کد خبر: 31867
A

قهرمانان در دیار پهلوانان/ مرام تختی زنده می شود

نمایندگان اعضای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی، برای دیدار با زلزله زدگان کرمانشاه به این استان سفر می‌کنند.

قهرمانان در دیار پهلوانان/ مرام تختی زنده می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از فدراسیون کشتی، اعضای تیم های ملی کشتی، در راستای احترام به مردم پهلوان پرور کرمانشاه و به یاد همراهی تاریخی مردم شریف این خطه، با ورزش ملی کشور، فردا - چهارشنبه - راهی این استان می شوند و با حضور در مناطق زلزله زده با مردم دیدار می کنند.


کشتی گیران همچنین برخی اقلام مورد نیاز زلزله زدگان را میان آنان توزیع خواهند کرد.


سال ها پیش غلامرضا تختی به میان مردم رفت تا کمک‌های بشردوستانه آنها را برای زلزله زدگان بوئین‌ زهرا جمع‌ آوری کند. روز نهم شهریور 1341 شمسی زلزله ‌ای به قدرت 2/7 ریشتر شهرستان بوئین‌ زهرا در جنوب استان قزوین را لرزاند. این زلزله موجب ویرانی کامل شهر بوئین‌ زهرا و تمامی روستاهای اطرافش شامل دانیسفهان، تاکستان، توفک، رودک، سگزآباد، رستم آباد، آغچه مزار و ایپک شد. زلزله با شدت بالایی در تهران احساس شد به نحوی که آنها که در آن زمان در تهران می‌زیسته ‌اند همگی این زلزله را به خوبی به یاد دارند یکی از یاران تختی در این باره می‌ گوید: «در جریان کمک به زلزله‌ زدگان بوئین ‌زهرا حرکت تختی برای جمع ‌آوری کمک حماسه آفرید، پس از حادثه زلزله بوئین ‌زهرا، تختی به همراه برخی دوستان ورزشکارش شروع به فعالیت کردند.
زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) 21 آبان ماه غرب کشور و شهرهای مختلف عراق را لرزاند و این زلزله در استان کرمانشاه حوالی «ازگله» در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از پزشکی قانونی کشور تاکنون برای 430 نفر از جان باختگان این حادثه جواز دفن صادر شده است.
رئیس جمهوری صبح امروز(سه شنبه) برای بازدید از مناطق زلزله ‌زده استان کرمانشاه، وارد فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر