کد خبر: 35636
A

کیانوش رستمی برای کسب افتخاری دیگر روی تخته می رود

رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان در دسته 85 کیلوگرم درحالی از امشب (12 آذر) آغاز می شود که 'کیانوش رستمی' وزنه بردار کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها باید برای کسب افتخاری دیگر به روی تخته برود.

کیانوش رستمی برای کسب افتخاری دیگر روی تخته می رود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کیانوش رستمی طی سال های اخیر همواره جزو امیدهای وزنه برداری ایران در سخت ترین میدان ها بوده و چهره شناخته شده ای نیز در میان ورزشکاران ایران رشته به حساب می آید.
وی این بار نیز در مهمترین رقابت وزنه برداری پس از رقابت های المپیک، آماده است تا بار دیگر پرچم پرافتخار کشورمان را در سرزمین آمریکا به اهتزاز در آورد و موجب غرور و افتخار ایرانیان در سراسر دنیا شود.
رستمی که در مسابقات المپیک 2016 ریو توانست با مجموع 396 کیلوگرم ضمن کسب عنوان قهرمانی و مدال طلا، رکوردار دسته 85 کیلوگرم جهان نیز لقب بگیرد امروز هم به دنبال حفظ مقام قهرمانی و رکورد ارزشمند خود است.
مدال طلای رستمی در رقابت های المپیک ریو زمانی ارزش و اعتبار بیشتری پیدا کرد که وی پس از حادثه زلزله اخیر کرمانشاه، آن را برای کمک به زلزله زدگان هم استانی خود به فروش گذاشت تا سود حاصل از فروش آن در اختیار مردمی قرار گیرد که رستمی معتقد بود این مدال متعلق به خود آن هاست.
مدال طلای بازی های المپیک 2016 ریو، مدال طلای رقابتهای جام فجر در تهران، مدال نقره مسابقات قهرمانی 2015 جهان در هیوستون آمریکا، مدال طلای مسابقات قهرمانی 2014 جهان در آلماتی، مدال نقره بازی های آسیایی 2014 اینچئون، مدال نقره بازی های المپیک 2012 لندن و مدال طلای مسابقات قهرمانی 2011 جهان در پاریس از جمله افتخارات فرزند کرمانشاه به شمار می رود.
هرچند در یکی 2 روز اخیر صحبت هایی مبنی بر آسیب دیدگی رستمی در فضای مجازی منتشر شد اما محسن بیرانوند سرمربی تیم ملی وزنه برداری در این خصوص گفت: مصدومیت رستمی از گذشته با او بوده است و جای نگرانی وجود ندارد، وی می تواند امشب مسابقه بدهد.

**با تمام توانم در رقابت های جهانی حضور پیدا می کنم
کیانوش رستمی در آستانه حضور در مسابقات جهانی آمریکا از آمادگی خود ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه شرایط خوبی دارم و با تمام قدرت و توانم در رقابت های جهانی حضور پیدا خواهم کرد.
وی ادامه داد: مسابقات جهانی همواره سخت بوده است ولی در چنین رقابت های دشواری است که باید خودی نشان داد و ثابت کرد چیزی از رقبای خود کمتر نداری، من تمام تلاشم را به کار می بندم تا طلای خود در المیپیک ریو را در این مسابقات بتوانم تکرار کنم.
رستمی همچنین در خصوص مصدومیت خود نیز گفت: چیز خاصی نیست درد کهنه ای در ناحیه زانو دارم ولی این درد مانع از حضور در مسابقات نمی شود.
ملی پوش دسته 85 کیلوگرم ایران خاطرنشان کرد: وزنه برداران شیلی، لهستان، ایتالیا، ازبکستان و روسیه مهمترین رقبای من در رقابت های جهانی محسوب می شوند.

**رستمی شانس بسیار خوبی برای کسب مدال طلا دارد
رئیس هیات وزنه برداری استان کرمانشاه نیز در همین رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: بدون شک کیانوش رستمی شانس بسیار خوبی برای کسب مدال طلا در رقابت های جهانی آمریکا دارد.
بابک سلیمی افزود: این وزنه بردار کرمانشاهی در رکوردگیری که به تازگی میان وزنه برداران حاضر در مسابقات جهانی بعمل آمد با ثبت رکورد 380 کیلوگرم در صدر دسته 85 کیلوگرم قرار گرفت.
وی تصریح کرد: رستمی اگر از لحاظ روحی و روانی بتواند خود را آماده نگه دارد بعید می دانم وزنه بردار دیگری بتواند رکورد بهتری از او به جا گذارده و قهرمان شود.
سلیمی در پایان گفت: رقابت های جهانی پس از المپیک معتبرترین رویداد در رشته وزنه برداری است و رستمی نشان داده در مسابقات بزرگ برابر بهترین رقبای خود عملکرد خوبی خواهند داشت.
رقابتهای وزنه برداری قهرمانی سال 2017 جهان با حضور 328 وزنه بردار زن و مرد از 68 کشور جهان روز هفتم آذر به میزبانی شهر آناهیم آمریکا آغاز شده است.
رقابت های دسته 85 کیلوگرم نیز که کیانوش رستمی و علی میری از ایران نیز حضور دارند از ساعت 23:30 دقیقه امشب (یکشنبه) آغاز می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر