کد خبر: 37070
A

جبران شکست شطرنج بازان ایران/ پیروزی قاطعانه برابر تیم دوم هند

تیم ملی شطرنج ایران روز شنبه در هفتمین دور از المپیاد شطرنج زیر١٦ سال جهان با کسب پیروزی قاطعانه برابر تیم دوم هند، شکست خود را برابر تیم روسیه جبران کرد و با کسب ١٨.٥ امتیاز و دو پله صعود در جایگاه چهارم جدول رده بندی ایستاد.

جبران شکست شطرنج بازان ایران/ پیروزی قاطعانه برابر تیم دوم هند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، این دوره از المپیاد با حضور 30 تیم از 25 کشور جهان از 20 آذر ماه در شهر احمد آباد و در 9 دور به روش سوئیسی آغاز شد. از کشور میزبان سه تیم در این رقابت ها شرکت کرده است.
تیم المپیاد زیر 16 سال شطرنج ایران در دور هفتم با ترکیب طباطبایی، فیروزجا، مهدی و آنوشا غلامی برابر تیم دوم شطرنج هند دست به مهره شد و با نتیجه چهار بر یک حریف را شکست داد.
نمایندگان ایران و بخت دوم قهرمانی تاکنون با کسب چهار پیروزی و ٢ تساوی و یک شکست در این دوره از رقابت ها در جایگاه چهارم جدول رقابت ها ایستاده اند.
اکنون تیم شطرنج روسیه و بخت سوم قهرمانی با کسب ٢١.٥ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم اول هند بخت نخست قهرمانی با ١٨.٥ امتیاز و یک پله سقوط در جایگاه دوم و آمریکا بخت چهارم قهرمانی با چند پله صعود در رده سوم جدول قرار دارند.
نمایندگان ایران فردا (یکشنبه) و در دور هشتم با ترکیب طباطبایی، فیروزجا، مهدی غلامی و آنوشا مهدیان با تیم سوم هند مسابقه می دهند.
بر اساس رده بندی اولیه تیم های حاضر در مسابقه قهرمانی المپیاد زیر 16 سال جهان تیم نخست شطرنج هند با میانگین درجه بین المللی 2503 بخت نخست قهرمانی است و نمایندگان ایران بخت دوم قهرمانی هستند. همچنین تیم روسیه با میانگین درجه بین المللی 2446 بخت سوم قهرمانی در این رقابت ها هستند.
تیم های شطرنج آمریکا، ارمنستان، ازبکستان، ترکیه، بلاروس، قزاقستان، مغولستان، مالزی و کانادا نیز در رده های بعدی قرار دارند.
ایران تاکنون دو بار به مقام قهرمانی رقابت های المپیاد زیر 16 سال جهان رسیده است.
این رقابت ها تا 27 آذر ماه در احمدآباد هند برگزار می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر