کد خبر: 31833
A

آذربایجان شرقی یکصد هزار ورزشکار زن سازمان یافته دارد

مسئول امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون تعداد 100 هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در این استان وجود دارد که در 21 شهرستان به فعالیت در رشته های مختلف می پردازند.

آذربایجان شرقی یکصد هزار ورزشکار زن سازمان یافته دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، لیلا جاویدان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه 47رشته مختلف ورزشی در بخش بانوان آذربایجان شرقی فعال است، افزود: در حوزه ورزش همگانی، 256 ایستگاه ورزش صبحگاهی در نظر گرفته ‌شده و سالن‌هایی که متعلق به اداره کل ورزش و جوانان است همگی به بخش خصوصی واگذار شده ، اما قبل از ظهرها به بانوان ارائه سرویس می ‌کنند.
وی اظهار کرد: تنها سالنی که به صورت اختصاصی و تمام وقت برای ورزش بانوان در شهر تبریز وجود دارد، سالن کوثر است که آن هم به صورت حاکمیتی نگه داشته شده تا تمرینات تیم‌های منتخب بانوان در این سالن انجام شود.
جاویدان یادآور شد: امسال افزون بر 100 همایش مختلف از جمله تجمع‌های مختلف پیاده‌روی و کوهپیمایی برای بانوان برگزار شده است و سعی کرده‌ایم در کنار ورزش همگانی، بحث نشاط را نیز در قالب جنگ‌های شادی، ارتقای مهارت‌های سبک زندگی و تغذیه صحیح تقویت کنیم تا سطح آگاهی بانوان را نسبت به سلامتی و ایجاد فرهنگ نشاط افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: در هر رشته ورزشی روی دو بُعد قهرمانی و همگانی کار می‌ کنیم و خدمات مختلفی را برای تقویت این دو بعد ارائه کرده‌ایم، از جمله در رشته والیبال افزون بر سه هزار نفر استعدادیابی شده است تا بتوانیم از بعد همگانی به قهرمانی برسیم.
جاویدان با بیان اینکه سند راهبردی توسعه ورزش قهرمانی و همگانی بانوان در افق چهار ساله تدوین شده است، گفت: در این سند، چهار برنامه در نظر گرفته‌ ایم تا به اهداف مختلف‌ از جمله موفقیت در انتخابی‌های تیم ملی، اعزام به مسابقات آسیایی و حضور در المپیک برسیم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر