کد خبر: 30078
A
رقابت های بین المللی جام تختی

تبریز، ماهشهر و یزد میزبانان رقابت‌های کشتی جام تختی

رقابت های بین المللی کشتی جام تختی در سال ۲۰۱۸ میلادی به صورت مجزا و تفکیک شده در سه رشته آزاد، فرنگی و پهلوانی برگزار می شود.

تبریز، ماهشهر و یزد میزبانان رقابت‌های کشتی جام تختی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رقابت های کشتی فرنگی روزهای ۴ تا ۶ بهمن ماه به میزبانی ماهشهر، مسابقات کشتی آزاد روزهای ۱۱ تا ۱۳ بهمن ماه به میزبانی تبریز  و رقابت های بین المللی پهلوانی جام تختی نیز اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی یزد برگزار خواهد شد.

رقابت های جام تختی که یکی از معتبرترین تورنمنت های کشتی بزرگسالان جهان محسوب می شود و جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی به حساب می آید.

پس از آنکه اتحادیه جهانی کشتی از طرح سیستم رنکینگ کشتی گیران برای حضور در رقابت های جهانی و در نهایت المپیک ۲۰۲۰ توکیو خبر داد، فدراسیون کشتی ایران، موفق شد رقابت های بین المللی جام تختی را به عنوان یکی از مطرح ترین و قدیمی ترین تورنمنت های بین المللی کشتی دنیا از سال ۲۰۱۸ میلادی در طرح رنکینگ و سیستم سیدبندی قرار دهد.

طبق اعلام اتحادیه جهانی، هر کشور میزبان از جمله ایران، می تواند در هر وزن در این مسابقات حداکثر سه کشتی گیر داشته باشد و رقابت های هر وزن(پنج وزن در هر روز)، در دو روز برگزار می شود که روز اول مسابقات مقدماتی و روز دوم رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال انجام می گیرد. ضمنا در روز دوم وزن کشی با دوکیلوگرم ارفاق وزن و مسابقات در ۱۰ وزن انجام خواهد شد.

به کشتی گیران نفرات اول تا پنجم هر وزن حاضر در جام تختی به ترتیب ۸، ۶، ۴ و ۲ امتیاز در طرح سیدبندی اتحادیه جهانی تعلق می گیرد. امتیازات کسب شده در هر سال برای معرفی برترین کشتی گیران سال در هر وزن،  شامل حضور در رقابت های جهانی، قاره ای و هشت تورنمنت بین المللی  مذکور سالیانه محاسبه شده  و در ابتدای هر  سال میلادی مجدداً امتیازات از صفر محاسبه می شود. در پایان هر سال نیز بهترین کشتی گیران بر اساس این امتیازات معرفی می شوند.
اتحادیه جهانی کشتی هشت تورنمنت بین المللی در قاره های آسیا، آفریقا، آمریکا و اروپا را در این طرح قرار داده که جام تختی یکی از این مسابقات است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر