کد خبر: 24850
A

چالش جدید وزارت ورزش در برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی

انتخابات فدراسیون تیراندازی قرار است ۲۰ تیرماه برگزار شود و احتمال لغو این انتخابات با توجه به بررسی پرونده این فدراسیون در دیوان عدالت اداری وجود دارد.

چالش جدید وزارت ورزش در برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در حالی که قرار است انتخابات فدراسیون تیراندازی 20 تیرماه برگزار شود که احتمال لغو این انتخابات با توجه به بررسی پرونده این فدراسیون در دیوان عدالت اداری وجود دارد. پیش از این با شکایت یکی از کاندیداهای انتخابات فدراسیون در دوره گذشته مبنی بر دو شغله بودن سیدمهدی هاشمی، رئیس پیشین فدراسیون تیراندازی انتخابات این فدراسیون ابطال و مبینی به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد. سپس با ثبت‌نام از کاندیداها روند برگزاری انتخابات در فدراسیون تیراندازی سرعت بیشتری گرفت. همزمان نیز سیدمهدی هاشمی با پیگیری پرونده در دیوان عدالت اداری و پس از برگزاری جلسه با مسئولان این دیوان پرونده را وارد مرحله تجدیدنظر کرد.

اردیبهشت‌ماه وزارت ورزش با نامه رسمی از سوی دیوان عدالت اداری به جلسه تجدیدنظر دعوت شد و اواخر خردادماه نیز نماینده این وزارتخانه به همراه دادگر در جلسه تجدیدنظر حاضر شد، به این ترتیب وزارت ورزش در جریان کامل اتفاقات این فدراسیون و دادگاه تجدیدنظر قرار داشت. ظاهرا دیوان عدالت اداری مجاب شده که امکان ابطال انتخابات از سوی این دیوان وجود نداشته و دیوان عدالت اداری نمی‌تواند در امور فدراسیون‌ها دخالت کند و حکم صادره مبنی بر ابطال انتخابات لغو شده با این شرایط و پیش از اعلام نظر نهایی دیوان عدالت اداری و اعلام رای تجدیدنظر به نظر می‌رسد امکان لغو انتخابات 20 تیرماه وجود دارد چرا که در صورت اعلام رای نهایی دیوان و لغو رای گذشته برگزاری انتخابات می‌تواند چالش جدیدی برای وزارت ورزش باشد. برخی معتقدند رابطه نزدیک یکی از کاندیداها با دولت و حضورش در ستاد انتخابات رئیس‌جمهور باعث شده تا روند برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی و حضور این شخص در راس فدراسیون سریع‌تر پیش برود. 

با توجه به حساسیت فدراسیون جهانی در اتفاقات فدراسیون تیراندازی ایران و همچنین روند پرونده فدراسیون در دیوان عدالت اداری به نظر می‌رسد وزارت ورزش انتخابات 20 تیرماه را به بعد از اعلام رای دیوان موکول کند تا چالش جدیدی در فدراسیون ایجاد نشود. نکته قابل توجه این است که برخلاف گذشته، این بار وزارت ورزش اطلاع کافی از نامه دیوان عدالت اداری و جزئیات پرونده دارد و اگر اتفاقی در این فدراسیون رخ دهد دیگر نمی‌تواند از عدم آگاهی صحبت کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر