کد خبر: 27129
A
سرمربی تیم‌ملی تکواندوی زنان ناشنوا:

وعده اهدای پاداش به مدال‌آوران تکواندوکار ناشنوا محقق شود/ وجود ظرفیت‌های بالقوه‌ در بین زنان ورزشکار

سرمربی تیم‌ملی تکواندوی زنان ناشنوا با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بین زنان ورزشکار وجود دارد بر لزوم حمایت معنوی و مادی از سوی مسئولان به ویژه در حوزه ورزش معلولان تاکید کرد.

وعده اهدای پاداش به مدال‌آوران تکواندوکار ناشنوا محقق شود/ وجود ظرفیت‌های بالقوه‌ در بین زنان ورزشکار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خانه ملت؛ عاطفه کشاورز، در خصوص عملکرد تیم‌ملی تکواندوی زنان ناشنوا در بیست و سومین دوره المپیک ناشنوایان ۲۰۱۷ که در ترکیه برگزار شد، گفت: خوشبختانه اردوی آماده سازی تکواندوکاران از اسفندماه سال گذشته برقرار شد و حتی بعد از تعطیلات عید نوروز نیز تمرینات روزانه با حضور اعضای تیم ملی برگزار شد.

 

تیم‌ملی تکواندوی زنان ناشنوا

 

سرمربی تیم‌ملی تکواندوی ناشنوایان با بیان اینکه انگیزه مناسب بانوان تکواندوکار سبب شد تا با تلاش‌های انجام شده پیشرفت خوبی صورت بگیرد و بر این اساس آمادگی روحی و روانی خوبی در تیم حاکم شد، اظهار کرد: کشورهای ترکیه، روسیه و کره‌جنوبی از جمله مهمترین حریفان بانوان ایرانی بودند که خوشبختانه با عزم جزم تکواندوکاران به نتایج خوبی دست یافتیم.

وی با اشاره به اینکه در این مسابقات اولین طلای مسابقات تکواندو ناشنوایان بانوان در سبک (کیوروگی) توسط دختران کسب شد و در این بین مدال نقره و برنز نیز بدست آوردیم، ادامه داد: بر این اساس خانم‌ها نسبیه شهبازی حائز دریافت مدال طلا، منا شیری مدال نقره و فاطمه منتظری مدال برنز شدند.

 

تیم‌ملی تکواندوی زنان ناشنوا

 

کشاورز با یادآوری اینکه هم اکنون نیز فدراسیون ناشنوایان در حال برنامه ریزی به منظور برگزاری تمرینات آماده سازی برای حضور در بازی‌های آسیایی ژاپن است، تصریح کرد: امیدوارم هرچه سریع‌تر وعده اهدای پاداش سکه به مدال آوران محقق شود؛ بر اساس اظهار نظر مسئولان به ترتیب 150، 80 و 30 سکه به نفرات اول تا سوم اهداء خواهد شد که می‌تواند در رفع دغدغه ورزشکاران و افزایش انگیزه آنها تاثیر خوبی داشته باشد.

سرمربی تیم‌ملی تکواندوی ناشنوایان ضمن تاکید بر اینکه فدراسیون ناشنوایان از هیچ تلاشی برای فراهم کردن شرایط به منظور حضور بانوان تکواندوکار در مسابقات ترکیه دریغ نکرد، اظهار کرد: البته در برخی ابعاد مانند حضور روانشناس یا تغذیه مناسب با کاستی‌هایی مواجه بودیم که نیازمند حمایت از سوی مراجع بالاتر مانند وزارت ورزش و جوانان به منظور دستیابی به شرایط مطلوب بودیم.

 

تیم‌ملی تکواندوی زنان ناشنوا

 

وی افزود: ناشنوایان شرایط خاص روحی دارند از این رو مدال آوران رشته‌های ورزشی مانند تکواندو دارای نگرانی از وضعیت آینده شغلی و غیره خود هستند بر این اساس به نظر می‌رسد مسئولان و تصمیم‌گیران در حوزه ورزش باید توجه بیشتری به این عرصه داشته باشند.

سرمربی تیم‌ملی تکواندوی ناشنوایان خاطرنشان کرد: نباید از یاد برد که هرچقدر در عرصه ورزش بانوان سرمایه‌گذاری صورت بگیرد حتما در آینده دستاوردهای خوبی برای کشورمان محقق خواهد شد زیرا ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بین ورزشکاران خانم وجود دارد که نیازمند حمایت معنوی و مادی از سوی مسئولان است./

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر