کد خبر: 37774
A

وزیر علوم:توسعه ورزش دانشگاهی با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها میسر است

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: برای توسعه ورزش دانشگاهی باید هماهنگی بین دستگاه های اجرایی ایجاد شود تا امکان بهره گیری از تمامی ظرفیت این بخش ها برای افزایش فعالیت ورزشی دانشجویان به عنوان قشر نخبه و تاثیر گذار جامعه فراهم شود.

وزیر علوم:توسعه ورزش دانشگاهی با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها میسر است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از فدراسیون ورزش های دانشگاهی ، منصور غلامی وزیر در جلسه هیات رئیسه فدراسیون ورزش های دانشگاهی که روز گذشته در محل وزارت علوم برگزار شد ، اظهار امیدواری کرد تا با تدوین و اجرای برنامه‌های حساب شده و دقیق در عرصه ورزش دانشگاهی کشور از این پس شاهد حضور جدی تر دانشجویان در عرصه های ورزشی ملی و به ویژه بین المللی باشیم .
وی ادامه داد: علاوه بر جایگاه ورزش قهرمانی و حضور قدرتمند در عرصه های بین المللی ، باید به توسعه ورزش همگانی در سطح دانشگاه ها و برای دانشجویان اهمیت زیادی بدهیم و بخشی که باید روی آن تمرکز ویژه ای داشته باشیم توجه به ورزش دختران دانشجو و افزایش سرانه ورزش دانشگاهی است.
غلامی اضافه کرد: فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی همواره مورد حمایت وزارت علوم بوده و امیدوارم حمایت سایر بخش ها نیز چون گذشته ادامه یابد تا شاهد موفقیت جوانان و دانشجویان در تمامی عرصه ها باشیم .
وزیر علوم همچنین در مورد خواست محمد رضا دهخدا برای تشکیل و فعالیت شورای عالی ورزش دانشگاهی برای مشارکت بیشتر و بهتر بخش های مختلف آموزش عالی گفت: قطعا این مساله در وزارت علوم بررسی و به سرانجام خواهد رسید.
در این جلسه مجتبی صدیقی ، رئیس سازمان امور دانشجویان نیز ضمن ارایه گزارشی از وضعیت ورزش دانشگاهی در سال های اخیرگفت: موفقیت دانشجویان در یونیورسیادهای ورزشی سال های 2015 و 2017 از نقاط قوت ورزش دانشگاهی در دولت تدبیر و امید محسوب می شود و ما امیدواریم این روند در آینده با قدرت و حمایت بیشتر ادامه یابد.
محمد رضا دهخدا رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی نیز، گزارشی از کارهای انجام شده و برنامه های فدراسیون در سال جاری ارایه کرد و خواستار تشکیل شورای عالی ورزش دانشگاهی شد.
همچنین مهرزاد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش دانشگاهی نیز در خصوص طراحی و اجرای نظام کلان و یکپارچه مسابقات ورزش دانشجویی کشور پیشنهاداتی ارائه کرد.
در این جلسه عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان ، محمد حسین دادگان مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، مرجان صفاری ، محمد حسین علیزاده ، مهرداد عنبریان ، رضا معصومی راد ، حسین هاشمی دیگر اعضا هیات رئیسه فدراسیون ورزش دانشگاهی نیز حضور داشتند.
ورزشی **1828**1584
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر