کد خبر: 38067
A

گزارش آسیا تایمز از عملکرد تیم های آسیایی راه یافته به جام جهانی/ ایران تنها امید قاره کهن

تارنمای خبری آسیا تایمز در گزارشی از ارزیابی نمایندگان آسیا در جام جهانی 2018 نوشت: تیم ایران که در 10 بازی خود در رقابت های مقدماتی فقط دو گل خورد، بهترین امید آسیا در پنجمین حضور در جام جهانی است.

گزارش آسیا تایمز از عملکرد تیم های آسیایی راه یافته به جام جهانی/ ایران تنها امید قاره کهن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز سه شنبه تارنمای خبری آسیا تایمز، تیم ایران صدرنشین آسیا در جدول رده بندی فیفا، عملکرد خوبی داشته است، اما در گروه دشواری قرار گرفته است. چالش نمایندگان آسیا در تورنمنت سال آینده، بازگرداندن اعتبار قاره کهن بعد از فاجعه جام جهانی 2014 است.
برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی، پنج تیم از آسیا در این تورنمنت شرکت می کنند. استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، ایران و عربستان سعودی جزو 32 تیم راه یافته به جام جهانی 2018 هستند.
برای تیم هایی مثل برزیل و آلمان هدف بردن جام به خانه است، تیم های برتر آسیایی هنوز در این مرحله نیستند، اما امیدها، انتظارات و چالش های مختلفی دارند.
چالش تیم های آسیای بازگرداندن این قاره بعد از فاجعه جام 2014 است که چهار نماینده آسیا شامل همین تیم ها به استثنای عربستان در مجموع سه امتیاز گرفتند.
در 12 بازی انجام شده، سه دیدار به تساوی و نه بازی به شکست انجامید. اما امید می رود تورنمنت 2018 جام متفاوتی باشد.
در جام جهانی 2018 روسیه، تیم ایران با اسپانیا، پرتغال و مغرب رقابت می کند. ایران در جام 2014 بهترین عملکرد را بین نمایندگان آسیا داشت و در دیدار مقابل آرژانتین در آخرین دقیقه با جادوی مسی مغلوب شد. تیم ایران برای نخستین بار در دو دوره متوالی به جام جهانی راه یافته و جایگاه خود را به عنوان تیم قدرتمند آسیا تثبیت کرده است.
در مراحل پایانی رقابت های مقدماتی جام جهانی، نوار شکست ناپذیری تیم ایران قطع نشد. تیم ایران تحت سرمربیگری کارلوس کی روش با تجربه در 10 بازی فقط دو گل خورد. تیم ایران با دفاع مستحکم و قدرت گلزنی روز افزون در خط حمله، بهترین امید آسیا در پنجمین حضور خود در جام جهانی است.
تیم ایران در گروه سختی شامل اسپانیا قهرمان جام جهانی 2010 و جام ملتهای اروپا 2012 و نیز پرتغال قهرمان اروپا در سال 2016 قرار دارد. اگر تیم ایران برای نخستین بار به مرحله حذفی صعود کند، مردم ایران را که شیفته فوتبال هستند هیجان زده خواهد کرد.
کره جنوبی با آلمان، سوئد و مکزیک هم گروه است. کره جنوبی موفق ترین تیم آسیا در جام جهانی است و برای نهمین دوره متوالی به این جام صعود کرده است. کره جنوبی بعد از فاجعه جام 2014 که از سه بازی و سه عملکرد ضعیف فقط یک امتیاز گرفت، چشم به آینده دوخته است.
جنگجویان تائه گوک عملکرد ضعیفی در رقابت های مقدماتی داشتند و در دور نهایی در 10 بازی فقط چهار پیروزی کسب کردند. آنها از پنج بازی خارج از خانه فقط یک امتیاز گرفتند. عملکرد ضعیف این تیم به اخراج اولی اشتلیکه سرمربی تیم در ماه ژوئن و آمدن شین تائه یونگ منجر شد.
پیروزی کره جنوبی در دیدار دوستانه مقابل کلمبیا در ماه نوامبر بعد از یک سال عملکرد ضعیف دلگرمی هایی ایجاد کرد.
کره جنوبی در ماه دسامبر در رقابت های قهرمانی شرق آسیا با حضور چین، کره شمالی و میزبانی ژاپن شرکت کرد. این تورنمنت با توجه به غیبت ملی پوشان شاغل در اروپا رقابت های سطح پایینی محسوب می شود. اما کره جنوبی در آخرین روز مسابقات مقابل ژاپن با نتیجه چهار بر یک به برتری رسید که راه خوبی برای پایان سال بود.
اتکای تیم به سون هیونگ مین ستاره تیم است که در 18 ماه گذشته در لیگ برتر انگلیس در تاتنهام عملکرد درخشانی داشته است. این مهاجم در حال حاضر بازیکن برتر آسیا است و اگر بتواند این عملکرد را در روسیه نشان دهد، مسابقات تیم در گروه سخت، آسانتر خواهد شد.
استرالیا با فرانسه، دانمارک و پرو هم گروه است. استرالیا تنها تیم آسیایی است که در جام جهانی برزیل حتی یک امتیاز هم نگرفت، هر چند عملکرد معقولی در گروه خود داشت. اما این تیم سفر طاقت فرسایی را در راه صعود به جام جهانی روسیه طی کرد و برای انجام 20 بازی خود مسافت طولانی را پیمود.
استرالیا در دو مرحله پلی آف مقابل سوریه و بعد از آن برابر هندوراس رقابت دشواری را پشت سر گذاشت. با این حال آنگه پوستکوگلو سرمربی تیم چند روز بعد از صعود استرالیا، به دلایلی که هنوز کاملا روشن نشده است، استعفا کرد. هنوز جایگزینی برای او تعیین نشده است.
نخستین بازی استرالیا مقابل فرانسه یک از مدعیان قهرمانی سخت ترین بازی این تیم محسوب می شود. دو دیدار دیگر برابر حریفان اروپایی و آمریکای جنوبی امیدوار کننده است. این تیم فاقد ستاره است و در مورد سرمربی هم باید انتصاب مناسبی انجام شود.
ژاپن با سنگال، کلمبیا و لهستان هم گروه است. سامورایی های آبی که با انتظارات بالایی به جام جهانی 2014 رفته بودند، هنوز از این جام آزرده خاطر هستند. ژاپن در آخرین بازی خود مقابل کلمبیا با نتیجه چهار بر یک شکست خورد. آخرین حریف ژاپن در تورنمنت 2018 نیز کلمبیا است.
عملکرد این تیم در جام جهانی چندان قابل پیش بینی نیست. ژاپن بازیکنان با تجربه زیادی دارد که در اروپا توپ می زنند. اما سرمربی تیم به علت عملکرد این تیم در رقابت های مقدماتی تحت فشار قرار گرفت و او سه ستاره بزرگ تیم را برای دیدارهای دوستانه مقابل برزیل و بلژیک در ماه نوامبر کنار گذاشت. مشخص نیست که آیا کایسوکه هوندا، شینجی کاگاوا و شینجی اوکازاکی به میدان بازمی گردند.
عربستان سعودی با روسیه، مصر و اروگوئه هم گروه است. عربستان پایین ترین رده را در بین تیم های راه یافته به جام جهانی دارد و از قرعه خود خشنود خواهد بود. عربستان در نخستین روز رقابت ها در مسکو به مصاف روسیه میزبان جام می رود و این دیدار فرصت بزرگی برای بازیکنان عربستانی فاقد تجربه بین المللی است. اما ممکن است فرصت بزرگی باشد تا از اضطراب و نگرانی روسیه در این روز استفاده کنند.
عربستان برای این منظور باید در اوج آمادگی باشد، اما نمی توان در مورد این تیم مطمئن بود. عربستان برت فان مارویک هلندی را که با موفقیت تیم را راهی جام جهانی کرد، برکنار کرد. عربستان ادگاردو بائوسا جانشین او را هم در ماه نوامبر اخراج کرد. خوان آنتونیو پیزی سرمربی جدید تیم باید در ماه های آینده از بازیکنان خود شناخت بدست آورد.
ورزشی**1584
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر