کد خبر: 30763
A
در تازه‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی

کاراته ایران در رده دوم جهان

در تازه‌ترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون کاراته، ایران به عنوان دومین تیم برتر کاراته جهان در تمامی رده‌های سنی معرفی شد.

کاراته ایران در رده دوم جهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از  سایت فدراسیون کاراته، فدراسیون جهانی کاراته WKF پس از دهمین دوره رقابت‌های کاراته نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان تازه‌ترین رنکینگ خود را اعلام کرد که طی آن کاراته ایران با ۵۰۵۸۳ امتیاز در رتبه دوم جهان قرار گرفت.

مقام قهرمانی در پیکارهای آسیا، کسب یک طلا و چهار نقره تیم پنج نفره ایران در بازی‌های جهانی لهستان، عنوان سوم در بازی‌های کشورهای اسلامی، حضور موفق در لیگ‌های جهانی کاراته وان در سال ۲۰۱۷، مقام پنجم در مسابقات رده های پایه، از جمله موفقیت های کاراته ایران در یک‌سال گذشته بوده است ضمن این که در رنکینگ انفرادی نیز کاراته ایران تنها کشوری است که دارای دو رتبه اولی (امیر مهدی‌زاده نفر اول وزن منهای ۶۰ و سجاد گنج‌زاده نفر اول وزن به اضافه ۸۴) از آن کاراته کاهای ایران است.

اما بر اساس رنکینگ تازه فدراسیون جهانی در بخش تیمی ژاپن با ۲۶۰۷۷ امتیاز در جایگاه اول قرار دارد. بعد از کاراته ایران، ترکیه با ۴۳۸۶۳ امتیاز تیم سوم برتر جهان است، برزیل با ۳۸۳۳۷ امتیاز و مصر با ۳۷۴۵۲ امتیاز تیم‌های چهارم و پنجم جهان هستند.

فرانسه با ۳۶۸۷۶، اسپانیا با ۳۱۵۸۴، آمریکا با ۳۱۵۷۵، ایتالیا با ۲۹۹۶۴، استرالیا با ۲۸۲۷۵ امتیاز به ترتیب تیم‌های ششم تا دهم رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارند.

مکزیک، قزاقستان، ونزوئلا، اندونزی، نیوزلند، عربستان سعودی، شیلی، کانادا، اوکراین، روسیه، آذربایجان تیم‌های بعدی رنکینگ هستند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر