کد خبر: 27601
A

علیرضا جهانبخش: مارادونا را ندیدم/بازی با ایران برای کره حیاتی است؛ سامان خوب بوده که دعوت شده/ استقلالی‌ها از منصوریان حمایت کنند

وینگرایرانی تیم آلکمار گفت: می خواهیم با قدرت کار خود را در رقابت های مقدماتی جام جهانی تمام کنیم.

علیرضا جهانبخش: مارادونا را ندیدم/بازی با ایران برای کره حیاتی است؛ سامان خوب بوده که دعوت شده/ استقلالی‌ها از منصوریان حمایت کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، هرچند علیرضا جهانبخش با عملکرد قابل قبول در ترکیب آلکمار  به دومین برد متوالی در لیگ هلند دست یافت اما در چند بازی اخیر برخی بدشانسی‌ها مانع از گلزنی‌اش شده است. جهانبخش در گفت و گو با ایلنا درباره آخرین وضعیت خود و همچنین شرایط تیم ملی پیش از دیدار با کره جنوبی صحبت کرد که متن این گفت‌وگو را در ادامه می خوانید:

×گفت و گویمان را با بازی آخرتان برابر تیم صدرنشین ویتس آرنهم آغاز کنیم. برد خوبی کسب کردید.

بله. خدا را شکر برد بسیار خوبی بود. باید در این مسابقه به برتری می رسیدیم. با تیم صدرنشین جدول پیکار داشتیم و با انجام یک بازی خوب و برتر سه امتیاز را به ارمغان آوردیم. تیم حریف اصلا در نیمه نخست موقعیت نداشت. با این حال بعد از اینکه گل مساوی را به ثمر رساندند اصلا در روند بازی ما تغییری ایجاد نشد و توانستیم در دقیقه 80 گل پیروزی بخش را به ثمر برسانیم.

×چه شده که اینقدر بدشانس شده اید. در این سه بازی سه بار توپ را به تیر دروازه زدید. طلسم که نشده اید؟

متاسفانه فعلا روی دور بدشانسی هستم. توپهایم به تیرک می خورند اما شرایط این گونه باقی نمی ماند. اولین توپ وقتی گل شود دیگر بقیه هم راه خودشان را پیدا می کنند. فعلازدن اولین گل سخت است.

علیرضا جهانبخش

× نظرت درباره کنترل توپ فوق العاده‌ای که در بازی آخر داشتید و ویدیوی آن دست به دست شده است، چیست؟

در منطقه هجومی بودیم. من فرار کردم ولی بازیکن هم تیمی ام دیر پاس داد . در موقعیت آفساید توپ به من رسید. وقتی توپ داشت به سمتم می آمد گفتم حداقل یک حرکت تکنیکی با توپ انجام دهم که آن کنترل را انجام دادم.

×در بازی نخست مقابل پی اس وی در لیگ هلند، مارادونا هم حضور داشت. باهم برخوردی داشتید؟

نه. من اصلا خبر نداشتم که مارادونا در ورزشگاه حضور دارد و در حین بازی در اسکوربودر او را دیدم. فکر می کنم از طرف باشگاه پی اس وی و شخص رود گولیت دعوت شده بود و بالطبع طرفدار تیم روبروی ما بود.

*تیم شما در این فصل موفق نشد سهمیه لیگ اروپا را به دست بیاورد. آیا این می تواند کمک کند که بالاخره به جمع سه تیم نخست لیگ برسید؟

همانطور که گفتید امسال بعد از دو سه فصل در اروپا لیگ حضور نداریم. به همین خاطر تمرکزمان را روی مسابقات داخلی گذاشته ایم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. شریاطی خوب و مثبتی حاکم است. امسال تیم خوبی داریم و بازیکنان با کیفیتی حضور دارند و من خیلی به آینده امیدوار هستم.

×در خصوص تیم ملی هم دو بازی روی کاغذ تشریفاتی داریم که البته کی روش آن را خیلی جدی گرفته است...

صد در صد همینطور است. صعود به جام جهانی اتفاقی خیلی مهمی بود اما ما می خواهیم دور مقدماتی را هم خیلی خوب تمام کنیم و قدرتمان را بار دیگر به اثبات برسانیم. لیست آقای کی روش و مصاحبه ایشان هم گواه همین مساله است. مصمم هستیم تا در برابر کره و سوریه بهترین نتیجه را کسب کنیم. با این حال نگاه ما بازی به بازی است و تمام تمرکز فعلی ما روی کره خواهد بود.

8

×کره ای ها برنامه های زیادی برای مقابله با ایران ترتیب داده‌اند و به دنبال شکست طلسم شکست ناپذیری ایران هستند.

فکر می کنم این مسابقه خیلی برای کره حساس و حیاتی است. آنها چند سال است که مقابل ایران شکست خورده اند؛ در حالی که همیشه حریف سرختی برای ایران بوده اند  و این خیلی برایشان گران تمام شده است و به مذاقشان خوش نمی آید. ما در تقابل های اخیرمان مقابل کره ای ها بسیار باهوش بودیم و نتیجه هم گرفتیم. کره برای صعود به جام جهانی باید ما را شکست دهد. این بازی آخرین بازی خانگی آنها هم به حساب می اید. اگر مقابل ما به پیروزی نرسند رفتنشان به جام جهانی خیلی دشوار می شود.

×سامان قدوس هم برای اولین بار به تیم ملی ایران دعوت شد. از او شناختی دارید؟

از او شناختی ندارم و بازی هایش را ندیدم. قطعا بازیکن باکیفیتی بوده که آقای کی روش از او دعوت کرده است. مهم موفقیت تیم است و همه ما یک هدف را دنبال می کنیم. امیدوارم سامان قدوس هم موفق باشد. خیلی ها برای موفقیت این تیم زحمت کشیده اند. حالا جوانهایی حضور دارند که تمام تلاششان این است که جای باتجربه ها را به خوبی پرکنند.

× شما یک داماشی هستی اما الان سپیدرود نماینده تیم‌های گیلانی در لیگ برتر است. فکر می‌کنید نماینده گیلان به موفقیتی در لیگ دست یابد؟

خیلی خوشحالم که فوتبال گیلان در لیگ برتر یک نماینده دارد. واقعا فوتبال شمال ایران با این همه استعداد باید تیمهای بیشتری در لیگ برتر داشته باشد. خدا را شکر سپیدرود در دو هفته اخیر 4 امتیاز گرفته است و شرایط خوبی پیدا کرده و قطعا می تواند نتایج خوبی کسب کند.

× و سوال پایانی. تو با علیرضا منصوریان در تیم ملی امید همکاری داشتین. این روزها او شرایط سختی در استقلال دارد. آیا برکناری او را به صلاح می دانید؟

به نظرم باید به مربیان جوان اعتماد کرد. این تغییرات کمکی به تیم نمی کند. این تغییرات زود به زود در فوتبال ایران جواب نمی دهد. مطمئنا منصوریان با دانشی که دارد می تواند استقلال را از این وضعیت نجات دهد. فراموش نکنیم که او بازیکنان فعلی تیم را خریده و با شرایط آشنا است. دورادور اطلاع دارم که بازیکنان هم با او رفاقت دارند و احساس خوبی دارند. مدیریت استقلال باید از سرمربی خود حمایت کنند تا تیم به نتیجه برسد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر