کد خبر: 29486
A

خانی: اگر راه خادم بسته شود، کشتی بانوان نخواهد بود

مربی سابق کشتی آلیش بانوان پس از کسب نتایج بانوان کشتی‌گیر در مسابقات داخل سالن آسیا، بیان کرد: افرادی در حال سنگ اندازی هستند و اگر راه بر روی خادم بسته شود کشتی بانوان نیز نخواهد بود.

خانی: اگر راه خادم بسته شود، کشتی بانوان نخواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ندا خانی درباره وضعیت کشتی آلیش بانوان، بیان‌ کرد: زمانی که کشتی بانوان زیر نظر ورزش‌های رزمی بود سامان دهی خوبی صورت نمی‌گرفت و حضور در مسابقات به طور پیوسته نبود، اما زمانی که زیر نظر فدراسیون کشتی قرار گرفتیم در ابتدا بسیار خبرساز شدیم و حتی بسیاری، ممانعت‌هایی را به وجود آوردند، ولی خادم با علنی کردن کشتی بانوان همیشه حامی ما بود.

او در ادامه‌ افزود: از زمانی که زیر نظر فدراسیون کشتی هستیم در مسابقات آسیایی و جهانی حضور داریم، در رقابت‌های جهانی بلاروس نیز شرکت کردیم که من به عنوان مربی در کنار تیم بودم و تیم عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. یکسری از افراد کارشکنی کردند، اما بانوان ایرانی ثابت کردند که توانایی بسیاری دارند. کشتی ورزش ایران است و بانوان ایرانی نیز شایستگی بسیاری دارند.

خانی با اشاره به خادم، خاطر نشان کرد: همیشه افراد نالایق موانع را می بینند و افراد لایق اهداف را که خادم نیز اهداف را دید و ما از خادم به خاطر تمام حمایت‌ها از کشتی بانوان سپاسگزاریم.

وی درباره حضور بانوان کشتی‌گیر ایران در مسابقات داخل سالن آسیا، اظهار کرد: تیم‌های ورزشی بسیاری از بانوان سالیان است که در این مسابقات حضور دارند، اما کشتی بانوان اعزامی زیادی نداشته است و بانوان کشتی‌گیر در این  مسابقات توانایی خود را نشان دادند، اگر از بانوان حمایت بیشتری شود نتایج آن را نیز خواهند دید. خادم تلاش شبانه روزی دارد، اما وزارت ورزش و جوانان نیز باید کمک بیشتری را در این زمینه  داشته باشد تا بتوانیم گام‌های بلندی را برداریم. حق آلیش  المپیکی شدن  است و اگر این اتفاق رخ دهد بانوان می‌توانند مدال کسب کنند. خادم  در این سال‌ها برنامه‌ریزی‌های بسیاری داشته است و این برای کشتی بانوان یک امتیاز مثبت است.

مربی سابق تیم‌ ‌ملی کشتی‌ آلیش بانوان، گفت‌: زمان آن رسیده است که از زحمات خادم تشکر کنیم. کسانی در حال‌ سنگ اندازی هستند. اگر راه بر روی خادم بسته شود کشتی بانوان نیز نخواهد بود.

او درباره حضور کائوری ایچو در ایران نیز، افزود: کائوری ایچو، دارنده ۱۴ مدال طلای جهان و  المپیک است. خادم بزرگ فکر می‌کند و کارهای بزرگ نیز انجام می‌دهد. او در باره بانوان نیز بزرگ فکر می‌کند و در بحث کشتی کلاسیک بانوان نیز از یکی از بهترین‌های کشتی جهان برای آموزش بانوان ایرانی استفاده کرد. وقتی کاری آغاز می‌شود همه باید حمایت کنند تا گام به جلو برداشته شود. کسب نتایج خوب بانوان کشتی‌گیر در بازی‌های داخل سالن آسیا خبر بزرگی بود. برنامه ی منظمی در کشتی بانوان وجود دارد و ان‌شاء‌الله این روند ادامه‌ دار باشد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر