کد خبر: 37521
A

مجمع سالانه فدراسیون فوتبال برگزار شد/براتی:خدمات مدیران سابق فدراسیون نباید نادیده گرفته شود

مجمع عمومی سالانه فدراسیون فوتبال امروز(چهارشنبه) با حضور مسعود سلطانی فر وزیر و سایر همراهان وزارت ورزش وجوانان ، با شرکت 61 عضو این مجمع برگزار شد.

مجمع سالانه فدراسیون فوتبال برگزار شد/براتی:خدمات مدیران سابق فدراسیون نباید نادیده گرفته شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ؛ پس ازمحمدرضا ساکت دبیر کل و مهدی تاج رییس فدارسیون فوتبال، مسعود سلطانی فر در این مجمع سخنرانی و نظرات خود را درباره این مجمع عنوان کرد که مشروح این سخنرانی درقالب اخباری جداگانه بر روی خروجی خبرگزاری ایرنا منتشر شده است.
در ادامه احمدرضا براتی یکی از اعضای این مجمع گفت: در فدراسیون فوتبال هر نقدی را می پذیریم ولی باید این نقدها منصفانه باشد.
براتی درباره حرمت مدیران سابق این فدراسیون عنوان کرد: اعضای مجمع و سایرین نباید خدمات دکتر دادکان، صفایی فرهانی و کفاشیان را نادیده بگیرند؛ همان طور که رییس فعلی فدراسیون اینگونه می خواهد.
وی گفت: در آیین نامه جدید نقش هیات ها و باشگاه نادیده گرفته نشده است. بلکه آنها حق دارند اساسنامه مستقل داشته باشند.
به گفته براتی در اساسنامه انضباطی استان ها نیز نقش استان ها نادیده گرفته نشده است، مسئولان فدراسیون اعتقاد دارند اگر هیات ها تضعیف شوند، در حقیقت فدراسیون ضعیف می شود که بر همین اساس به دنبال تقویت هیات ها هستیم.
هوشنگ نصیرزاده دیگر عضو مجمع فدراسیون فوتبال نیز طی سخنانی عنوان کرد: فدراسیون فوتبال در جایگاه مجازات افراد نیست و به رغم اینکه کمیته انضباطی در جریمه باشگاه ها و بازیکنان دستشان باز است، مبالغ جریمه ها هنگفت است که باید اصلاح شود.
وی گفت: اخطار بازیکنان باید به تشکیلات فدراسیون و مسئول مربوطه گزارش شود و وظیفه باشگاه نیست که کارت زرد بازیکن تیمش را رصد کند.
مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز ادامه داد: فقط رئیس کمیته انضباطی می تواند یک بازیکن را مثلا روز پنجشنبه یا جمعه که تعطیل است محروم کند و سایرین اختیار این کار را ندارند.
دربخش دیگری از جلسه مجمع فدراسیون فوتبال، علی سلیمانی خزانه دار این فدراسیون با بیان اینکه بودجه سال آینده فدراسیون ٦٣ میلیارد تومان تعیین شده است، گفت:امیدواریم با این رقم بتوانیم بسیاری از مشکلات از جمله ثبت سازمان لیگ و ساختمان های پرسپولیس و استقلال را حل کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری بندهای حسابرسی به همین دلیل کاهش یافته است؛ با این حال پیش بینی می کنیم که حدود ٤ میلیارد تومان کسری بودجه داشته باشیم.
سلیمانی توضیح داد: صورت ها و تراز مالی و موجودی فدراسیون در بانک ها مشخص و همه چیز شفاف است.
علی کفاشیان نایب رییس اول فدراسیون فوتبال نیز دراین مجمع گفت: قرار است مقداری از هزینه ها را کاهش دهیم اما موضوع درآمدها از جمله حق پخش تلویزیونی و دریافتی ها از محل فیفا را محاسبه نکرده ایم.
مهدی تاج رییس فدارسیون فوتبال نیز درخصوص ایرادهایی که به تصویب صورت های مالی و بودجه فدراسیون مطرح شده است ،گفت: افزایش درآمدها در هیات رییسه تصویب شده و برای جبران کسری بودجه نیز تلاش خواهیم کرد.
بعد از این اظهارات مجمع با ٣٤ رای از ٦١ رای صورت های مالی و بودجه فدراسیون را تصویب کرد.
در ادامه این جلسه شهره موسوی مدیر عامل باشگاه بادران تهران به عنوان نخستین مدیرعامل زن در باشگاه های فوتبال ایران در سخنانی،گفت: متاسفانه باشگاه بادران در خیلی از قسمت ها نادیده گرفته می شود این درحالی است که ما به عنوان یک بنگاه اختصاصی که برای سازندگی فوتبال کشور تلاش می کنیم باید بیش از این حق داشته باشیم.
وی ادامه داد: به عنوان مثال تبلیغات دور زمین به ما داده نمیشود. این درحالی است که ما تولید کننده هستیم و حتی برای تبلیغ محصولات خودمان در دور زمین این اجازه را نداریم.
وی گفت: بنده در دیدار تیم خودم مقابل پرسپولیس اجازه حضور در ورزشگاه را نداشتم. درحالی که در شهر جم شاهد بودیم که تعدادی از نمایندگان مجلس که خانم هستند در ورزشگاه شهر جم برای دیدار پارس جنوبی حاضر شدند. از وزیر محترم می خواهم مشکل حضور زنان در ورزشگاه حل شود و اگر قرار است بخش خصوصی در فوتبال فعالیت کند باید از آنها حمایت شود.
سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان نیز به عنوان دیگر سخنران این مجمع گفت: بزرگترین مطالبه ما از وزارت ورزش دریافت حق پخش تلویزیونی است.بخش زیادی درآمدهای باشگاه ها از حق پخش تامین می شود و از وزیر ورزش می خواهیم موضوع حق پخش را از مجلس و صدا و سیما پیگیری کنند.
بعد از این سخنان، آیین نامه انضباطی جدید فدراسیون فوتبال به تصویب مجمع فدراسیون فوتبال رسید.
ورزشی.**9144 **9129 **9029**1584
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر