کد خبر: 35757
A

نخستین دوره مسابقات اسپوکس قهرمانی آسیا در امارات برگزار می شود

رییس ایرانی کنفدراسیون اسپوکس آسیا گفت: نخستین دوره مسابقات اسپوکس قهرمانی آسیا به میزبانی امارات و در شهر دبی برگزار می شود، برپایی این رقابتها در توسعه این رشته ایرانی در قاره کهن تاثیر به سزایی خواهد داشت.

نخستین دوره مسابقات اسپوکس قهرمانی آسیا در امارات برگزار می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از فدراسیون انجمن های ورزشی، سید مصطفی قوامی افزود: البته برای میزبانی این مسابقات کشورهای کره جنوبی و هند هم به کمیته اجرایی کنفدراسیون آسیا تقاضا داده بودند ولی شانس امارات برای برگزاری این رقابتها بیشتر بود.
وی در خصوص تشکیل کنفدراسیون آسیا در ایران اظهار کرد: در حال حاضر هشت کشور آسیایی عضو رسمی کنفدراسیون اسپوکس آسیا هستند و 18 کشور در این قاره در اسپوکس فعالیت دارند که هنوز به طور رسمی تحت پوشش این کنفدراسیون قرار نگرفته اند.
وی افزود: هدف کنفدراسیون حمایت از همه کشورهای فعال در این رشته است تا آنان به طور رسمی عضو کنفدراسیون آسیا شوند و با حضور این کشورها نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را تابستان سال آینده برگزار کنیم.
رییس کنفدراسیون اسپوکس آسیا درباره توسعه این رشته در سطح کشور گفت: خوشبختانه این رشته با سرعت زیادی در سطح کشور در حال رشد است و به دلیل ماهیتش جوانان زیادی جذب آن شده اند و مسلما این پتانسیل و علاقه مندی می تواند به تعمیم و گسترش اسپوکس کمک کند.
وی افزود: برگزاری لیگ سراسری که به زودی آغاز می شود، یکی دیگر از اهداف ما در جهت توسعه اسپوکس در ایران است چرا که با داشتن یک لیگ پویا، باشگاهها و تیمهای این رشته راه اندازی می شوند و در شناسایی مستعدین اسپوکس دست ما باز خواهد شد.
قوامی تاکید کرد: خوشبختانه اسپوکس در بخش بانوان هم فعالیت خوبی داشته و با توجه به پوشش مناسب آن به طور مسلم بانوان ایرانی می توانند با آموزشهای فنی در این رشته مهیج حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند.
ورزش اسپوکس برگرفته از انواع ابزارهای جنگی و غیرجنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) است. این رشته ورزشی ازتحرک بالایی برخوردار است و نیاز به سرعت، هوشیاری و قدرت دارد. ورزشکاران این رشته با حضور در تمرینات ویژه سطح آمادگی جسمانی- استقامت- چابکی و سرعت و هشیاری را بالا برده و قادر به حضور در رقابتهای قهرمانی و همگانی آن خواهند بود. با توجه به طراحی ساده این رشته ورزشی محدودیت سنی و جنسی نداشته و قابل استفاده عموم در همه مکانها است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر