کد خبر: 31899
A

حذف سه رشته ورزشی از سومین دوره بازی های پاراآسیایی جوانان

سه رشته شطرنج، تیراندازی با کمان و بولینگ به دلیل استقبال کم شرکت کنندگان از بازی های پاراآسیایی امارات حذف شد.

حذف سه رشته ورزشی از سومین دوره بازی های پاراآسیایی جوانان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز سه شنبه کمیته ملی پارالمپیک، معاون فنی این کمیته گفت: برگزار کنندگان بازی های پاراآسیایی اعلام کرده اند که سه رشته شطرنج، تیراندازی با کمان و بولینگ به دلیل استقبال کم شرکت کنندگان حذف شد و بازی های این دوره با هفت رشته ورزشی برگزار خواهد شد.
محمدرضا محمودخانی افزود: ورزشکار شرکت کننده در رشته تیراندازی با کمان کشورمان محدثه کهنسال بود که احتمال زیادی برای کسب مدال طلا داشت، در رشته شطرنج نیز 10 شرکت کننده داشتیم که با این تصمیم از حضور در این دوره محروم می شوند، کاروان ایران در رشته بولینگ نماینده ای برای شرکت در مسابقات معرفی نکرده بود.
وی افزود: بازی های پاراآسیایی امارات با شرایط جدید در هفت رشته شنا، دو و میدانی، تنیس روی میز، وزنه برداری، بوچیا، گلبال و بدمینتون برگزار می شود.
محمودخانی هدف از شرکت در بازی های پاراآسیایی امارات را حفظ جایگاه دومی دوره قبل دانست و اظهار داشت: هدف مان در این دوره حفظ این مقام و ارتقا آن در مقابل تیم های قدرتمندی مثل چین است، شناسایی استعدادهای این رشته ها نیز از دیگر اهداف حضورمان در مسابقات پاراآسیایی جوانان است.
سومین دوره بازی های پاراآسیایی جوانان از 19 آذر ماه به مدت پنج روز در شهر دبی برگزار می شود. کاروان ایران با نام «خلیج فارس» و در هفت رشته ورزشی، شنا، دو و میدانی، تنیس روی میز، وزنه برداری، بوچیا، گلبال و بدمینتون با حضور 129 ورزشکار دختر و پسر و با پرچمداری زهرا والا زاده ورزشکار بوچیای کشور در این دوره حاضر خواهد شد.
ایران در دو دوره گذشته این بازی ها در سال 2009 در توکیو و سال 2013 در کوالالامپور در جایگاه دوم ایستاده بود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر