کد خبر: 30485
A

نایب رییس فدراسیون جهانی قایقرانی (ICF): توجه به ایران ویژه است/ رشد قایقرانی ایران مشهود است

نایب رییس فدراسیون جهانی قایقرانی با تمجید از روند رو به رشد قایقرانی ایران از حضورش در ایران و کمپ مشترک قایقران‌های کشورمان با آلمان خبر داد.

نایب رییس فدراسیون جهانی قایقرانی (ICF): توجه به ایران ویژه است/ رشد قایقرانی ایران مشهود است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، توماس کونیتزکو نایب رییس فدراسیون جهانی قایقرانی (ICF) و رییس فدراسیون کانوینگ آلمان یکی از مهمانان ویژه رقابت‌های قهرمانی آسیا در شانگهای چین بود که در جریان بازدیدش از این مسابقات فرصتی داشت تا درباره کانوینگ آسیا صحبت کند. او در این گفت و گو مفصل درباره شرایط قایقرانی ایران نیز صحبت کرد و با تمجید از وضعیت ایران خبرهای خوبی نیز داد.

 

*سطح رقابت‌های قهرمانی آسیا را چطور دیدید؟

باید بگویم که از این مسابقات و نحوه برگزاری‌اش شگفت‌زاده نشدم اما اینکه دیدم کشورهای آسیایی در تمام بخش‌ها و در دو قسمت آقایان و بانوان فعالیت می‌کنند خوشحال شدم. برایم جالب بود که همه ورزشکاران با تمام توان پارو می‌زنند و به دنبال بهترین نتیجه هستند. قطعا برنامه‌ریزی بزرگی شده بود که رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین انجام شود و من مطمئن هستم که آسیا در آینده قایقرانی جهان نقش زیادی خواهد داشت.

 

*قایقرانی آسیا به این سطح رسیده که بتواند مدال‌های زیادی در جهان و المپیک داشته باشد؟

قطعا همینطور است. من مطمئنم که در آینده کشورهای آسیایی مدال‌های بیشتری از رقابت‌های قهرمانی جهان و المپیک بدست خواهند آورد.

 

*فعالیت قایقرانی ایران در قاره آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ایران پیشرفت خیلی خوبی داشته و در مسیر توسعه قرار دارد. قایقرانی ایران در قاره آسیا جزو کشورهای خوب است چون برنامه‌ریزی مناسبی انجام می‌دهد. همچنین باید تاکید کنم که فدراسیون ایران نیز خیلی خوب کار کرده و با توجه توسعه قایقرانی کارش را پیش می‌برد. با این شرایط قطعا آینده خوبی در انتظار قایقرانی ایران خواهند بود و کشور شما مدال‌های زیادی در این رشته کسب خواهند کرد. اما نکته مهم اینجاست که همه کشورهای قاره باید توسعه پیدا کنند.

 

*اهمیت این موضوع در چیست؟

همه کشورهای قاره‌های جهان باید رشد کنند تا قایقرانی بهتر شود و توسعه پیدا کند.وقتی کشورهای یک قاره پیشرفت کنند و بهتر باشند قطعا آنها که عقب افتاده‌اند تلاش می‌کند تا خودشان را به حریفان برسانند. زمانی که ایران حریفان قوی در آسیا داشته باشد بیشتر تلاش می‌کند و رشد خواهد داشت. همین مساله یعنی پیشرفت کل قایقرانی که هدف ما است.

 

*اروپا به عنوان قاره‌ای که صاحب رشته قایقرانی است همیشه بهترین بوده‌است. قاره‌های دیگر هم همیشه تلاش کرده‌اند مثل اروپا باشند. برای این اتفاق چه برنامه‌ای لازم است؟

اکنون دیگر تنها اروپا نیست که حرف اول را می‌زند. اروپا همچنان قدرتمند است اما کشورهای دیگری هستند که قهرمانی‌ها را از این قاره خارج کرده‌اند. کانادا و نیوزلند مثال‌های خوبی هستند. کشورهای دیگری هم هستند که در قهرمانی جهان به مدال می‌رسند که این نشان می‌دهد اکنون همه دنیا قایقرانی را مورد توجه قرار داده‌اند اما به هر حال اروپا همچنان قدرتمند است. یکی از راه‌های رسیدن به سطح بالا برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد رابطه و همکاری مناسب با کشورهای توسعه یافته است. استفاده از دانش روز قایقرانی باعث رشد و پیشرفت می‌شود.

 

*قطعا فدراسیون جهانی (ICF)، به این موضوع توجه ویژه دارد درست است؟

فدراسیون جهانی به توسعه و پیشرفت همه کشورها توجه دارد و ما همیشه کشورها را به فعالیت و همکاری بیشتر دعوت کرده‌ایم. در آخرین جلسه‌ای هم که داشتیم این موضوع را مورد تاکید قرار دادیم که کشورها از علم روز قایقرانی جهان استفاده کنند و پیشرفتشان را بیشتر کنند.

 

*قایقرانی به عنوان یک رشته پرمدال در المپیک قطعا باید نقش زیادی در کمیته بین المللی المپیک داشته باشد. رابطه ICF با IOC چگونه است؟

ارتباط بسیار خوبی با کمیته بین المللی المپیک داریم و همانطور که می‌دانید رییس فدراسیون جهانی عضو IOC است. همچنین  ICF همکاران دیگری هم دارد که از اعضای کمیته بین‌المللی المپیک هستند. همه اینها نشان می‌دهد که ارتباط کاملا خوب و مناسب است. با این حال فدراسیون جهانی تلاشش عمیق تر شدن این ارتباط است و با تمام توان کار می‌کند. تلاش می‌کنیم تا چهره‌های جوان را وارد کار کنیم و از توان آنها برای پیشرفت بهره ببریم. این ارتباط اهمیت بسیار زیادی دارد و ما برنامه‌هایمان را در همین مسیر انجام می‌دهیم. در تغییرات مواد، توسعه رشته‌ها، برگزاری رقابت‌های جهانی و همه این موارد ما به المپیک هم توجه داریم.

 

*ارتباط ICF با فدراسیون ایران چطور است؟

خوشحال هستم و باید به فدراسیون قدرتمند ایران تبریک بگویم که در این سال‌ها فعالیت گسترده‌ای داشته است. آقای دنیامالی به عنوان یکی از اعضای قدرتمند فدارسیون جهانی بازهم به عنوان نایب رییس کنفدراسیون آسیا انتخاب شد و این نشان می‌دهد ایران برنامه‌ریزی بسیار قدرتمندی دارد. تهران همیشه تلاش کرده تا در مسیر توسعه قرار داشته باشد و این را باید بگویم که توجه‌ها به ایران نیز همیشه ویژه است چون ایران تلاش بسیار زیادی دارد و ما رشد و پیشرفتش را کاملا می‌بینم. با این حال همانطور که گفتم هدف ICF رشد و توسعه همه کشورها است. من نمی‌توانم به همه کشورها سفر کنم اما خب ایران به دلیل برنامه‌ریزی خوبی که دارد همیشه مورد توجه بوده و من هم قرار است سفری به تهران داشته باشم و از نزدیک قایقرانی کشور شما را مورد ارزیابی قرار بدهم و جلساتی با مسوولان ایرانی داشته باشم.

 

*شما رییس فدراسیون قایقرانی آلمان هم هستید. آیا ایران و آلمان می‌توانند ارتباط خوبی در زمینه قایقرانی داشته باشند؟

هم اکنون این ارتباط خوب وجود دارد و قایقرانی ایران و آلمان در کنار هم هستند و خوشحال هستم که برای اولین بار این خبر را به شما بدهم که قرار است سال آینده ورزشکاران ایران که خود را برای بازی‌های آسیایی آماده می‌کنند کمپی در آلمان داشته باشند. برنامه‌های ما بسیار نزدیک و زیاد است و من به شخصه پیگیر این موضوع هستم تا زمان کاملا مشخص شود و این کمپ در آلمان برگزار شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر