کد خبر: 34224
A

تشریح راهبرد باشگاه پرسپولیس پس از طاهری/ سرخپوشان به قهرمانی سه گانه می اندیشند

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: قهرمانی در جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا در کنار افزایش درآمد، حمایت از کادر فنی، افزایش فعالیت تجاری و جلوگیری از بروز مشکلات قانونی از جمله رویکردهای در دوره جدید مسئولیت در باشگاه است.

تشریح راهبرد باشگاه پرسپولیس پس از طاهری/ سرخپوشان به قهرمانی سه گانه می اندیشند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از باشگاه پرسپولیس، حمید رضا گرشاسبی با تاکید بر اجرای برنامه ها و طرح های باشگاه افزود: پرسپولیس بزرگ در هر شرایطی باید به راه خود ادامه دهد، قبل از هر نکته ‌ای به نیابت از هیات مدیره، تشکر ویژه‌ای از علی اکبر طاهری داشته باشم که با همکاری و همفکری‌ های هیات مدیره و هماهنگ با آن نقش تعیین کننده ‌ای در تحول پرسپولیس داشت.
وی ادامه داد: من از نزدیک شاهد سختکوشی ‌ها و تلاش خستگی ناپذیر وی در این مسئولیت بودم و وی افتخارات زیادی را برای باشگاه به ارمغان آورد. تاثیر عملکرد وی در این تحولات انکار ناپذیراست، اما متاسفانه به دلیل مسایل مربوط به بازنشستگی این امکان فراهم نبود که از توانایی‌ های طاهری در مقام مدیرعامل بهره‌ مند شویم ولی اطمینان دارم که همیشه همراه ما خواهند بود.
سرپرست باشگاه پرسپولیس با اشاره به اشتیاق سرمایه گذاران در این باشگاه، گفت: تیم فعلی از بسیاری جهات با پرسپولیس سه سال قبل متفاوت است، از نظر تیمی و فوتبالی، مجموعه از انسجام و ثبات خوبی برخوردار است و دشواری‌ها باعث تغییرات مکرر در این تیم نشده است. از نظر ساختار باشگاهی نیز متحول شده و از نظر سازمان مالی، تغییرات به شکلی بود که با حمایت ‌های وزارت ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی یک بار برای همیشه، مشکل بدهی مالیاتی حل شود.
گرشاسبی با بیان اینکه با حل مشکلات مالی حیات باشگاه از مخاطره خارج شده است، ادامه داد: در این مدت پرونده‌های حقوقی داخلی و بین‌ المللی بسیاری بسته شد که پرونده مانوئل ژوزه و همکارانش از جمله آنها بود و پرونده‌ های سنگین‌ تر از آن هم بوده‌ است که حل و فصل شدند. همچنین با تلاش‌های بسیار امکان بلیت فروشی بازی‌ها فراهم شد. بدیهی است که همه این مسایل و پیگیری آنها همچنان سر لوحه امور مدیریتی باشگاه خواهد بود.
وی رمز موفقیت تیم پرسپولیس را حمایت از مجموعه تیم به ویژه کادر فنی در شرایط سخت عنوان کرد و گفت: هر تیمی در طول فصل با فراز و نشیب‌ های گوناگونی و حاشیه ‌های مختلف روبرو می‌شود، رفتار باشگاه و هواداران در این شرایط بسیار تعیین کننده است و ما در پرسپولیس نتیجه این اعتماد و حمایت را دیده ‌ایم. پرسپولیس در حال حاضر بهترین مجموعه فنی را چه به عنوان کادر فنی و چه در جمع بازیکنان دارد. این رویه همچنان در پرسپولیس ادامه خواهد داشت.
سرپرست باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: با توجه به آنچه درباره تیم گفته شد بدون تردید، تکرار عنوان قهرمانی لیگ برتر از خواسته‌های تمام خانواده پرسپولیس است. در باشگاه و تیم به کمتر از این فکر نمی‌شود و همچنین مصمم هستیم که قهرمانی جام حذفی هم تقدیم هواداران شود و پس از سال‌ها موفق به کسب قهرمانی در هر دو جام داخلی شویم. قطعا این هدف فشار زیادی را روی نفرات تیم ایجاد می‌کند و متقابلا در حال تلاش برای رفع نیازهای تیم هستیم که از مهمترین آنها انجام منظم پرداخت‌ها خواهد بود. برای این منظور مانند همیشه مشارکت هواداران امری تعیین کننده خواهد بود.
گرشاسبی با اشاره به برنامه ریزی برای حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان گفت: حضور بعدی ما در لیگ قهرمانان دشوارتر خواهد بود. چون رقبای ما احساس خطر کردند. ما تا جمع چهار تیم اول آسیا رفتیم و حریف ما برای حضور در فینال با وجود نتیجه بازی رفت، در بازی برگشت به لطف اشتباهات پایان ناپذیر داور از شکست سنگین گریخت و چه بسا اگر چنین نبود ما به فینال راه پیدا می‌کردیم. البته افسوس گذشته دردی از ما دوا نمی‌کند. قطعا ما برای دوره بعد حضور در فینال را نشانه گذاری کرده‌ایم. برای این مهم کار سختی داریم و باید از حالا شروع کنیم. برای این مساله برنامه مدونی طراحی خواهد شد و کارهای زیادی باید انجام بدهیم. آماده کردن یک تیم قدرتمند یک فرآیند زمان بر است. البته قبل از این پشتوانه خوبی فراهم شده ولی به توان بیشتری برای دوره بعد نیاز داریم. حضور در جمع 4 تیم برتر حاصل یک برنامه‌ریزی دو ساله بود و ما از همین حالا باید برای دو سال آینده کار کنیم و برنامه بریزیم.
وی با بیان اینکه افزایش سطح درآمد باشگاه در اولویت برنامه های مدیریت است، بیان کرد: برای توفیق در مواردی که گفتیم قطعا تامین منابع مالی از مهمترین نکات است. افزایش فعالیت تجاری باشگاه با همکاری بیشتر اسپانسرها از جمله راهکارها برای این منظور خواهد بود که در صدد اجرای آن در ادامه فعالیت‌های قبلی هستیم. رویکرد ما همکاری با تمام بخش‌هایی است که در این موضوع می‌توانند به باشگاه کمک کنند. به طور طبیعی مشارکت هواداران نیز امری تعیین کننده است. همچنین تلاش خواهیم داشت تا خدمات بهتری را به هواداران ارائه کنیم.
سرپرست باشگاه پرسپولیس با اشاره به حرکت های آغاز شده از فصل گذشته در تیم‌های پایه گفت: برای ادامه و توسعه بیشتر نیاز به کار جدی ‌تر در این بخش داریم و روی این مساله هم از جهت تامین امکانات مالی و مسایل سخت افزاری به کار بیشتر نیاز داریم. تیم‌های پایه سرمایه‌های آینده باشگاه را می‌سازند ولی معمولا مشکلات ریز و درشتی که در سایر بخش‌ها به وجود می‌آید باعث غفلت از آن می‌شود که نباید این‌طور باشد.
گرشاسبی افزود: از جمله برنامه‌هایی که باید به آن بپردازیم. زیر ساخت‌های باشگاه و تیم‌ها است. آماده سازی مجموعه درفشی‌فر از پروژه‌های جدی خواهد بود تا آن را دوباره آماده بهره‌برداری کنیم. طبیعی است که این پروژه از نظر مالی سنگین خواهد بود که باید با راهکارهایی منابع لازم را تامین کنیم بدون آن که در سایر بخش‌ها دچار مشکل شویم. از سوی دیگر بحث حفظ و نگهداری مجموعه شهید کاظمی را هم داریم. البته انجام این امور با توجه به هزینه‌های جاری و بدهی‌های بازمانده از گذشته دشوار است و باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم. همچنین باید برای تسویه‌ بدهی‌های بر جای مانده از گذشته اقدام کنیم که این مساله در راستای برنامه‌های حرفه ‌ای ‌سازی باشگاه بسیار مهم خواهد بود.
وی وجود و بروز مشکلات حقوقی را از دغدغه های همیشگی باشگاه دانست و گفت: پرونده‌های حقوقی همچنان دغدغه باشگاه پرسپولیس است. شکایت‌هایی از باشگاه به ویژه در عرصه بین‌المللی وجود دارد که باید وضعیت آنها مشخص شود. همچنین در مواردی باشگاه در دفاع از حقوق مادی و معنوی خود، شاکی است. این موارد برای آینده باشگاه تعیین کننده خواهند بود و باید مورد به مورد، رسیدگی شوند. بخش حقوقی باشگاه در سه سال گذشته به جهت انبوه مواردی که وجود داشت از پر کارترین بخش‌های باشگاه بود. مسایل حقوقی فقط به اختلاف‌ها با بازیکنان و مربیان پیشین و مطالبات آنها برنمی‌گردد و موارد متعدد دیگری هم هستند که شاید کمتر مورد توجه افکار عمومی قرار بگیرد ولی موارد بسیار مهمی هستند. از این رو، فعالیت حقوقی باشگاه به عنوان مرجع دفاع از حقوق مجموعه و همچنین برای جلوگیری از مشکلات قانونی با حساسیت بالایی پیگیری خواهد شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر