کد خبر: 39065
A

راه مردم از اغتشاشگران جداست/ دسیسه های دشمنان به نتیجه نمی رسد

جامعه ورزشی روز پنجشنبه در پی وقایع اخیر در کشورمان اعلام کردند: راه مردم از اغتشاشگران جداست، ملت فهیم ایران همواره نشان داده اند که پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و نباید به دشمنان اسلام و ایران فرصت داد که پایه‌های نظام را متزلزل کنند.

راه مردم از اغتشاشگران جداست/ دسیسه های دشمنان به نتیجه نمی رسد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تجمعات غیرقانونی و اغتشاشات اخیر در بعضی شهرهای کشور در پی فراخوان برخی شبکه های اجتماعی مشکوک و بی شناسنامه به بهانه اعتراض به مسائل اقتصادی، این بار واکنش چهره های ورزشی را به دنبال داشت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هفتگی با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا با اشاره به حوادث اخیر و تلاش دشمنان برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی، تصریح کردند: دشمن همواره منتظر فرصت و رخنه برای ورود و ضربه‌زدن به ملت ایران است و در قضایای چند روز اخیر دشمنان ایران با ابزارهای گوناگونِ در اختیار از جمله پول، سلاح، سیاست و دستگاه امنیتی هم‌پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند.
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری نیز در جلسه روز یکشنبه هیات دولت گفت: این نکته باید برای همه روشن باشد که ما ملت آزادی هستیم و طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، مردم در بیان انتقادات و حتی اعتراض‌شان کاملاً آزاد هستند؛ در عین حال باید توجه کنیم که نحوه انتقاد و اعتراض باید به گونه‌ای باشد که پایان آن منتهی به بهتر شدن شرایط کشور و زندگی مردم شود.
روحانی تاکید کرد: انتقاد در همه امور کشور حق مردم است و ما معتقدیم حکومت و کشور متعلق به مردم است و مردم باید آنچه می‌خواهند را به خوبی بیان کنند اما نقد با خشونت و تخریب اموال عمومی کاملاً متفاوت است. در عین حالی که از نقد استقبال می‌کنیم و دستگاه‌های مسئول کشور باید زمینه را برای انتقاد و اعتراض قانونی مردم، حتی راهپیمایی و اجتماع قانونمند آنها فراهم کنند و این حق مردم است؛ اما نباید بگذاریم فضایی ایجاد شود که در آن فضا دوستداران انقلاب و مردم نگرانی برای زندگی‌ و امنیت‌شان، ایجاد شود.
به گزارش ایرنا از وزارت ورزش وجوانان، در همین زمینه حسن روشن ملی پوش پیشین فوتبال ایران آتش زدن برخی اماکن زیارتی، مسجد و اموال عمومی مردم را اقدام دشمنان اسلام و نظام عنوان کرد و گفت: مردم این رفتارها را تایید نمی کند. آن دسته از افرادی که در جریان مطالبات مردم اغتشاش کردند در واقع مقابل مردم و نظام قرار گرفتند که رفتار آنها غیرقابل اغماض و محکوم است.
وی افزود: مسئولان کشور هم باید در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر تلاش کنند تا سوء استفاده کنندگان نتوانند به کشور و مردم آسیب بزنند. معتقدم مطالبه مردم با کارهایی که اغتشاشگران انجام می دهند منافات دارد، مردم فقط دنبال حل مشکلات اقتصادی هستند .
این پیشکسوت ورزشی ایران اظهار خرسندی کرد که این وقایع و اغتشاشات اخیر با درایت مردم و مسئولان کشور پایان یافت .
*
مرتضی فنونی زاده، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس نیز با محکوم کردن وقایع اخیر در پی آتش زدن مساجد و اموال عمومی مردم گفت: مشکل مالی وجود دارد و در آن شکی نیست، پسر من بیکار است و این وضعیت مردم را درک می کنم اما اینکه بیان مطالبات به فضایی برود که پرچم کشور و اموال عمومی به آتش کشیده شود اشتباه محض است.
وی اظهارکرد: این اقدام تخریبی به معنای واقعی کلمه دشمن شادکن است که رسانه های معاند و سودجو به نفع خود بهره برداری می کنند.
پیشکسوت فوتبال به اظهارات اخیر رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: ما رئیس جمهوری داریم که خواهان انتقاد از عملکرد خود و دولتش است و این موضوع بسیار مهمی قلمداد می شود. بنده معتقدم با توجه به قوانین کشور می توان در آرامش اعتراض و انتقاد خود را بیان کرد.
*
اصغر حاجیلو بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران نیز در این باره اضافه کرد: مطالبات مردم از مسولان طبیعی است اما باید از راه قانونی آن را بیان کرد و مسولان هم وظیفه دارند رسیدگی کنند تا مشکلات مردم رفع شود.
وی گفت: در این بین افرادی که اغتشاش می کنند و به اموال عمومی آسیب می زنند حسابشان از سایرین جداست که باید با آنها به شدت برخورد شود.
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: در این بین افرادی که فریب خوردند یا اهداف خاصی دارند از این فرصت سو استفاده می کنند که واقعا زشت و ناجوانمردانه است.
*
سعیدرضا کیخواه ملی پوش ژیمناستیک ایران معتقد است: در قوانین جمهوری اسلامی راه برای درخواست و اعتراض مردم به صورت قانونی وجود دارد بنابراین مردم مطالبات خود را می توانند از راه قانونی پیگیری کنند تا با این رویه راه اغتشاشگران نه تنها بسته شود بلکه دشمنان هم به اهداف خود دست نیابند.
وی این گونه رفتارهای تخریبی را محکوم کرد و افزود: مردم درخواست های خود را از راه قانونی دنبال کنند تا سودجویان به اهداف شوم خود نرسند.
*
کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال هم تاکید کرد که راه مردم از اغتشاشگران جداست و ملت برای دفاع از کیان نظام جلوی این افراد ایستاده اند.
امیرحسین منظمی اظهار داشت: اغتشاشات اخیر نشان داد که دشمن قصد دارد از خواسته های مردم سو استفاده کند بنابراین مردم باید مانند همیشه با آگاهی و بصیرت و با قدرت پایبندی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان دهند.
مدیر تیم های ملی والیبال ایران گفت: پایبندی مردم به رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برهه های مختلف به اثبات رسیده است و این بار هم مردم نشان خواهند داد که به هیچ وجه راهشان با اغتشاشگران یکی نیست بنابراین خود مردم مقابل آنها می ایستندو همان طور که مسئولان اعلام کردند فتنه 96 تمام شد.
منظمی اضافه کرد: مسولان هم باید قدر مردم را که برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بپاخواستند و در هشت سال جنگ تحمیلی از کیان کشور دفاع کردند، بدانند. امیدوارم همه مسولان برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش حداکثری داشته باشند.
*
نوشاد عالمیان پینگ‌پنگ‌باز تیم ملی ایران هم گفت : این حق مسلم مردم است که بخواهند حق و حقوق خود را از دولت و نظام مطالبه کنند ولی این خواسته ها باید در فضای آرام و بدون تنش باشد.
وی اظهار داشت: مردم فهیم ایران در این 40 سال همواره نشان دادند که پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و نباید به دشمنان اسلام و ایران فرصت دهیم که پایه‌های نظام را متزلزل کنند.
عضو تیم ملی تنیس روی میز یکی از ویژگی‌های دولت تدبیر و امید را پاسخگویی به خواست های مردم دانست ، افزود: اگر شرایط کشور آرام باشد دولت با آرامش می‌تواند پاسخگوی مطالبات مردم باشد.
*
رییس فدراسیون گلف هم اظهار داشت: در تاریخ 40 ساله جمهوری اسلامی ایران، فراز و نشیب های زیادی داشتیم اما آنچه اهمیت دارد پشتیبانی مردم از ولایت فقیه و نظام است.
کیکاووس سعیدی اغتشاشات اخیر در سطح کشور را دسیسه دشمن دانست و تصریح کرد: مطالبات مردم در جای خود قابل احترام است و دولتمردان برای حل مشکلات معیشتی مردم با تاکیدهای مقام معظم رهبری گام های بزرگی برداشته اند به همین دلیل برخی از اغتشاشگران درصدد هستند تا از آب گل الود ماهی بگیرند اما مردم آگاه هستند و با قدرت تمام پشتیبان رهبری، مسولان و نظام هستند و خواهند بود.
رییس فدراسیون گلف گفت: در کشوری زندگی می کنیم که راه های مدنی برای اعتراض و انتقاد وجود دارد بنابراین مردم در روزهای گذشته نشان دادند که با قدرت مقابل اغتشاشگران می ایستند و اجازه نخواهند داد از فرصت به وجود آمده سو استفاده کنند.
سعیدی اضافه کرد: مشکلات اخیر با درایت رهبری و تدبیر رییس جمهوری و دیگر مسولان و هوشیاری مردم فهیم رفع خواهد شد و آنچه به اثبات خواهد رسید این است که دشمنان باز هم با چنین دسیسه ها و تحریک هایی به نتیجه نخواهند رسید.
*
ملی پوش تیم بسکتبال ایران هم می گوید: در کشوری هستیم که قانون حاکم است و اگر فردی اعتراضی دارد بر اساس قانون آن را بیان می کند.
محمد جمشیدی ادامه داد: برخی مردم فشار اقتصادی بالایی را تحمل می کنند و مسئولان هم این حق را برای مردم قائل هستند تا اعتراض قانونی به افرادی که خودشان به آنها رای دادند، بیان کنند.
وی افزود: البته در این بین حساب سودجویانی که از این فضا سوء استفاده می کنند و به اموال عمومی آسیب می زنند، جداست و آنها از بدنه مردم نیستند بلکه فقط قصد تخریب دارند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر