کد خبر: 37679
A

قوانین جدید فوتبال چین برای بازی دادن به بازیکنان زیر 23 سال

تیم های فوتبال لیگ برتر چین بر اساس تصمیم مسئولان فوتبال این کشور، فصل آینده باید دستکم یک بازیکن زیر 23 سال را در ترکیب خود به میدان بفرستند.

قوانین جدید فوتبال چین برای بازی دادن به بازیکنان زیر 23 سال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز، بر اساس قوانین جدید، باشگاه های فوتبال در چین باید در ترکیب اصلی خود به همان تعداد بازیکنان خارجی، از بازیکنان زیر 23 سال استفاده کنند.
بر اساس قوانین جدید، سهمیه بازیکنان خارجی تیم ها دست نخورده باقی ماند تا آنها بتوانند حداکثر سه بازیکن غیرچینی را به میدان بفرستند. تیم ها اجازه دارند یک بازیکن از هنگ کنگ، ماکائو یا تایوان استفاده کنند که در سهمیه بازیکنان خارجی تیم ها قرار نمی گیرد.
لیگ برتر چین برای نخستین بار در فصل آینده از سیستم کمک داوری مجازی بهره می گیرد.
مسئولان چینی به دنبال عملکرد نومید کننده تیم ملی این کشور، این اقدام را برای تضمین اینکه بازیکنان کم تجربه تر فرصت بازی در لیگ برتر چین را می یابند اتخاذ کرده اند.
چین تنها یک بار در سال 2002 به جام جهانی فوتبال صعود کرد. رئیس جمهوری این کشور تمایل خود را برای میزبانی و قهرمانی در تورنمنت ها اعلام کرده است.
به علت افزایش علاقه به فوتبال در چین، مالکان باشگاه های لیگ برتر این کشور مبالغ هنگفتی برای جذب بازیکنان و مربیان مطرح هزینه کرده اند.
مسئولان فوتبال چین هم برای کنترل هزینه نقل و انتقالات و دستمزدها دست به اقداماتی زده اند.
مقررات اعلام شده قبل از نقل و انتقالات تابستانی، برای نقل و انتقالات بیشتر از45 میلیون یوان ( 6.84 میلیون دلار) برای جذب بازیکنان خارجی و 20 میلیون یوان برای خرید بازیکنان چینی، مالیات تعیین کرده است.
ورزشی**1584
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر