کد خبر: 29561
A

طارمی و این ۱۰ نفر در کمیته اخلاق

"همانطور که در خبرها خوانده‌اید، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به منظور بررسی زوایای مختلف پرونده محکومیت مهدی طارمی، قصد از افراد مرتبط با این پرونده دعوت بعمل بیاورد."

طارمی و این ۱۰ نفر در کمیته اخلاق

دیده بان ایران، سایت نود در ادامه نوشت: فدراسیون فوتبال با توجه به تاکید وزیر ورزش و جوانان مبنی بر بررسی زوایای مختلف پرونده محکومیت باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی و همچنین ریشه‌یابی علل صدور حکم فیفا به شکلی ویژه به این پرونده ورود کرده است. سلطانی‌فر از تاج خواسته است علاوه بر بررسی علل محکومیت پرسپولیس و بروز این اتفاق، دفاعیه‌ای ارسال شود که حتی الامکان منجر به لغو محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات و حکم مالی صادره شود.

در این باره سایت نود متوجه شد مسئولانی از باشگاه پرسپولیس، مهدی طارمی و وکیل وی، حسین هدایتی و برخی افراد نقش‌آفرین در این ماجرا به کمیته اخلاق دعوت خواهند شد. از باشگاه پرسپولیس علی‌اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه به عنوان مطلع‌ترین فرد در این پرونده با حضور در کمیته اخلاق گزارشی را ارائه خواهد کرد. طاهری دیروز در این باره به هیات مدیره گزارش داد و ناگفته‌هایی دارد که با فدراسیون فوتبال و احتمالا مسئولین کمیته اخلاق در میان خواهد گذاشت. کمیته اخلاق حتی از بهنام ابوالقاسم پور عضو مستعفی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم در این ماجرا کمک گرفته است.

از افراد دیگری که قرار است به عنوان مطلع به کمیته اخلاق دعوت شوند، می‌توان به جمشیدی معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس اشاره کرد. او که دفاعیات قبلی را به فیفا ارسال کرده بود و به این پرونده  اشراف کامل دارد در کمیته اخلاق حضور خواهد یافت. حسینی مسئول کمیته بین‌الملل باشگاه و همچنین ترکاشوند  مسئول نقل و انتقالات تیم هم در کمیته اخلاق حضور می‌یابند. البته فصل گذشته در ظاهر کار امام وردی همه کاره نقل و انتقالت بود اما عملا ترکاشوند مسئول نقل و انتقالات پرسپولیس بود و به همین دلیل احتمالا ترکاشوند هم به کمیته اخلاق دعوت شود و امام‌وردی به کمیته اخلاق نرود. مهدی طارمی و وکیل وی عبدالصمد ابراهیمی هم در این کمیته حضور خواهند یافت. طارمی اولین فردی بود که به کمیته اخلاق دعوت و به صورت رسمی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد.

باشگاه پرسپولیس در پی شکایت ریزه‌اسپور در دفاعیه خود به فیفا اعلام کرد که طارمی ۳۰ خرداد با پرسپولیس قرارداد بسته و سپس هشتم تیر با ریزه‌اسپور قرارداد می‌بندد و در واقع او ابتدا با پرسپولیس قرارداد داشته و باشگاه پرسپولیس عملا وی را تحریک نکرده است. فیفا این ادعا را نپذیرفته و آن را نشان‌دهنده عدم حسن نیت و عدم صداقت باشگاه پرسپولیس در این ماجرا دانسته و حتی به نوعی پرسپولیس را محکوم به سندسازی هم کرده است. استدلال فیفا این بوده که اگر طارمی ابتدا با پرسپولیس قرارداد داشته چرا باشگاه پرسپولیس هیچ شکایت، اعتراض و حتی مصاحبه‌ای درباره عدم پایبندی طارمی به قرارداد خود و پیوستن وی به ریزه‌اسپور نداشته است.  برخی اخبار دریافتی خبرنگار سایت نود حکایت از آن دارد که  برخی افراد ایرانی هم گزارش‌ها و اخبار منتشر شده در رسانه ها را در اختیار ریزه‌اسپور قرار داده‌اند که طارمی قبل از ترک ایران و پیوستن به ریزه‌اسپور مذاکره نافرجامی با طاهری داشته و قراردادی با پرسپولیس امضا نکرده است. ارسال این اطلاعات احتمالا از سوی ریزه اسپور در اختیار فیفا قرار گرفته تا تردید احتمالی فیفا درباره غیرواقعی بودن قرارداد پرسپولیس و طارمی به تاریخ سی خرداد به یقین تبدیل شود.

از دیگر دعوت شدگان به کمیته اخلاق وکیل مهدی طارمی هم هست. باشگاه پرسپولیس دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد دفاعیات وکیل طارمی جدا از دفاعیات باشگاه بوده و عجیب است که چرا باشگاه و وکیل طارمی به رغم ارتباط نزدیک و حسنه ای که دارند دو دفاعیه متفاوت ارسال کرده اند و معلوم نیست چرا هماهنگی‌های لازم بین آنها وجود نداشته است. وکیل طارمی در دفاعیه ارسالی خود به فیفا منوط بودن قرارداد طارمی  به صدور ITC و عدم درخواست این باشگاه ترکیه‌ای در موعد مقرر برای دریافت ITC و همچنین کودتا در ترکیه را دلیل بازگشت طارمی به ایران و عقد قرارداد با پرسپولیس دانسته بود. از سوی دیگر «کالکسان» ایجنت ترکیه‌ای که انتقال دهنده رامین رضاییان و مهدی طارمی با ریزه‌اسپور بوده به کمیته اخلاق دعوت شده است که مشخص نیست او اصلا به ایران بیاید یا نه. سه واسطه ایرانی که با این دو بازیکن و کالکسان ایجنت خارجی در ارتباط بوده‌اند به کمیته اخلاق دعوت می‌شوند که نام آنها به خاطر ملاحظات حقوقی نمی‌توانیم نام آنها را افشا کنیم. دو ایجنت از این کارگزار ایرانی، مهدی طارمی و رامین رضاییان را به ایجنت ایرانی وصل کرده‌اند و در نهایت یکی از ایجنتهای ایرانی هم مقدمات انتقال آنها را برای ایجنت خارجی فراهم کرده است. همچنین حسین هدایتی یا نماینده‌اش هم درباره پرداختی یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومانی هدایتی به طارمی توضیحاتی را به منظور شفاف سازی باید ارایه کنند و به کمیته اخلاق دعوت شده‌اند.

کمیته اخلاق از این ۱۱ نفر را به عنوان مطلع دعوت خواهد کرد و حرف آنها را خواهد شنید و سوالاتی را با آنها در میان خواهد گذاشت تا به ریشه‌یابی این اتفاق پرداخته و آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهد. البته به نظر می‌رسد که کار کمیته اخلاق جنبه پیشگیری داشته باشد تا در آینده، فوتبال ایران شاهد این اتفاق‌ها نباشد. همانطور که می‌دانید براساس حکم فیفا پرسپولیس و مهدی طارمی محکوم به پرداخت سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان به ریزه‌اسپور شده‌اند، مهدی طارمی ۴ ماه محروم شده و باشگاه پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده و از زمستان امسال اجازه جذب بازیکن جدید نخواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر