کد خبر: 37328
A

هشدار رئیس تعلیق شده فدراسیون اسپانیا در مورد احتمال محرومیت ماتادورها از جام جهانی

'آنخل ویار'، که از ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا تعلیق شده است، هشدار داد که مداخله دولت در فوتبال اسپانیا می تواند به بهای محرومیت تیم ملی کشور از شرکت در جام جهانی 2018 تمام شود.

هشدار رئیس تعلیق شده فدراسیون اسپانیا در مورد احتمال محرومیت ماتادورها از جام جهانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز سه شنبه تارنمای ورزشی ساکرنت، فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) تایید کرد که اخیرا با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال اسپانیا ضمن طرح مسائل مربوط به وضعیت این فدراسیون، به آنها یادآوری کرده است که باید وظایف مربوط به مدیریت امور خود را به طور مستقل انجام دهند و همان گونه که در بند 14 و 19 مجموعه قوانین آمده است، اجازه ندهند طرف های ثالث روند کارهای آنها را تحت تاثیر قرار دهند.
طبق بند 7 مجموعه قوانین فیفا، رعایت نکردن موارد فوق می تواند موجب تعلیق عضویت فدراسیون فوتبال اسپانیا در فیفا و محرومیت تیم ملی این کشور شود و راه برای حضور کشوری دیگر در جام جهانی روسیه باز کند.
شورای عالی ورزش اسپانیا در ماه ژوئیه ویار را از کار تعلیق کرد و او در حال حاضر به خاطر سوء مدیریت، حیف و میل وجوه، فساد و سند سازی، به قید وثیقه آزاد و در انتظار محاکمه است.
ویار دوشنبه در کنفرانس خبری گفت: دولت تنها مسئول محرومیت احتمالی تیم ملی اسپانیا از جام جهانی 2018 است. هیچ کس خواستار چنین چیزی نیست، اما تیم های برخی کشورها مانند ایتالیا که به جام جهانی راه نیافته اند، در صورت محرومیت اسپانیا، فرصت حضور در این رقابت ها را بدست خواهند آورد.
ویار که نگران محرومیت تیم ملی اسپانیا از سوی فیفا است، افزود: اعمال فشار شورای عالی ورزش بر فدراسیون فوتبال اسپانیا برای انتخاب جانشین من، خلاف مقررات این فدراسیون و قوانین فیفا است.
'خوان لوئیس لارئا'، سرپرست فدراسیون فوتبال اسپانیا، نیز گفت: پس از کریسمس، این فدراسیون و فیفا مذاکراتی خواهند داشت که جنبه اطلاع رسانی و نه تنبیهی دارد. غیرممکن است که اسپانیا از حضور در جام جهانی محروم شود. هیچ گاه صحبتی از چنین مساله ای نبود.
اسپانیا، پرتغال، مغرب و ایران در گروه بی، در رقابت های جام جهانی روسیه به مصاف هم خواهند رفت.
رقابت های جام جهانی از 24 خرداد تا 24 تیر 97 در روسیه برگزار خواهد شد.
ورزشی**1088
مترجم:فقیه

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر