کد خبر: 23303
A

فدراسیون فوتبال با جدیت به دنبال تمدید قرارداد با مربی پرتغالی

فدراسیون فوتبال در تلاش است قرارداد سرمربی تیم ملی را پیش از آغاز مسابقات جام جهانی 2018 تمدید کند.

فدراسیون فوتبال با جدیت به دنبال تمدید قرارداد با مربی پرتغالی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بدون حتی یک باخت و گل خورده آن هم دو هفته قبل از پایان مسابقات، به قدری با ابراز رضایت و خوشحالی مردم ایران همراه شده که آنها حالا یک مطالبه و نگرانی جدی درباره آینده تیم ملی دارند.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بلافاصله بعد از پیروزی مقابل ازبکستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد که کارلوس کی‌روش در جام جهانی هم روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست. با این وجود خیلی‌ها نمی‌دانند چه سرنوشتی انتظار نیمکت تیم ملی ایران بعد از جام جهانی را می‌کشد.

مهدی تاج یک ماه قبل، اعلام کرده بود فدراسیون فوتبال با جدیت به دنبال تمدید قرارداد با این مربی پرتغالی خواهد بود.

در آن مقطع به خاطر شرایط حساس تیم ملی و دغدغه‌های کارلوس کی‌روش هیچ مذاکره رسمی درباره این موضوع صورت نگرفت. در شرایط کنونی اما با قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی و کارنامه بسیار موفق کی‌روش، تمدید قرارداد این مربی پرتغالی به یکی از مطالبات جدی مردم تبدیل شده است.

تیم ملی ایران کمتر از دو سال دیگر باید در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ حضور پیدا کند. این تیم ملی با بازیکنان جوان و آماده و با تجربه خود پتانسیل طلسم‌شکنی و رسیدن به قهرمانی آسیا را دارد و شاید بسیاری از فوتبال‌دوستان انتظار دارند با ماندن کی‌روش تیم ملی بتواند حضوری پرقدرت در جام ملت‌های آسیا داشته باشد.

در مقطع فعلی همان طور که اشاره شد اولویت‌های اصلی کی روش و فدراسیون برنامه‌ریزی درست و مناسب برای آماده‌سازی تیم ملی در جام جهانی خواهد بود. مرد پرتغالی به مدیران فدر اسیون فوتبال اعلام کرده تیمش با آمادگی کامل برابر کره جنوبی و سوریه قرار خواهد گرفت.

کی‌روش طبق اخبار دریافتی هنوز هیچ تصمیم جدی برای آینده کاری خود اتخاذ نکرده و ممکن است بعد از جام جهانی پیشنهاد‌های جدی و مناسب از کشورهای مختلف به دستش برسد. به همین ترتیب مدیران فدراسیون فوتبال قصد دارند در زمان مناسب قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ مذاکرات برای تمدید قرارداد کی‌روش را با این مربی آغاز کنند. اینکه با توجه به مشکلات مدیریتی و ساختاری و اقتصادی فوتبال ایران، سرمربی کنونی تیم‌ملی برای حضور پرقدرت در جام ملت‌های آسیا حاضر می‌شود قرارداد خود را تمدید کند یا خیر، سوالی است که گذر زمان جواب آن را مشخص خواهد کرد اما نکته قابل تامل در شرایط کنونی، تصمیم جدی فدراسیون برای تعیین یک زمان مناسب جهت مذاکره با کی‌روش در راستای تمدید قرارداد است.

محمدرضا ساکت، رئیس سازمان تیم‌های ملی با تایید این مطلب گفت: آمار و ارقام به خوبی میزان موفقیت و عملکرد خوب کادرفنی تیم ملی را به همه نشان می‌دهد. اینکه تیم ملی ایران توانست با قدرت دو هفته قبل از پایان مسابقات جواز حضور در جام جهانی را بدون یک باخت و گل خورده به دست بیاورد نشان از درایت کادرفنی و قدرت فرزندان کشورمان دارد. طبیعتا با حمایت دولت و دستگاه‌های دیگر و برنامه‌ریزی مناسب تیم ملی با هدایت کی‌روش می‌تواند دست به کارهای بزرگ‌تر هم بزند اما حتما باید نگاه‌ها به تیم ملی ویژه‌تر باشد

رئیس سازمان تیم‌های ملی درباره تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش هم گفت: یک ارتباط دلی بسیار قدرتمند بین مردم، بازیکنان و کارلوس کی‌روش وجود دارد. فدراسیون هم از عملکرد ایشان راضی است. ضمن اینکه ما معتقدیم نتایج خوب امروز حاصل ثبات ایجاد شده در تیم ملی فوتبال ایران و قطعا به فکر ادامه این ثبات هستیم و در زمان مناسب مذاکرات را برای تمدید قرارداد آقای کی‌روش آغاز خواهیم کرد.

منبع: میزان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر