کد خبر: 28145
A
با حضور معاون وزارت ورزش و گل محمدی انجام شد؛

آغاز بهره برداری از 3 پروژه ورزشی در تهران

بهره برداری از 3 پروژه (مجموعه) ورزشی روز سه شنبه طی مراسمی با حضور معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در تهران آغاز شد.

آغاز بهره برداری از 3 پروژه ورزشی در تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در این مراسم استخر شنای ویژه ورزشکاران نابینا و ناشنوا در مجموعه هرندی، مجموعه صخره و سنگ نوردی نوردی مگا پارس (خیابان معلم) و زمین چمن مصنوعی شهید موگویی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان با حضور معاون منابع انسانی وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و جمعی از ورزشکاران و مدیران ورزشی استان به بهره برداری رسید.

سید علی آقازاده معاون وزیر ورزش و جوانان در این مراسم در خصوص مجموعه استخر هرندی گفت: این مجموعه با وجود هتل و مجموعه اقامتی می تواند میزبان خوبی برای رقابت های ورزشی در پایتخت به شمار رود.

وی ادامه داد: امیدواریم با افتتاح این مجموعه ها بتوانیم محرومیت های ورزشی را در سطح استان تهران مرتفع کنیم.

وی گفت: با افتتاح استخر ورزشی، استاندارد ویژه ورزشکاران نابینا و ناشنوا مرتفع می شود.

آقازاده همچنین در خصوص این که امروز ساختن ورزشگاه, مسجد و مدرسه ثواب به شمار می رود گفت: جوانان ما با داشتن استعداد های فراوان و بدلیل نبود جا و مکان, این ورزشگاه‌های جدید می تواند استعداد زیادی را تربیت کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان، اظهار کرد:  امسال برنامه خوبی در جهت افزایش سرانه ورزشی برای استانها از سوی وزارت ورزش  و جوانان  در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات وزارت ورزش در سال 96 نسبت به سال گذشته بیش از سه و نیم برابر در کشور افزایش داشته است ، خاطر نشان کرد:  تا پایان امسال 700 پروژه ورزشی در کشور افتتاح می شود.

آقازاده تصریح کرد: در دولت یازدهم افزون بر دو هزار مجموعه ورزشی راه اندازی شد.

همچنین رضا گل محمدی در حاشیه افتتاح این پروژه های ورزشی اظهار کرد: افتتاح پروژه های ورزشی می تواند به روح و تعاون جامعه ورزش استان تهران کمک کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ادامه‌ داد: در هفته دولت هشت پروژه ورزشی باهمکاری هیات امنا، بخش خصوصی و دولتی در سطح استان با اعتباری 13 میلیارد تومانی به انجام رسید.

وی با اشاره به این که تا پایان سال در بازه زمانی 15 روزه یک مجموعه ورزشی به بهره برداری می‌رسد، خاطر نشان کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات ملی و استانی اماکن ورزشی را به بهره برداری برسانیم.

گل محمدی تهران منطقه‌ای برخوردار ورزشی در کشور به شمار نمی رود، اظهار کرد: تهران محروم ترین نقطه کشور از فقر سرانه ورزشی به حساب می‌آید.

وی همچنین در مورد مجموعه صخره نوردی مگاپارس تهران اشاره کرد و گفت‌:  این پروژه با مشارکت بخش خصوصی به انجام رسید که اواخر شهریور ماه میزبان مسابقات بین‌المللی صخره نوردی و صعود های ورزشی خواهد بود.

همچنین رئیس اداره ورزش و جوانان شمال شرق تهران در حاشیه افتتاح زمین چمن شهید موگویی، اظهار کرد:  این مجموعه در مدت شش ماه با هزینه 500 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی ادامه‌ داد: یکی از برنامه های مهم ورزش شمال شرق تهران افتتاح مجموعه ورزشی طبقاتی امام علی( ع) در چهار راه نظام آباد خواهد بود.

جعفر زرنگار ادامه‌ داد: این مجموعه در حال‌ حاضر با پیشرفت 95 درصدی و با تخصیص اعتبارات دهه فجر به بهره برداری می رسد.

به گفته وی شمال شرق تهران با حدود دو میلیون نفر شهروند در مناطق چهار، هفت، هشت و 13 تهران قرار گرفته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر