کد خبر: 36690
A

شکایت ورزشکاران محروم از المپیک روسیه در دادگاه عالی ورزش

دادگاه عالی ورزش اعلام کرد سه ورزشکار دیگر روس به محرومیت مادام العمر از طرف کمیته بین المللی المپیک، به دادگاه عالی ورزش شکایت کردند.

شکایت ورزشکاران محروم از المپیک روسیه در دادگاه عالی ورزش
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رویترز، دادگاه عالی ورزش، این ورزشکاران را اولگا زایتسوا دارنده دو مدال طلای المپیک در رشته دو گانه (اسکی صحرانوردی و تیراندازی)، یولیا چکالوا و آناستازیا دوتسنکو در اسکی صحرانوری معرفی کرده است.
پیشتر 22 ورزشکار روس در دادگاه عالی ورزش به محرومیت خود اعتراض کرده بودند. کمیته بین المللی المپیک به علت دوپینگ در بازی های المپیک سوچی 2014 این ورزشکاران را تا پایان عمر از حضور در المپیک محروم کرد.
دادگاه عالی ورزش اعلام کرد که برای هر یک از این ورزشکاران پرونده ای باز شده است. این ورزشکاران در خواست کرده اند دادگاه قبل از بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی رای خود را صادر کند.
کمیته بین المللی الپیک در آستانه آغاز بازی های زمستانی، 25 ورزشکار روس را که در بازی های المپیک سوچی رقابت کرده بودند، محروم کرد. علت محرومیت آنها شرکت در برنامه سازمان یافته دوپینگ در بازی های سوچی اعلام شده است.
کمیته بین المللی المپیک هفته گذشته تیم روسیه را از حضور در بازی های زمستانی 2018 محروم کرد. با این حال ورزشکاران روس که پاک بودن خود را از دوپینگ ثابت کرده اند، اجازه دارند در بازی های زمستانی شرکت کنند اما نمی توانند با پرچم روسیه به رقابت بپردازند.
در همین حال، گروهی از ورزشکاران روس و مقامات ورزشی این کشور اعلام کردند ورزشکاران المپیکی روس آماده اند با پرچم المپیک در بازی های زمستانی شرکت کنند و نمی خواهند این بازی ها را تحریم کنند.
ورزشکاران روس باید از طرف کمیته ای که از طرف کمیته بین المللی المپیک تعیین شده، برای شرکت در بازی های پیونگ چانگ دعوت نامه دریافت کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر