کد خبر: 36088
A

پیام تشکر رهبر انقلاب از تیم ملی وزنه برداری و علیرضا کریمی پهلوان سرافراز کشتی

به مناسبت قهرمانی تیم ملی وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جهانی در آمریکا و همچنین تقدیر از پهلوان جوان تیم ملی کشتی امید ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند.

پیام تشکر رهبر انقلاب از تیم ملی وزنه برداری و علیرضا کریمی پهلوان سرافراز کشتی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله ‌العظمی خامنه‌ای، متن پیام به شرح زیر است:
بسمه ‌تعالی
از تیم قهرمان در مسابقات جهانی وزنه‌ برداری که موجب خرسندی ملت ایران شدند، تشکر می کنم و از آقای علیرضا کریمی، پهلوان سرافراز کشورمان که نماد عزت ایرانیان شد از صمیم دل قدردانی می نمایم.
سید علی خامنه‌ای
به گزارش ایرنا، رقابت های وزنه برداری قهرمانی سال 2017 جهان روزهای 6 تا 14 آذر در شهر آناهیم لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار شد که تیم ملی ایران با کسب 509 امتیاز تیمی قهرمان جهان شد.
در این رقابت ها کیانوش رستمی یک مدال نقره در حرکت یک ضرب دسته 85 کیلوگرم، سهراب مرادی سه مدال طلا در دسته 94 کیلوگرم، سید ایوب موسوی دو برنز حرکت دو ضرب و مجموع دسته 94 کیلوگرم، علی هاشمی دو مدال طلا و یک برنز در دسته 105 کیلوگرم، بهداد سلیمی دو مدال نقره و برنز و سعید علی حسینی دو مدال نقره و یک برنز برای کشورمان به ارمغان آورند.
در این پیکارها علی میری و علیرضا سلیمانی عنوان هفتم دسته های 85 و 105 کیلوگرم را بدست آوردند تا در نهایت تیم ایران در بخش مردان با 5 طلا، 3 نقره و 6 برنز برای نخستین مرتبه قهرمان جهان شود.
تیم وزنه برداری بزرگسالان ایران، دو بار در مسابقات قهرمانی جهان موفق به کسب بهترین نتیجه تیمی شده است، ابتدا در سال 2011 فرانسه با 495 امتیاز به مقام سومی دست پیدا کرد و دومین مرتبه نیز در سال2013 لهستان با 442 امتیاز به مقام سومی رسید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر