کد خبر: 39469
A
احسان روزبهانی:

رنکینگ حرفه‌ای ندارم و می‌توانم زیر پرچم ایران مشت بزنم

تنها بوکسور المپیکی ایران گفت:رنکینگ حرفه‌ای ندارم و طبق قانون فدراسیون جهانی بوکس می توانم زیر پرچم ایران در مسابقات آسیایی جاکارتا مشت بزنم.

رنکینگ حرفه‌ای ندارم و می‌توانم زیر پرچم ایران مشت بزنم

دیده بان ایران: احسان روزبهانی ملی پوش بوکس ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره شرایط بوکس ایران و برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی گفت:‌ «خدا را شکر وضعیت اردوهای تیم ملی نسبت به گذشته خیلی بهتر شده است بعد از انتخاب احدی به عنوان سرمربی تیم ملی که فکر می‌کنم در حال حاضر بهترین مربی ایران است،‌هفته گذشته انتخابی تیم ملی به مدت دو روز برگزار شد و احدی از من خواست که در انتخابی شرکت کنم و من هم اطاعت کردم. فکر می کنم 4 روز قبل از انتخابی بود که به من گفتند باید شرکت کنم که همانطور که گفتم این کار را انجام دادم و خدا را شکر بازی های خوبی هم برگزار شد. فکر می کنم اگر تمرینات و شرایط همین طور پیش برود بوکس ایران در آینده شرایط خوبی پیدا می کند.»

وی ادامه داد:‌ «خوشبختانه از نظر امکانات وضعیت بوکسورها نسبت به قبل خیلی تغییر کرده است،‌ اردوها چندوقتی است که به صورت مستمر در حال برگزاری است‌.‌ بوکسورها در خوابگاه هستند و خیلی وقت بود که خوابگاه‌های آکادمی ملی المپیک را ندیده بودیم اما حالا شرایط به گونه‌ای پیش رفته که بوکسورها هم مانند دیگر ورزشکاران از این امکانات استفاده می‌کنند،‌ این شرایط انگیزه بوکسورها را دو برابر کرده است و امیدوارم اگر به بحث حق و حقوق ماهیانه ما هم توجه شود وضعیت بهتر از قبل شود. هر ورزشکاری که در اردوی تیم ملی حضور پیدا می‌کند از تمام خوشی‌های زندگی‌اش و منبع درآمدش چشم‌پوشی می‌کند و به اردو می‌آید تا با آمادگی کامل در رقابت‌ها حضور پیدا کند و واقعا این حقش نیست که حق الزحمه قابل قبولی برای او در نظر گرفته نشود. در حال حاضر حقوق ملی‌پوشان 400 هزار تومان است که واقعا این مبلغ خیلی ناچیز است.»

روزبهانی در مورد آینده بوکس و روی کار آمدن رئیس جدید این فدراسیون گفت: «ریاست فدراسیون تازه تغییر کرده و باید چندماهی بگذرد تا بتوانیم در مورد عملکرد رئیس جدید صحبت کنیم به هر حال آن چیزی که مشخص است این است که همه مسئولان بوکس به دنبال ارتقای این رشته هستند و امیدوارم این روند در آینده ادامه پیدا کند.در حال حاضر اردوی‌های تیم‌ملی خوب پیش می‌رود و ما دو مسابقه بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 و المپیک 2020 را پیش رو داریم که از همین حالا باید برای آنها آماده شویم. من در سال 2014 در بازی‌های آسیایی به مدال برنز رسیدم و همه تلاشم این است که در این دوره از مسابقات آسیایی رنگ مدالم را تغییر دهم. امیدوارم با بهبود شرایط برای تیم ملی بوکس به این موفقیت برسم. البته برای بازی‌های المپیک هم گفته بودم که در ایران همه به کسب سهمیه فکر می کنند اما حالاباید به مدال آوری توجه کنیم و آن را در اولویت کارمان قرار دهیم. ما از الان باید به مدال‌های المپیک فکر کنیم و این هدف اصلی‌مان باشد به طور حتم اگر بوکس مانند سال‌های گذشته باشد و وضعیتش را سر و سامان ندهند ما باز هم موفق نمی‌شویم.»

تنها بوکسور المپیکی ایران همچنین در پاسخ به سوال که به دلیل حضور در لیگ حرفه‌ای ممکن است از مسابقات بازی های آسیایی جاکارتا محروم شود؛اظهار کرد: «نه اصلا چنین چیزی وجود ندارد. من با توجه به اینکه رنکینگ حرفه‌ای ندارم بنابراین می‌توانم زیر پرچم بازی کنم.ضمن اینکه طبق قوانین جهانی، هر زمانی که بوکسوری در لیگ حرفه‌ای کار کند و 6 ماه از میادین دور باشد می‌تواند دوباره به آماتور برگردد و کارش را شروع کند. البته همانطور که گفتم من چون رنکینگ حرفه‌ای ندارم این قانون اصلا شامل من نمی‌شود و می توانم زیر پرچم ایران مشت بزنم.»

روزبهانی همچنین در مورد حضورش در آلمان و زمزمه لژیونر شدنش عنوان کرد: «در آلمان با یکی از بهترین باشگاه‌های بوکس تمرین می‌کردم تا به شرایط ایده‌آل برسم و خوشبختانه امروز هم شرایط خوبی دارم. تقریبا ۲۵ روز هم به اسلواکی رفتیم و اردویی را در آن‌جا داشتیم که به دلیل طبیعت خوب، جای خیلی مناسبی برای تمرین بود. با هفت نفر از هم تیمی‌هایم رفته بودیم و روزی سه جلسه تمرین کردیم و در کل شرایط خوبی داشتیم. رقابت‌های WSB هم تازه در حال شکل‌گیری است و ما هم اسم دادیم و باید منتظر بمانیم که ما را برای این بازی‌ها انتخاب می‌کنند یا خیر.»

 

 

منبع : آنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر