کد خبر: 36014
A

خداحافظی رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا بعد از ناکامی در صعود به جام جهانی

سونیل گولاتی رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا و قدرتمندترین چهره فوتبال در این کشور تصمیم گرفت در انتخابات آینده ریاست این فدراسیون شرکت نکند.

خداحافظی رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا بعد از ناکامی در صعود به جام جهانی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز سه شنبه تارنمای خبری «یو اس ای تودی» آمریکا، گولاتی که از سال 2006 این مسئولیت را به عهده داشته است، گفت: مدت زیادی در این باره فکر کردم و با افراد مختلفی مشورت کردم. بسیاری گفتند که باید دوباره برای این سمت نامزد شوم. اما فکر می کنم بهترین کار برای خودم و فدراسیون حضور یک فرد جدید در این سمت است.
وی گفت که اتخاذ این تصمیم برای او بسیار سخت بوده است.
گولاتی حدود سه دهه در فدراسیون آمریکا حضور داشته است و به رشد این ورزش در سطوح مختلف کمک کرده است. او بعد از ناکامی آمریکا در راه صعود به جام جهانی با انتقادهای شدیدی روبرو شد.
وی گفت: شکست مقابل ترینیداد و توباگو دردناک و ناخوشایند بود و به واکنش های شدیدی انجامید. فکر می کنم اکنون زمان حضور یک فرد جدید است.
هفت نفر تاکنون نامزدی خود را برای ریاست فدراسیون آمریکا اعلام کرده اند. انتخابات فدراسیون آمریکا 10 فوریه برگزار می شود.
گولاتی با این حال، مسئولیت خود را در شورای فیفا و نیز ریاست کمیته پیشنهاد میزبانی جام جهانی 2026 حفظ می کند.
او سه بار در سالهای 2006، 2010 و 2014 بدون هیچ رقیبی به ریاست فدراسیون آمریکا انتخاب شد.
بعد از شکست آمریکا در راه صعود به جام جهانی 2018، بروس آرینا سرمربی تیم استعفا کرد. سرمربی جدید تیم هنوز معرفی نشده است.
ورزشی**1584
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر