کد خبر: 32653
A

آذربایجان غربی در هفته ای که گذشت

اختصاص 4800 میلیارد ریال تسهیلات 6 درصدی به بخش تولید روستایی و مرزی آذربایجان غربی، ثبت ملی سه اثر معنوی آذربایجان غربی، آغاز به کار کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب در ارومیه و ارسال 700 تن اقلام امدادی آذربایجان غربی به زلزله زدگان کرمانشاه از مهمترین رویدادهای آذربایجان غربی در هفته گذشته بود.

آذربایجان غربی در هفته ای که گذشت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ارسال هشت کامیون کمک مردمی از خوی به مناطق زلزله زده کرمانشاه، کسب مدال طلای پاراکانو معلولان کشور توسط قایقران پیرانشهری، شکست تیم والیبال
شهرداری ارومیه مقابل کاله آمل، معامله نزدیک به 11 میلیون سهم در بورس آذربایجان غربی طی یک هفته، اختصاص 1.5 میلیارد دلار تسهیلات اشتغال زا برای تعاونی روستاهای مرزی آذربایجان غربی، احداث یکهزار و 700 مسکن ویژه معلولان در استان، اعزام 34 تیم امدادی آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده کرمانشاه و اختصاص 15 هزار میلیون ریال اعتبار برای مرمت قلعه قبان ماکو از دیگر اخبار مهم استان در هفته گذشته بود.

** اختصاص 4800 میلیارد ریال تسهیلات 6 درصدی به بخش تولید روستایی و مرزی آذربایجان غربی
معاون رئیس جمهوری، رئیس سازمان اداری استخدامی کشور و جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی در آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص 120 هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانکی برای رونق تولید بخش روستایی و مرزی کشور گفت:سهم این استان از اعتبار اطلاعی چهار درصد است که 4 هزار و 800 میلیارد ریال را شامل می شود.

** سه اثر معنوی آذربایجان غربی به ثبت ملی رسید
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: سه اثر معنوی این استان شامل مهارت های ساخت تنور سنتی،‌ ریزه کاری چوب و تهیه گچ نیم کوب در فهرست میراث ناملموس معنوی کشور به ثبت ملی رسید

** ارسال هشت کامیون کمک مردمی از خوی به مناطق زلزله زده کرمانشاه
فرماندار خوی گفت: نخستین کاروان کمک‌ های مردمی این شهرستان شامل 500 تخته پتو، 500 دستگاه چادر، 20 هزار برطی آب و پنج هزار ست ظروف، در قالب هشت کامیون به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد.

** قایقران پیرانشهری مدال طلای پاراکانو معلولان کشور را کسب کرد
رئیس هیات قایقرانی آذربایجان غربی گفت: ' یونس فیضی'، قایقران اهل پیرانشهر توانست در بخش تورینگ کلاس KL2 مدال طلای مسابقات پاراکانو معلولان کشور را کسب کند.

** آغاز به کار کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب در ارومیه
کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب با حضور متخصصانی از ایران و کشورهای ایتالیا، هندوستان، فنلاند، ترکیه، افغانستان و پاکستان و با هدف تبادل تجربه و یافته های جدید علمی در ارومیه آغاز بکار کرد.

** ارسال 700 تن اقلام امدادی آذربایجان غربی به زلزله زدگان کرمانشاه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: بزرگترین محموله اقلام امدادی کشور به میزان 700 تن امروز / چهارشنبه 24 آبان ماه/ به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد.

** تیم والیبال شهرداری ارومیه مقابل کاله آمل شکست خورد
تیم والیبال شهرداری ارومیه در هفتمین دیدار خود در لیگ سی و یکم با نتیجه سه بر یک، مغلوب میزبان خود کاله آمل شد تا چهارمین شکست خود را در این فصل تجربه کند.

** معامله نزدیک به 11 میلیون سهم در بورس آذربایجان غربی طی یک هفته
مدیرعامل بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته 10 میلیون و 890 هزار و 47 سهم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی معامله شده است، ارزش این معاملات را 26 میلیارد و 276 میلیون ریال اعلام کرد.

** اختصاص 1.5 میلیارد دلار تسهیلات اشتغال زا برای تعاونی روستاهای مرزی آذربایجان غربی
معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: بیش از 1.5 میلیارد دلار تسهیلات با موافقت مقام معظم رهبری از محل صندوق ذخیره ارزی برای راه اندازی تعاونی های اشتغال زا در روستاها پرداخت می شود.

** ارسال 2 دستگاه تانکر 10 هزار لیتری آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده کرمانشاه
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: 2 دستگاه تانکر 10 هزار لیتری این استان با هدف تامین نیاز آبی زلزله زدگان و امدادگران به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال شد.

** احداث یکهزار و 700 مسکن ویژه معلولان در آذربایجان غربی
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای اجرای طرح مسکن معلولان به ویژه خانواده های دارای 2 معلول تاکنون، یکهزار و 700 مسکن ویژه در این استان ساخته شده است.

** اعزام 34 تیم امدادی آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده کرمانشاه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه زلزله شب گذشته /یکشنبه/ خسارت چندانی در این استان در پی نداشته است، گفت: 34 تیم امدادی این استان برای کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه به این منطقه اعزام شدند.

** تخصیص 1500 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح های کشاورزی در آذربایجان غربی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تخصیص یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های اولویت دار کشاورزی در استان خبر داد و گفت: این اعتبار قرار است در بخش های کشت گلخانه ای، مکانیزاسیون کشاورزی و پرورش ماهی در قفس هزینه شود.

** افزایش 2 برابری جذب دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی
رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی با اشاره به تحصیل 9 هزار و 300 دانشجو در این دانشگاه، گفت: تعداد دانشجویان در سال جاری تحصیلی نسبت به سال گذشته نزدیک به 2 برابر افزایش یافته است.

** اختصاص 15 هزار میلیون ریال اعتبار برای مرمت قلعه قبان ماکو
مدیر کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: 15 هزار میلیون ریال اعتبار برای فصل جدید مرمت و ساماندهی قلعه قبان ماکو اختصاص یافت.

8135/ 3072
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر