جام جهانی ۲۰۰۶ را با تیم ملی ایتالیا فتح کند.

فرانچسکو از سال ۱۹۹۸ به تیم ملی ایتالیا دعوت شد و تا سال ۲۰۰۶ برای این تیم بازی کرد که نتیجه آن ۵۸ بازی برای تیم ملی ایتالیا و زدن ۹ گل برای این تیم بود.

فرانچسکو توتی هم‌چنین از سال ۱۹۹۲ برای تیم رم بازی کرد و موفق شد در ۷۸۲ بازی برای رم ۳۰۶ گل به ثمر برساند. کسب یک قهرمانی در لیگ ایتالیا در سال ۲۰۰۰ و دو قهرمانی در جام حذفی ایتالیا و هم‌چنین دو قهرمانی در سوپرجام ایتالیا افتخارات فرانچسکو توتی با تیم محبوب خود محسوب می‌شود.

پیش از او فیلیپ لام و ژابی آلونسو نیز خداحافظی خود را از فوتبال اعلام کردند_ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر