کد خبر: 25520
A

نوشته خواندنی رخشان بنی اعتماد درباره یک تیم‌ملی دوست‌داشتنی

رخشان بنی‌اعتماد کارگردان نامی کشورمان از ملاقات با ملی‌پوشان ناشنوا نوشته است.

نوشته خواندنی رخشان بنی اعتماد درباره یک تیم‌ملی دوست‌داشتنی

دیده بان ایران: رخشان بنی اعتماد در یادداشتی از حضور در همایشی در ارتباط با معلولیت یادمان آورده ملی پوشان معلول که بی سر و صدا می روند و برای مان افتخار می آفرینند چقدر دوست داشتنی هستند و چه کار مهمی انجام می دهند. در این نوشته می خوانید:

روز پیش بنا به دعوت " پریسا افتخار " دانشجوی دکتری مدیریت فرهنگی و پژوهش گر حوزه مطالعات معلولیت و رسانه ، به " انجمن باور" دعوت شدم . حقیقت این که پیگیری مصرانه " پریسا " در محظورم قرار داد . چون دلیل دعوت ، بحثی در باره سینما و معلولیت بود و من که در این زمینه نه کار کرده ام و نه تخصصی دارم ،  .

ولی دربرابر اصرار " پریسا " بی آن که دلیل قانع کننده ای برای شرکت در این بحث پیدا کنم به ناچار تسلیم شدم . رفتم و ساعتی در جمع انجمن باور با دکتر محمد کمالی عضو هیات علمی دانشکده توانبخشی، آقای سهیل معینی فعال حقوق افراد دارای معلولیت و مدیرعامل انجمن و مهناز یاوری ، فعال حقوق افراد دارای معلولیت گذراندم .

ساعتی پر بار که بیشتر مطمئن شدم که چقدر در باره این بخش توانمند جامعه کم می دانم و کم می دانیم . از غفلت های ناخواسته و نا آگاهانه ام خجل شدم که با الگو های کلیشه ای و منجمد شده در ذهن  ، جهان را از دریچه قاب از پیش ساخته شده می بینیم . خوشحالم که " پریساافتخار " با نوشتن کتاب "سینما و معلولیت" می تواند دیدگاه های نوین جهانی نسبت به این موضوع را در عرصه رسانه به ما بیاموزد . 

پیرو همین دیدار وقتی امروز ، خبر اعزام تیم دو میدانی ناشنوایان کشورمان  به المپیک را شنیدم  آرزو کردم این خبر ، هم طراز با اخبار دیگر ورزشکاران  میهن مان منعکس شود . برای موفقیت عزیزان ناشنوایمان دعا می کنیم ، هر چند که همین حضور موفقیت بزرگی است .  

رخشان بنی اعتماد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر