کد خبر: 29392
A

بازتاب کسب 9 طلای کشتی‌گیران ایران در سایت اتحادیه جهانی

درخشش کشتی‌گیران آزاد و فرنگی ایران در بازی‌های داخل سالن آسیا در سایت اتحادیه جهانی بازتاب داشت.

بازتاب کسب 9 طلای کشتی‌گیران ایران در سایت اتحادیه جهانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در سایت اتحادیه جهانی کشتی آمده است: ایران در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی بازی‌های داخل سالن آسیا در عشق آباد ترکمنستان 9 مدال طلا تصاحب کرد و این در حالی بود که چین با کسب پنج مدال طلا در کشتی زنان درخشید.

کشتی فرنگی ایران عملکرد درخشانی داشت و هر هشت کشتی‌گیراش به فینال راه یافتند که در نهایت توانستند صاحب شش مدال طلا شوند. یکی از مسابقات مهم در دور نخست سنگین وزن افتاد؛ جایی که بهنام مهدی زاده ،دارنده دو طلای آسیا توانست نورماخان تینالیف، دارنده سه مدال جهانی از قزاقستان را با حساب سه بر دو شکست دهد. مهدی زاده در ادامه‌ نیز به مدال طلای 130 کیلوگرم رسید.

فرشاد بلفکه (71 کیلوگرم)، پژمان پشتام (75 کیلوگرم)، مهدی ابراهیمی قهرمان 2016 جوانان آسیا (80 کیلوگرم) و سامان عزیزی (85 کیلوگرم) به همراه امیر حسین حسینی ، قهرمان سابق جوانان آسیا، کشتی‌گیرانی بودند که پنج مدال طلای دیگر ایران را تصاحب کردند.

سایر مدال‌های طلا در کشتی فرنگی نصیب کالی سلیمان اف، قهرمان 2016 جوانان جهان از قرقیزستان در وزن 59 کیلوگرم و دانیار کالنوف از قزاقستان در 66 کیلوگرم شد. کالنوف در نیمه نهایی موفق شد المرات تاسمرادوف، دارنده مدال برنز المپیک از ازبکستان را دو بر یک شکست دهد. تاسمرادف در  المپیک ریو در وزن 59 کیلوگرم صاحب مدال شد و در بازی‌های داخل سالن در وزن 66 کیلوگرم گرفت.

در کشتی آزاد ایران و ازبکستان هر کدام صاحب سه مدال طلا شدند و دو عنوان قهرمانی دیگر به هند و بحرین رسید. عزت الله اکبری، نایب قهرمان سال 2013 جهان بعد از چند سال بار دیگر به میادین بین‌المللی بازگشت و در فینال وزن 86 کیلوگرم موفق شد امیدجون عثمان اف، دارنده مدال برنز 2017 آسیا از ازبکستان را 9 بر دو مغلوب کند.

آدام باتیروف، کشتی‌گیر سابق روسی که از سال 2016 برای بحرین مسابقه می‌دهد نیز به مدال طلای 70 کیلوگرم رسید. باتیروف که طلای 2017 آسیا را نیز در کارنامه دارد، باتیراوراز گلیوو ، کشتی‌گیر کشور میزبان را در فینال هشت بر چهار مغلوب کرد.

بکزود عبدالرحمان اف از ازبکستان که برنز جهان و طلای 2017 آسیا را نیز در کارنامه دارد، دیگر قهرمان رقابت‌های کشتی آزاد بود که در فینال 74 کیلوگرم حسین الیاسی از ایران را 12 بر شش مغلوب کرد.

داویت مودزامانشویلی، نایب قهرمان  المپیک 2012 لندن آخرین مدال طلای رقابت‌های کشتی آزاد را بر گردن آویخت. مودزامانشویلی که پیش از این برای گرجستان کشتی می گرفته و از سال 2017 در ترکیب ازبکستان به میدان می‌رود در فینال 125 کیلوگرم موفق شد بیلی ورن از چین را هشت بر صفر مغلوب کند. مودزامانشویلی در یک چهارم نهایی یک مبارزه دشوار مقابل یدالله محبی از ایران داشت که به برتری دو بر یک رسید. 

اما رقابت‌های کشتی زنان در شش وزن برگزار شد. تیم چین با پیشتازی سان یانان، برنده مدال المپیک 2016 ریو و قهرمان 2013 جهان صاحب پنج مدال طلای این رقابت‌ها شد. یانان در فینال 48 کیلوگرم میهو ایگاراشی ، دارنده دو طلای جوانان جهان از ژاپن را دو بر یک مغلوب کرد.

ژینگ روپی دیگر طلای چین در این رقابت‌ها بود. قهرمان 2016 جهان در فینال 58 کیلوگرم موفق شد آیسولو تینیبکووا از قرقیزستان را چهار بر یک مغلوب کند.

یوکا یاگو از ژاپن تنها کشتی‌گیری بود که به چینی ها اجازه نداد تا هر شش مدال طلا در کشتی زنان نصیب آنها شود. یاگو در فینال 53 کیلوگرم با پیروزی ضربه فنی و نتیجه‌ 10 بر صفر از سد ژولدیز اشیمووا از قزاقستان گذشت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر