کد خبر: 32706
A

کمیته بین المللی المپیک در مورد حضور روسیه در بازیهای زمستانی تصمیم می گیرد

کمیته بین المللی المپیک قرار است ماه آینده میلادی در مورد حضور روسیه در بازی های زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی تصمیم گیری کند.

کمیته بین المللی المپیک در مورد حضور روسیه در بازیهای زمستانی تصمیم می گیرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه، با توجه به اتهام دوپینگ علیه روسیه، احتمال دارد ورزشکاران روس زیر پرچم کمیته بین المللی المپیک اجازه شرکت در این بازی ها را داشته باشند.
روسیه به عنوان تنبیهی برای اجرای برنامه دوپینگ دولتی در بازی های المپیک زمستانی سوچی، با خطر محرومیت از بازی های پیونگ چانگ روبرو است.
از طرف دیگر، سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) امسال برای سومین سال عدم پایبندی سازمان کنترل دوپینگ روسیه را به استانداردهای جهانی تایید کرد. این اقدام حضور روسیه را در بازی های زمستانی مورد تهدید قرار داده است.
وادا ابتدا در سال 2015 عدم پایبندی روسیه را اعلام کرد و پس از آن کاروان روسیه از حضور در بازی های المپیک تابستانی ریو 2016 محروم شد.
تصمیم جدید وادا کمیته بین المللی المپیک را تحت فشار قرار داده است تا این کشور را از بازی های زمستانی محروم کند.
کمیته بین المللی المپیک قرار است در نشست هیات اجرایی خود در مورد حضور روسیه در بازی های زمستانی پیونگ چانگ تصمیم گیری کند.
این نشست از 5 تا 7 دسامبر برگزار می شود.
هیات اجرایی آی او سی در انتظار گزارش های دو کمیسیون این نهاد است که برای بررسی شواهد ارائه شده از طرف ریچارد مک لارن بازرس وادا ارائه شده است. این دو کمیسیون دوپینگ ورزشکاران روس در بازی های سوچی و نقش سازمان های دولتی روسیه شامل وزارت ورزش این کشور در برنامه دوپینگ ورزشکاران را بررسی می کنند.
در همین حال ویتالی موتکو معاون نخست وزیر روسیه گفت که شرکت در بازی های زمستانی 2018 کره جنوبی بدون اجرای سرود و پرچم ملی این کشور برای روسیه غیرقابل قبول و تحقیرآمیز است.
موتکو گفت: روسیه آماده همکاری با سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) است، اما طرف دیگر هم باید تمایل خود را نشان دهد.
تلویزیون رسمی روسیه نیز روز جمعه اعلام کرد که در صورت محروم شدن تیم روسیه از حضور در این بازی ها، بازیهای المپیک زمستانی کره جنوبی از شبکه های این کشور پخش نخواهد شد.
بازیهای المپیک زمستانی 2018 از 20 بهمن تا 6 اسفند امسال (9 تا 25 فوریه سال 2018 میلادی) در پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر