کد خبر: 39979
A

رودست غول کره‌ای به برند جنجالی المپیک زمستانی

شرکت ال جی اعلام کرد در راستای حمایت از ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی به آنها یک دستگاه گوشی و یک دستگاه تلویزیون اهدا خواهد کرد.شرکت ال جی اعلام کرد: «در راستای حمایت از ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی، شرکت ال جی الکترونیکس یک دستگاه گوشی پرچمدار + V30 و یک دستگاه تلویزیون OLED به تمامی ورزشکاران ایرانی این دوره اهدا خواهد کرد.»

رودست غول کره‌ای به برند جنجالی المپیک زمستانی

دیده بان ایران: در حالی که اسکی بازان ایرانی برای شرکت در المپیک زمستانی راهی پیونگ چانگ کره جنوبی شدند، یک اتفاق در روزهای اولیه حضور ورزشکاران کشورمان در محل برای بازی ها باعث ایجاد حاشیه های زیادی شد.

 

شرکت سامسونگ که به عنوان اسپانسر مسابقات المپیک زمستانی 2018 فعالیت می کند، به همه ورزشکاران حاضر در این رقابت ها یک دستگاه گوشی اهدا کرد. نکته عجیب اینجا بود که این شرکت از اهدای این گوشی ها به ورزشکاران ایرانی و کره شمالی امتناع و دلیل آن را تحریم های سازمان ملل اعلام کرد.

 

این اقدام که برخلاف منشور المپیک بوده که اعلام می کند دین، سیاست، مذهب و نژاد نباید در ورزش دخالت داشته باشد، باعث دلسردی و ناراحتی ورزشکاران ایرانی حاضر در پیونگ چانگ شد.

 

امروز در ابتدا کمیته ملی المپیک در نامه ای رسمی به IOC و کمیته ملی المپیک کره جنوبی مراتب اعتراض خود را اعلام کرد. سپس صالحی امیری دستور داد تا مسئولان کاروان ایران در این رقابت ها از ورزشکاران دلجویی کرده و حتی برای آنها گوشی تهیه کنند.

 

حتی پای وزارت امور خارجه هم به پرونده بی احترامی شرکت سامسونگ به ایرانی ها باز شد. وزارت امور خارجه، سفیر کره جنوبی را احضار کرد و از او توضیح خواست. حتی وزیر امور خارجه اعلام کرد در صورت عدم عذرخواهی شرکت سامسونگ این موضوع در روابط تجاری ایران با این شرکت تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

در این میان دقایقی قبل خبر جالبی از سوی شرکت ال جی اعلام شد: «در راستای حمایت از ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی، شرکت ال جی الکترونیکس یک دستگاه گوشی پرچمدار + V30 و یک دستگاه تلویزیون OLED به تمامی ورزشکاران ایرانی این دوره اهدا خواهد کرد.»

 

جالب است بدانید ارزش هدایای شرکت سامسونگ 4 میلیون تومان بوده و ارزش هدایایی که ال جی فقط به ورزشکاران ایرانی اهدا کرده، 12 میلیون تومان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر