کد خبر: 30831
A

حسن‌زاده: رای تخلفات دربی صادر شده است/ جعلی بودن مدارک بازیکن ثابت شود به مراجع قضایی تحویل داده خواهد شد

رئیس کمیته انضباطی در تمرین تیم ملی فوتبال پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

حسن‌زاده: رای تخلفات دربی صادر شده است/ جعلی بودن مدارک بازیکن ثابت شود به مراجع قضایی تحویل داده خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسماعیل حسن‌زاده در حاشیه تمرین امروز (جمعه) تیم ملی ضمن بیان مطلب فوق در مورد اینکه بسیاری از بازیکنان استقلال برای طلب‌های خود به کمیته انضباطی مراجعه کرده‌اند که این مراجعه بی‌پاسخ مانده است، گفت: بسیاری از رسانه‌ها از تشکیلات فدراسیون فوتبال خبر ندارند! مدتی است که کمیته تعیین وضعیت بازیکنان تشکیل شده و بازیکنان برای دریافت مطالبات خود باید به این کمیته بروند. این کمیته هم تشریفاتی دارد که به روند پرونده‌ها رسیدگی می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته تعیین وضعیت بالاتر از کمیته انضباطی است، اظهار داشت: این کمیته صرفاً برای رسیدگی به پرونده مطالبات مالی بازیکنان تشکیل شده است. پیش از این چنین کمیته‌ای وجود نداشت و کمیته اخلاق هم نبود که کمیته انضباطی به تمام پرونده‌ها رسیدگی می‌کرد. حالا هر دو کمیته فعال هستند که هر کدام به وظایف خود عمل می‌کنند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا کارهای کمیته‌های اخلاق و انضباطی با یکدیگر تداخل دارند یا نه، اظهار داشت: خیر، کمیته انضباطی به مسائلی می‌پردازد که نقض قوانین شده باشد و اگر در طول مسابقات فوتبال و ... قانونی نقض شود، کمیته انضباطی طبق آیین‌نامه رسیدگی کرده و رأی صادر می‌کند. وظیفه کمیته اخلاق هم رسیدگی به مواردی است که اصلاً مربوط به مسابقات فوتبال و نقض قوانین آن نیست، بلکه به مسائل غیراخلاقی خارج از آن می‌پردازد.

حسن‌زاده درباره اینکه دربی 85 برگزار شد و تخلفاتی در این بازی صورت گرفت، گفت: راجع‌به دربی باید بگویم رأی مربوط به تخلفات این بازی صادر شده است. نمی‌دانم که اکنون کارهای تایپ، رفتن به دفتر دبیرکل و ابلاغ انجام شده است یا نه. رأی خوبی هم دادیم و اگر رأی ابلاغ و رسانه‌ای شود، خواهید دید که چگونه رسیدگی شده است. این پرونده نکات جالبی هم دارد که بسیار خوب است.

وی در مورد اینکه آیا تماشاگران استقلال و پرسپولیس محروم شده‌اند، خاطرنشان کرد: رأی بسیار خوبی است و خواهید دید. فراموش نکنید که من در دوران جوانی‌ام خبرنگار بوده‌ام و نمی‌توانید از من خبری به این شکل بگیرید.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال راجع به حضور یک بازیکن با سه هویت مختلف در یکی از تیم‌های باشگاهی گفت: کمیته انضباطی استان تهران هنوز در خصوص این موضوع هنوز رأی نداده است. این قضیه سال گذشته مطرح شد و ما رأیی صادر کردیم که آن بازیکن را دارای مدرک جعلی تشخیص دادیم و علیه او و باشگاهش رأی صادر کردیم. آنها از این رأی به کمیته استیناف اعتراض کردند. دوستان در کمیته استیناف هم پس از بررسی اعتراض این بازیکن، مدارک آن آقا را کامل دانستند. این اتفاق در سطح ملی رخ داد که کمیته استیناف رأی ما را نقض کرد.

حسن‌زاده ادامه داد: این بازیکن امسال در لیگ استان تهران توسط استقلال به خدمت گرفته شد و تیم‌هایی از استان تهران به حضورش اعتراض کردند. ما الان شروع به رسیدگی به این موضوع کردیم، اما احساس می‌کنم این شاکیان جدید مدارک قابل توجهی دارند که توانستند بعد از یک ماه با دستور موقت جلوی بازی او را بگیرند. آخرین خبری که در این خصوص دارم، این است که روز گذشته (پنجشنبه) یک نامه‌ای از بهاروند دیدیم که این بازیکن نمی‌تواند بازی کند. اینکه ان‌شاءالله رسیدگی استان تهران به چه رأیی منتهی شود و چه اتفاقی بیفتد، نمی‌دانم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که «آیا در صورت احراز جعلی بودن مدارک این بازیکن، احتمال دارد که کار او به مراجع قضایی بکشد؟»، تصریح کرد: اگر رای انضباطی صادر و ثابت شود که مدارک او جعلی بود، علاوه بر برخورد توسط تشکیلات فوتبال، قطعاً پیگیری‌های قضایی هم ممکن است، انجام شود.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر