کد خبر: 37867
A

توقف پرسپولیس در اهواز/ شروع توفانی آبی ها در تهران

هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر امروز (یکشنبه) با برگزاری دیدار تیم های پارس جنوبی و گسترش فولاد به پایان رسید، اما مهم ترین نتیجه ای که دراین هفته رقم خورد تساوی تیم های پرسپولیس و فولاد خوزستان بود تا رکورد تاریخی «علیرضا بیرانوند» در لیگ برتر کمتر دیده شود.

توقف پرسپولیس در اهواز/ شروع توفانی آبی ها در تهران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ؛ تیم های پدیده و پیکان در نخستین بازی هفته شانزدهم این رقابت ها به تساوی یک بریک دست یافتند، تیم هایی که در آخرین دیدار خود در نیم فصل اول این لیگ به ترتیب برابر تیم های پدیده مشهد و سایپا شکست خورده بودند.
«مجید جلالی» و شاگردانش که در اواخر نیم فصل با حاشیه هایی مواجه و روند نتیجه گیری شان دراین لیگ متوقف شده بود، بدنبال حفظ جایگاه فعلی شان درجدول رده بندی بودند. به همین دلیل با هر آنچه که داشتند پای به این میدان گذاشتند تا ناکامی هفته های پایانی را با یک نتیجه مطلوب خارج از خانه جبران کنند و چنانچه دروازه تیمشان در دقیقه 72 باز و این دیدار به تساوی کشانده نمی شد به انچه که می خواستند رسیده و با شادکامی مشهد را ترک می کردند.
«امیر قلعه نویی» با ذوب آهن در دیگر دیدار این روز عملکرد مطلوبی نداشت و همانند دیدار افتتاحیه لیگ هفدهم تنها به کسب تساوی مقابل حریف نه چندان مطرح و قعر نشین لیگ (سیاه جامگان) بسنده کرد البته با این تفاوت که در دیدار برگشت دو تیم برخلاف دیدار رفت که 4 گل داشت، این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.
از عملکرد فنی دو تیم که بگذریم، دیدار قلعه نویی با شاگردان سابقش که این روزها رخت مربیگری در لیگ برتر را برتن کردند جالب و حواشی کنار زمین را از بیشتر از قبل کرده بود، قلعه نویی دردیدار رفت با میثاقیان و دردیدار برگشت با رضا عنایتی و سیاوش اکبرپور جدال کرد.
در دیگر دیدار مهم این روز دو تیم سپیدرود رشت و نفت طلاییه تهران درحالی که هر دو تیم به تازگی کادرفنی خود را تغییرداده به مصاف هم رفتند و در جدال مربیان تازه لیگ برتری شده «امید روانخواه» جوانترین سرمربی لیگ برتر با 30 سال سن و دستیاربرزیلی اش «سیمائو سیلمار» بر «آتیلا حجازی» در تیم نفت طلاییه غلبه کردند و گام نخست را محکم برداشتند.
به طورحتم، به غیر از مدیران و هواداران دو تیم، سایر تیم های لیگ برتری بازی این دو تیم را به دقت زیر نظر داشته تا با تفکرات مربیان تازه وارد به لیگ برتر بیشتر آشنا شوند تا به یک باره و در دیدار رو در رو غافلگیر نشوند.
شاگردان «علی دایی» در تیم سایپا در آخرین دیدار روز نخست هفته شانزدهم لیگ با تیم سپاهان مصاف کردند و درحالیکه می رفت این تیم را شکست دهند به تساوی یک بریک برابر این تیم بسنده کردند.
دایی پس از تساوی برابر شاگردان کرانچار در نشست مطبوعاتی این بازی از داوری گلایه کرد و گفت: پس از این که ما از حریف پیش افتادیم، داور به سود حریف سوت زد و مانع از برتری تیم ما شد.
اعتراض های مکرر این سرمربی به دکتر «بیژن حیدری» داور این بازی و تصاویر مربوط به آن، این بار با عکس العمل منفی هواداران روبه رو و به سرعت در شبکه های اجتماعی دست به دست شد.
هواداران و منتقدان دایی که از عملکرد مثبت او و این داور پس از وقوع زلزله کرمانشاه رضایت داشتند خویشتن داری بیشتر دایی در زمین را خواستار شده و این رفتارها را برازنده شهریار فوتبال ایران با داوری که از قضاوت در لیگ برتر به دلیل حضور و کمک به مصدومان زلزله کرمانشاه شتافته بود ندانسته و آن را نادرست خواندند.
در دومین روز از رقابت های هفته دوم لیگ شانزدهم تیم های تراکتورسازی و استقلال خوزستان و پرسپولیس و فولاد خوزستان دردو دیدار همزمان به میدان رفتند در دیدار نخست شاگردان یحیی گل محمدی شکست مقابل حریف خوزستانی و حذف از رقابت های جام حذفی در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها را جبران کرده و با نتیجه 3 برصفر آن را از پیش رو برداشتند،دراین بازی امید عالیشاه که مدت ها نمی توانست برای این تیم بازی کند در میدان حاضر بود و یک گل نیز برای تیمش به ثمر رساند.
اما در مهم ترین دیدار این هفته شاگردان «برانکو ایوانکوویچ» درحالی که می توانستند فاصله خود را تیم دوم جدول را به 10 امتیاز افزایش دهند با کسب تساوی برابر حریف سخت کوش خود از این مهم باز ماندند و به لطف شکست حریف در آخرین بازی هفته شانزدهم در حال حاضر این اختلاف به 8 امتیاز رسید.
در این دیدار «علیرضا بیرانوند» رکورد بسته نگه داشتن دروازه تیم ها در لیگ برتر که پیش از این در اختیار «آرمناک پطروسیان» دروازه بان ارمنستانی تیم سپاهان با 704 دقیقه بود را شکست، اما باید گفت این رکورد با کسب تساوی پرسپولیس و فولاد به حاشیه رفت، هرچند درآینده از این رکورد بیشتر خواهیم شنید اما همانطور که عنوان شد با کسب این تساوی از حساسیت و جذابیت این رکورد کاسته شد.
اما در دیدار تیم های استقلال تهران و صنعت نفت آبادان، اتفاقی غیر قابل انتظار رخ داد و شاگردان «وینفرد شفر» که هفته ها برای زدن گل برابر رقبای خود مشکل داشتند برای نخستین بار در لیگ هفدهم چهار گل زدند البته این بازی از آن رو برای این تیم اهمیت داشت که حریف شان هفته گذشته تیم پرسپولیس صدرنشین فعلی رقابت های لیگ برتر را درمرحله یک چهارم نهایی جام حذفی از گردونه این لیگ حذف کرده بود.
به هر حال استقلال با شفر این روزها خوب نتیجه می گیرد و به نظر می رسد کادر فنی این تیم با بازیکنان به هماهنگی لازم رسیده و چنانچه این روند ادامه پیدا کند و رقبا در نتیجه گیری عملکرد مطلوب نداشته باشند، این تیم به صدر جدول نزدیک و نزدیک تر خواهد شد.
در دیگر دیدار همزمان، جدال خانوادگی پارس جنوبی جم و گسترش فولاد به سود تیم میهمان به پایان رسید. در این دیدار «مهدی تارتار» و تیمش اسیر اندیشه های «فیروز کریمی» شدند و نتیجه این بازی خانگی را به حریف واگذار و برای سومین بار در لیگ برتر طعم تلخ شکست را چشیدند.
جدول رده بندی لیگ هفدهم:
1-پرسپولیس/16 بازی/ 37 امتیاز
2-پارس جنوبی جم/16بازی/29 امتیاز
3-فولاد/16 بازی/28 امتیاز
4-پیکان/16 بازی/ 26 امتیاز
5-سایپا/16 بازی/ 24 امتیاز
6- استقلال تهران /16بازی/23 امتیاز(تفاضل گل مثبت 6 )
7-گسترش فولاد تبریز /16بازی/ 23 امتیاز منفی 4 )
8- صنعت نفت آبادان /16بازی/ 21 امتیاز
9- ذوب آهن اصفهان / 16 بازی/ 20 امتیاز(تفاضل گل مثبت 2 )
10- تراکتورسازی تبریز/16 بازی/ 20 امتیاز( تفاضل گل صفر)
11-پدیده مشهد/16بازی/ 19 امتیاز
12-سپاهان اصفهان/16 بازی/ 16 امتیاز
13-سپیدرود رشت/16 بازی / 15 امتیاز
14-استقلال خوزستان/16 بازی/14 امتیاز
15-نفت تهران/16 بازی/ 13 امتیاز
16-سیاه جامگان/16 بازی/ 9 امتیاز
ورزشی.**9144**1368
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر