کد خبر: 35559
A

مسئولان هیات های ورزشی دیر بوشهر خواستار حمایت از ورزش این شهرستان شدند

شماری از رئیسان هیاتهای ورزشی دیر استان بوشهر روز شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی این شهرستان خواستار حمایت جدی مسئولان برای حل مشکلات ورزشی منطقه شدند.

مسئولان هیات های ورزشی دیر بوشهر خواستار حمایت از ورزش این شهرستان شدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مدیر باشگاه ورزشی صفا شهر دیر گفت: هزینه ورزش فوتبال دراین شهرستان برای ورزشکاران بسیار بالا و بیشتر آنها که از اقشار کم درآمد جامعه هستند، توان پرداخت این هزینه ها را ندارند.
محمود موجی دیری افزود: اگر افراد خیر و علاقه مند، خانواده ها، شهرداری ها و مسئولان به ورزش اهمیت بدهند با توجه به سابقه طولانی ورزش در این شهرستان، شاهد رشد این بخش در این شهرستان خواهیم بود.
وی با اشاره به ضرورت توجه به اهمیت مدرسه فوتبال پایه گفت: مسئولان می توانند مدرسه فوتبال پایه را با هزینه سالی 200 میلیون ریال در این شهرستان راه اندازی کنند.
مدیر باشگاه ورزشی صفا شهر دیر اظهارداشت: نخبه پروری، عملیاتی شدن مصوبات جلسات، تسهیلات بانکی با کارمزد اندک و مجوز ورود کالاهای تجاری برای بالابردن توان مالی باشگاه های ورزشی و حمایت یکی از تیم های ورزشی توسط شرکت های پیرامونی در ارتقا و تقویت بنیه مالی باشگاه ها بسیار موثر است.
رئیس هیات فوتبال شهرستان دیر گفت: هزینه تهیه وسایل ورزشی برای ورزشکاران بالاست و تامین هزینه آن توسط ورزشکاران میسر نیست.
احمد صحافی زاده افزود: ورزشکاران این شهرستان بصورت تیمی و انفرادی دارای افتخارات بسیاری هستند که باید مسئولان قدر این افتخارات را بدانند.
مسئول هیات فوتبال شهرستان دیر ضمن تایید مشکلات ورزش فوتبال در این شهرستان گفت: توسعه ورزش فوتبال در دیر به عزم جدی مسئولان و توجه و حمایت همگانی نیاز دارد.
وی بیان کرد: در زمان حاضر به دلیل نبود امکانات و حمایت مالی از باشگاه ها، فوتبال شهرستان در آستانه ورشکستگی قراردارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دیر گفت: تلاش ما این است که با حمایت ها و همکاری رئیسان هیاتها، فرماندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر بتوانیم ورزش دیر را در استان و کشور مطرح کنیم.
جلیل پولادی، اهمیت به ورزشهای همگانی را اولویت کار اداره ورزش و جوانان شهرستان دانست و افزود: توسعه ورزش نیازمند حمایت جدی و همکاری همه دستگاههای اجرایی است.
وی گفت: در زمان حاضر از فروردین تا آبان امسال 2 هزار و 700 ورزشکار بیمه شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دیر با اشاره به اعتبارات شهرستانی و ارزش افزوده بیان کرد: در سال جاری اعتبارات شهرستانی و ارزش افزوده برای ورزش شهرستان 30 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی گفت: از اعتبارات نفت برای ورزش شهرستان که با پیگیری های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به نتیجه رسیده 300 میلیارد ریال است که در مدت چهار سال جذب می شود از این میزان برای سال اول پنج میلیارد ریال برای تجهیز و تعمیرسالن بردستان و پنج میلیارد ریال برای تجهیز و تعمیر سالن ورزشی آبدان جذب شده و در دست اجراست.
پولادی افزود: همچنین طرح های زمین های چمن مصنوعی فوتبال بردستان و دیر، اجرای سیستم روشنایی زمین چمن دیر و بردخون، نصب کفپوش سالن نصر دیر، تجهیز خوابگاه و محوطه سازی استادیوم دیر و تعمیرات سالن بانوان و نصر دیر در دست اجراست.
رئیس شورای اسلامی شهر دیر گفت: شورای شهر دیر با وجود محدودیت های اعتباری برای ارتقای فرهنگ ورزش، حمایت از جامعه ورزشی را در دستور کار خود قرار داده و تا حد امکان از ورزشکاران حمایت می کند.
عبدالعزیز نصاریوسفی افزود: توجه مسئولان نسبت به باشگاه های ورزشی و قهرمانان ارزشمند باعث دلگرمی و امیدواری آنها در عرصه های مختلف ورزشی می شود.
وی مباحث مالی را از مشکلات جامعه ورزشی شهرستان برشمرد و اضافه کرد: با حل مشکلات مالی می توان از ظرفیت شهرستان در رشته های ورزشی بهره برد تا باشگاههای ورزشی نیز با دلگرمی به کار خود بپردازند و ورزشکاران نیز بتوانند در عرصه ورزشی ظهور پیدا کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر دیر اظهارداشت: برای ارتقای موفقیت های بیشتر و جذب بیشتر جوانان به ورزش، نیاز به حمایت جدی مسئولان است.
وی از مسئولان استانی و شهرستانی خواست تا در تقسیم اعتبارات ورزشی سهم بیشتری به مناطق محروم استان بوشهر درنظر گرفته شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر گفت: ورزش در رشد و اعتلای سلامت جسمی و روحی جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از سوق جوانان شهرستان به سمت این آسیب ها نقش بسزایی دارد.
حبیبه فخرایی افزود: شهرستان دیر از استعدادهای درخشانی در رده های سنی مختلف رشته های ورزشی اعم از فوتبال، والیبال، ووشو، بدمینتون و غیره برخوردار است که بدلیل مشکلات مالی و فنی باشگاه ها مانع از زمینه سازی برای کشف و شکوفایی نخبگان ورزشی شده است.
وی اضافه کرد: امیدواریم با ایجاد ارتباط و هماهنگی بین مؤسسه های دولتی و غیر دولتی و با نهادینه سازی تفکر راهبردی در مدیریت ورزش شاهد ایجاد زمینه مساعد در روی آوردن جوانان شهرستان به امر ورزش، بالا بردن نشاط جمعی شهروندان باشیم.
شهرستان دیر با 64 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
**
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر