کد خبر: 36060
A

تبریک وزیر ورزش و جوانان به قهرمانی تاریخی تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی

وزیر ورزش وجوانان در پیامی با تبریک نخستین قهرمانی تاریخی تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی در آمریکا، اظهار امیدواری کرد که این افتخار آفرینی در صحنه های مهم بازی های آسیایی و المپیکی پیش رو تکرار شود.

تبریک وزیر ورزش و جوانان به قهرمانی تاریخی تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تیم ملی وزنه برداری ایران در پیکارهای بزرگسالان جهان با کسب 509 امتیاز و 14 نشان رنگارنگ(پنج طلا، سه نقره و 6برنز) برای نخستین مرتبه قهرمان جهان شد.
در پی این موفقیت «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان در پیامی که امروز (چهارشنبه) در پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه منتشر شد، نوشت: در روز مبارک میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) ورزش ایران مشحون از افتخار بزرگی بدست پر توان فرزندان برومند خود شد.
وی در ادامه پیام خود نوشت: کسب عنوان تاریخی قهرمانی مسابقات جهانی وزنه برداری، بر مردم عزیز، جامعه بزرگ ورزش، پهلوانان و نامداران تیم ملی و مسئولان و مربیان سخت کوش فدراسیون مبارک باشد. افتخار ارزشمندی که با رکورد شکنی، حفظ و توجه به ارزش های اسلامی و نمایشی دلپذیر از جوانمردی و بزرگی ورزشکاران عزیز ما رقم خورد.
وزیر ورزش وجوانان در پایان پیام خود با آرزوی توفیق برای تیم ملی وزنه برداری اظهار امیدواری کرد که جوانان برومند و ورزشکار ایران ‏اسلامی در رشته های مختلف ورزشی با توکل به خدای متعال، تلاش و برنامه ریزی مناسب مسئولان ‏ورزشی، بتوانند موفقیت های روز افزون ورزش ایران را تداوم بخشند.
کمیته ملی المپیک نیز در پیامی جداگانه درخشش و قهرمانی تاریخی و ارزشمند تیم ملی وزنه برداری در رقابت های جهانی را تبریک گفت.
در این رقابت ها کیانوش رستمی یک مدال نقره در حرکت یک ضرب دسته 85 کیلوگرم، سهراب مرادی سه مدال طلا در دسته 94 کیلوگرم، سید ایوب موسوی دو برنز حرکت دو ضرب و مجموع دسته 94 کیلوگرم، علی هاشمی دو مدال طلا و یک برنز در دسته 105 کیلوگرم، بهداد سلیمی دو مدال نقره و برنز و سعید علی حسینی دو مدال نقره و یک برنز برای کشورمان به ارمغان آورند.
در این پیکارها علی میری و علیرضا سلیمانی عنوان هفتم دسته های 85 و 105 کیلوگرم را بدست آوردند تا در نهایت تیم ایران در بخش مردان با 5 طلا، 3 نقره و 6 برنز برای نخستین مرتبه قهرمان جهان شود.
تیم وزنه برداری بزرگسالان ایران، دو بار در مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب بهترین نتیجه تیمی شده است، ابتدا در سال 2011 فرانسه با 495 امتیاز به مقام سومی دست پیدا کرد و دومین مرتبه نیز در سال 2013لهستان با 442 امتیاز به مقام سومی رسید.
ورزشی**
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر